C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: Axel w 26 Maja 2009, 22:44

Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Axel w 26 Maja 2009, 22:44
 Dla  czego  na  c64  jest  tak  mało  gier  w  trybie  wysokiej  rozdzilczości  (hires)?
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Maja 2009, 07:50
 bo  marnie  wyglądają
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: zyga w 27 Maja 2009, 08:19
 Faktycznie  nie  ma  tego  wiele.  Te  co  mi  przyszły  w  tej  chwili  do  głowy:  
   
  Little  Puff  in  Dragonland  
  http://gb64.com/game.php?id=4408&d=18&h=0
   
  Slightly  Magic  
  http://gb64.com/game.php?id=6922&d=18&h=0
   
  Dizzy  -  Prince  of  the  Yolkfolk!  
  http://gb64.com/game.php?id=2223&d=18&h=0
   
  Dizzy  -  The  Ultimate  Cartoon  Adventure  
  http://gb64.com/game.php?id=2217&d=18&h=0
   
  Fantasy  World  Dizzy  
  http://gb64.com/game.php?id=2219&d=18&h=0
   
  Magicland  Dizzy  
  http://gb64.com/game.php?id=2220&d=18&h=0
   
  Spellbound  Dizzy  
  http://gb64.com/game.php?id=2221&d=18&h=0
   
  Treasure  Island  Dizzy  
  http://gb64.com/game.php?id=2218&d=18&h=0
   
  Gry  w  hiresie  to  zazwyczaj  konwersja  ze  spectrum  (grafiki  nie  trzeba  zmieniać).  Tylko  dostawia  się  sprity,  których  spectrum  nie  ma.  
   
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: zyga w 27 Maja 2009, 08:25
 A  jeszcze:  
   
  Wild  West  Seymour  
  http://gb64.com/game.php?id=8600&d=18&h=0
   
  Seymour  at  the  Movies  
  http://gb64.com/game.php?id=6728&d=18&h=0
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Maja 2009, 11:13
 to  jeszcze  knoorkie  
  http://gb64.com/game.php?id=4168&d=18&h=0
   
  albo  i  np  hard  drivin  (nie  patrząć  na  elementy  tablicy  rozdzielczej)  
  http://gb64.com/game.php?id=4168&d=18&h=0
   
  korzystanie  z  samego  hiresu  da  niewiele  lepsze  rezultaty  jak  właśnie  na  spectrum.  
   
  no  wyjątkiem  tu  może  być  preview  gry  -  nie  ukończonej  jak  to:  
  http://gb64.com/game.php?id=4168&d=18&h=0
   
  ale  ciężko  się  pisze  takie  produkcje  (może  dlatego  na  previewie  się  skończyło)  głównie  dlatego,  że  trzeba  operować(modyfikować)  na  wielkiej  ilości  danych  (procek  troszke  za  słaby  [nawet  w  spectrum  szybszy]),  i  zajmuje  to  dużo  pamięci  komputera.  Gdyby,  nie  trik  z  układem  graficznym  -  to  takie  gry  nawet  nie  pozwalałyby  na  przesuwanie  ekranu  w  hires  (scroll).  
   
   
     
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Maja 2009, 11:15
 upss  -  linki  pomyliłem  
   
  hard  drivin    
  http://gb64.com/game.php?id=3415&d=18&h=0
   
  i  preview  
  http://gb64.com/game.php?id=15783&d=18&h=0
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Axel w 27 Maja 2009, 13:35
 fajne  gry,  szczegołnie  dobrze  wygląda  cavewizard  szkoda,  że  go  nie  dokończyli,  znalazłem  też  preview  innej  gry  używającej  tego  trybu  
  http://gb64.com/game.php?id=15842&d=18
   
  Ok,  Zgodze  sie  z  tym,  że  pisanie  gier  działających  bez  użycia  fontów  w  tym  trybie  jest  trudne,  ale  można  użyć  w  fontów  z  kolorowych  tłem,  w  rezultacie  przesuwanie  planszy  gry  będzie  łatwe  (nie  będzie  trzeba  wykonywać  wielu  operacji  przepisujących  zawartość  pamięci)  
   
   
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: zyga w 27 Maja 2009, 14:56
 A  propos  trybu  hires.  Dla  mnie  absolutne  mistrzostwo  świata:  
   
  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76259
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 27 Maja 2009, 15:59
 zajeb..te
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Axel w 27 Maja 2009, 16:17
 No  bardzo  ładny  obrazek,  ale  ten  jest  według  mnie  nawet  jeszcze  lepszy    \'\'  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58381  
  to  dowody  na  to,  że  w  hiresie  można  zrobić  świetnie  wygladającą  grafikę
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: zyga w 27 Maja 2009, 16:40
 BTW  przydała  by  się  na  CSDB  możliwość  wyszukiwania  obrazka  również  po  trybie  graficznym  w  którym  powstał.  Ale  to  chyba  trzeba  z  Acidchild`em  pogadać,  albo  na  tamtejszym  forum  zarzucić.
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Skull w 27 Maja 2009, 22:00
 może  i  obrazki  są  świetne,  ale  mowa  tu  była  o  grach  -  a  to  zupełnie  co  innego.  
   
  Klasyfikacja  grafiki  wg  trybów  grafiki  na  csdb  to  świetny  pomysł.  Nie  dawno  potrzebowałem  czegoś  na  \'teksturę\'  akurat  w  hiresie,  no  i  musiałem  naprawdę  trochę  tych  prac  \'przewalić\'  -  jest  jeszcze  kilka  świetnych  oprócz  tych  wyżej  wymienionych.  
   
  Tryb  z  wielobarwnym  tłem  to  nie  to  samo  co  hires  -  masz  na  wybór  kolorów  tła  tylko  3  kolory  +  ekranu  -  to  zdecydowanie  za  mało.  
   
  Lepszy  jest  mieszany  (multi/hires)  tekstowy  -  zresztą  ten,  już  częściej  wykorzystywany  w  grach.  Niestety  tu  też  są  wady  -  tylko  pierwsze  8  kolorów  do  użytku  (są  jeszcze  3  wspólne  dla  fontów  multi)    .
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Axel w 28 Maja 2009, 14:48
 Nie  ma  klasyfikacjii  obrazkow  na  CSDb  ale  można  użyć  wyszukiwarki  obrazków  w  google  wpisując  do  niej  np:  site:noname.c64.org/csdb  +\'Hires\'
Tytuł: Gry w trybie hires
Wiadomość wysłana przez: Mikra_Lbn w 04 Czerwca 2009, 12:52
 Jest  jeszcze  Card  Sharks  
  http://gb64.com/game.php?id=1271&d=18&h=0