C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: zyga w 02 Września 2009, 16:45

Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: zyga w 02 Września 2009, 16:45
 Zawsze  ciekawił  mnie  specjalny  tryb  Warp  25x  w  Actionie.  Jak  to  jest,  że  pliki  zapisane  w  tym  trybie  zajmują  na  dysku  więcej  bloków  niż  zapisane  w  normalnym  trybie  ?  Z  tego  co  pamiętam  dysk  przeskanowany  \'Sen-Testerem\'  Senseia  czy  \'Disk  Checkerem\'  Wegiego  wskazywał  w  miejscach  gdzie  umieszczone  były  te  pliki  błąd  23.  
   
  Na  czym  polega  to  rozwiązanie  ?
Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 02 Września 2009, 17:30
 na  zmianie  kodowania  GCR  jak  dobrze  pamiętam.
Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: 2sam w 02 Września 2009, 20:54
 Inny  format  zapisu  danych,  niezgodny  z  DOSem  CBM  -  dlatego  sektory  są  oznaczone  błędem  23.  O  ile  dobrze  pamiętam  w  sektorze  mieściło  się  mniej  bajtów  niż  256.  Pewnie  Wegi  powie  coś  więcej.  Kilka  lat  temu  ktoś  zadał  sobie  trud  i  zdesamblował  loader  (ten  zapisywany  na  dysk):  http://www.faime.demon.co.uk/retro/loader.html
Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: wegi w 03 Września 2009, 13:48
 Dokładnie  nie  badałem  tematu  nigdy.  Pamiętam  chyba,  że  w  GCR  była  konwencja,  że  nie  może  wystąpić  koło  siebie  więcej  niż  2  zera  i  8  jedynek  (wówczas  to  będzie  odczytane  jako  znak  synchronizacji).  Tu  zapewne  Kisiel  wie  dokładnie  o  co  kaman.  
  Pętla  jest  inna  niż  w  loaderze  Actiona  -  zamiast  4x$40  bajtów  czyta  3x$50  -  skrócenie  danych  w  sektorze  przy  zachowaniu  jego  starej  długości  i  zmiana  GCR  owocuje  przyspieszeniem  z  przeplotu  3  na  2  czyli  trak  zaczytywany  jest  w  0,4  zamiast  w  0,6  sec.  
   
  Jako  format  dla  mnie  bezużyteczny,  jako  klasa  programisty  i  pomysł  100  na  100  możliwych  pointów.  
  Jak  będę  miał  chwilę,  to  wrzucę  na  csdb  mój  nointerleave  loader,  co  robił  taką  sztuczkę  jak  w  warp  -  instalował  się  na  ścieżce  18tej  i  czytał  w  turbo  -  w  tej  chwili  w  Hoxs64  może  być  przydatny...
Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: 2sam w 03 Września 2009, 18:20
 Generalnie  ludzie  kodujący  dla  firmy  Datel  mieli  niesamowite  pomysły  oraz  znajomość  sprzętu.  A  w  kwestii  loadera  to  wrzuć  go  koniecznie  -  niech  inni  też  mają  zabawę  ;)
Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: wegi w 04 Września 2009, 11:54
 Ten  test  -  on  dalej  nie  działał,  bo  to  był  tylko  taki  sample  co  się  na  tym  kończyło  o  ile  pamiętam.  
   
  Dirloader  -  proszę  bardzo  zapodałem  na  csdb:  
   
  http://noname.c64.org/csdb//release/?id=82405
   
  miłego  używania  :)  
   
  Są  2  loadery  do  wyboru  -  oba  ignorują  przeplot,  jeden  szybszy  ma  mniejszy  zakres  ładowania...
Tytuł: tryb WARP w Actionie
Wiadomość wysłana przez: 2sam w 04 Września 2009, 20:50
 Super.  Dzięki  Wegi.