C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: Axel w 26 Maja 2009, 22:44
-
Dla czego na c64 jest tak mało gier w trybie wysokiej rozdzilczości (hires)?
-
bo marnie wyglądają
-
Faktycznie nie ma tego wiele. Te co mi przyszły w tej chwili do głowy:
Little Puff in Dragonland
http://gb64.com/game.php?id=4408&d=18&h=0
Slightly Magic
http://gb64.com/game.php?id=6922&d=18&h=0
Dizzy - Prince of the Yolkfolk!
http://gb64.com/game.php?id=2223&d=18&h=0
Dizzy - The Ultimate Cartoon Adventure
http://gb64.com/game.php?id=2217&d=18&h=0
Fantasy World Dizzy
http://gb64.com/game.php?id=2219&d=18&h=0
Magicland Dizzy
http://gb64.com/game.php?id=2220&d=18&h=0
Spellbound Dizzy
http://gb64.com/game.php?id=2221&d=18&h=0
Treasure Island Dizzy
http://gb64.com/game.php?id=2218&d=18&h=0
Gry w hiresie to zazwyczaj konwersja ze spectrum (grafiki nie trzeba zmieniać). Tylko dostawia się sprity, których spectrum nie ma.
-
A jeszcze:
Wild West Seymour
http://gb64.com/game.php?id=8600&d=18&h=0
Seymour at the Movies
http://gb64.com/game.php?id=6728&d=18&h=0
-
to jeszcze knoorkie
http://gb64.com/game.php?id=4168&d=18&h=0
albo i np hard drivin (nie patrząć na elementy tablicy rozdzielczej)
http://gb64.com/game.php?id=4168&d=18&h=0
korzystanie z samego hiresu da niewiele lepsze rezultaty jak właśnie na spectrum.
no wyjątkiem tu może być preview gry - nie ukończonej jak to:
http://gb64.com/game.php?id=4168&d=18&h=0
ale ciężko się pisze takie produkcje (może dlatego na previewie się skończyło) głównie dlatego, że trzeba operować(modyfikować) na wielkiej ilości danych (procek troszke za słaby [nawet w spectrum szybszy]), i zajmuje to dużo pamięci komputera. Gdyby, nie trik z układem graficznym - to takie gry nawet nie pozwalałyby na przesuwanie ekranu w hires (scroll).
-
upss - linki pomyliłem
hard drivin
http://gb64.com/game.php?id=3415&d=18&h=0
i preview
http://gb64.com/game.php?id=15783&d=18&h=0
-
fajne gry, szczegołnie dobrze wygląda cavewizard szkoda, że go nie dokończyli, znalazłem też preview innej gry używającej tego trybu
http://gb64.com/game.php?id=15842&d=18
Ok, Zgodze sie z tym, że pisanie gier działających bez użycia fontów w tym trybie jest trudne, ale można użyć w fontów z kolorowych tłem, w rezultacie przesuwanie planszy gry będzie łatwe (nie będzie trzeba wykonywać wielu operacji przepisujących zawartość pamięci)
-
A propos trybu hires. Dla mnie absolutne mistrzostwo świata:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76259
-
zajeb..te
-
No bardzo ładny obrazek, ale ten jest według mnie nawet jeszcze lepszy
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=58381
to dowody na to, że w hiresie można zrobić świetnie wygladającą grafikę
-
BTW przydała by się na CSDB możliwość wyszukiwania obrazka również po trybie graficznym w którym powstał. Ale to chyba trzeba z Acidchild`em pogadać, albo na tamtejszym forum zarzucić.
-
może i obrazki są świetne, ale mowa tu była o grach - a to zupełnie co innego.
Klasyfikacja grafiki wg trybów grafiki na csdb to świetny pomysł. Nie dawno potrzebowałem czegoś na \'teksturę\' akurat w hiresie, no i musiałem naprawdę trochę tych prac \'przewalić\' - jest jeszcze kilka świetnych oprócz tych wyżej wymienionych.
Tryb z wielobarwnym tłem to nie to samo co hires - masz na wybór kolorów tła tylko 3 kolory + ekranu - to zdecydowanie za mało.
Lepszy jest mieszany (multi/hires) tekstowy - zresztą ten, już częściej wykorzystywany w grach. Niestety tu też są wady - tylko pierwsze 8 kolorów do użytku (są jeszcze 3 wspólne dla fontów multi) .
-
Nie ma klasyfikacjii obrazkow na CSDb ale można użyć wyszukiwarki obrazków w google wpisując do niej np: site:noname.c64.org/csdb +\'Hires\'
-
Jest jeszcze Card Sharks
http://gb64.com/game.php?id=1271&d=18&h=0