C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: lcaise w 10 Stycznia 2009, 00:17
-
Tak sobie pomyślałem, wertując internet i napotykając na pewną stronę, że niestety commodoe64 ma zajebistych koderów/grafików/muzyków, ale niestety bardzo leniwych.
No bo zobaczcie sobie na tego linka:
http://mastersystem8.com/toplist/more/
przecież każda z tych gier mogłaby mieć konwersję na c64 ... a nie powiem, pograłbym sobie w Sonic`a, Mortal Kombat,Golden Axe w odświeżonej wersji, James Pond czy Sensible Soccer.
W linku sa wersje tych znanych kultowych gierek z 8bitowej konsoli Sega MAstersystem ... myślę, iż z powodzeniem można by napisać od nowa te same tytuły na c64 .. tylko po co ? Hobbystycznie ;)
Obadajcie linki, przeciez nasze c64 dałoby rade to pociągnąć :)
-
no widzę, że zacząłeś od obrażania to dobrze wróży na zmontowanie ekipy do robienia takich wynalazków.
-
Może zamiast narzekać, sam się weź do roboty?
-
http://www.zimmers.net/cbmpics/cbm/c64/vic-ii.txt
http://www.6502.org/users/andre/petindex/local/64doc.txt
http://codebase64.org/
jak skodujesz chocby szkielet gry napisz tutaj,na scenie jest cala masa aktywnych muzykow,do oprawy graficznej tez sie ktos znajdzie jezeli twoj projekt bedzie rokowal szanse ukonczenia.
-
z grafiką to też nie jest kłopot .. od czego są konwertery :)
-
Przepraszam, kogo obraziłem? Zauważyłem tylko, że na takie padliny jak sega mastersystem są wszystkie powiedzmy `kulotwe` gierki i bardzo przyjemnie byłoby sobie pograc na c64 w te tytułu. Jak widać na przykładach, graficznie nie odstają od komody, więc .. ;) ?
Ja niestety nic nie zrobię, bo nie umiem :)
Mogę muzykę zrobić, ale tylko na PC - więc odpada :/
pozdrawiam i nie obrażam :)
-
tak myślałem.
-
Wyczuwam pejoratywny ton w Twej wypowiedzi. Myślę, że na tak małym podwórku jak userzy c64 nie powinniśmy szerzyć antagonizmów, a pomagac sobie - mam rację ?
-
@lcaise : przeciez Sega Master System to nie taka \'padlina\' powstała dużo później niź c64 i możliwości techniczne też ma większe:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sega_Master_System
No ale cóż, te konwersje na c64 też bym chętnie zobaczył.
-
co do procesora to porównywanie procesora Z80 z protoplastą ARM w ilości MHz nie jest chyba właściwą drogą. TMS miał więcej kolorów i zapewne inną organizację pamięci więc też wolniej (5bit kolorów trochę nie pasuje do 8bit) Trudno tu porównywać co szybsze lub lepsze.
Dywagacja troszkę akademicka bo ja od gierek wolę aby powstało lepsze demko niż EOD. A to jest bardziej wartościowe.
-
Może trochę to dziwnie zabrzmi, ale kolega wpadł na bardzo ciekawy pomysł. W końcu gry przestali nasi rodacy kodować ok. 10 lat temu, czemu nie zrobić na forum C64Power małej ekipy do tego? Ja mogę się np. zająć kodowaniem i jakimiś utworami :)
-
Kisiel, ja jednak obstaję przy tym, że 6502 nie jest protoplastą ARM-a :P
A co do MHZ - Z80 w SMS jest akurat tak samo szybkie, jak 1 MHz 6502. A od 65c02 czy 65c816 (1 MHz) już nawet wolniejsze ;)
-
zamiast obstawac wystarczy poszukac na necie.
no to:
http://209.85.129.132/search?q=cache:8E2XX95yrwMJ:acorn.riscos.com/documents/appnotes/046-060/058.ps+6502+arm&hl=en&ct=clnk&cd=9&client=opera
(pewnie cud miod silnik tego forum obetnie linki lewymi spacjami wiec nie recze ze zadziala to po skopiowaniu od reki. przy okazji - pozdro dla admina, oraz pytam gdzie edycja postow na forum?)
-
oh z wyprzedzenim przewidzialem ze bede chcial edytowac post...
tutaj jest \'roadmap\' developmentu... wprawdzie widac wyraznie ze to raczej chodzi o ipody symbiana etc a nie o 6502, ale pewnie przypadkiem linia sie zaczyna od 6502 po lewej ;)
http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q1.07/855E5843-AF47-47B7-B363-3C1FD2636F43.html
-
i co w związku z tym ;) ?
btw: co z grami na komode :> ?
-
RAf kolega ostatnio pisał że wiki kłamie więc, dzięki że przekopałeś troszkę głębiej.
-
Kisiel, Raf, znowu trochę potrolluję :P
Gdyby Acorn robił swoje Beeby na Z80 a nie 6502 - to czy teraz byście utrzymywali, że Z80 jest prekursorem ARM-a ? ;)
Pierwszy artykuł:
\'Origins: Why the iPhone is ARM, and isn`t Symbian\' -> od razu rzuca się w oczy, że soft- i hardware pakują do jednego wora (ARM=procek, Symbian=OS).
Drugi artykuł:
\'6502 to ARM Application Note\' - Raf, to zwykły emulator, jakich to na PC, Amidze czy innych \'dużych\' systemach mnóstwo :)
-
nie wiem czemu pierwszy link ktory przytoczylem nazywasz drugim, no ale mozemy indexowac wzgledem konca watku.
co do emulacji 6502 na armie - faktycznie odnosi sie to - natywnie - do basica , a co do 6502asm - poprzez emulacje
ale znalazlem jeszcze jedna strone opisujaca historie ARMa gdzie wyraznie pisza iz pierwotnie ARM byl mocno rozbujanym 6502
http://www.pdasupport.com/PDAencyclopediaARM.htm
a co do gier... bo w sumie o tym ten watek mial podobno byc - przede wszystkim - gry kiedys na c64 powstawaly nie po to zeby ludzie ktorzy pomylili sie i kupili komputer zamiast konsoli mieli w co grac - tylko po prostu dla mamony.
obecnie nawet przy crossdevelu produkcja gry jednak zajmuje dosc sporo czasu, a nikt nie bedze sie jarac kolejnym tetrisem arkanoidem czy pacmanem, prawda?
hobbistycznie np Richard Bayliss robi gierki i robiac sam wszystko ... raczej nie osiaga \'commercial quality\'.. co innego np metal warrior by Lasse Oorni, ale on te gierki latami robil ;)
-
Raf, z ostatniego artykułu najbardziej mi się podoba to:
\'The ARM instruction set follows the 6502 in concept\'
Kurczę, znowu bajkopisarze. Gość, który to pisał ani 6502 ani ARM-a nie widział na oczy...
BTW - w wolnych chwilach próbuję SwinSida przenieść z AVRka na STM32 (ARM Cortex). Ciekawe ile lat mi to zajmie ;)
-
widzę że kolega uważa się za znawcę obu architektur. Proszę więc o rozpiskę wykonania w cyklach rozkazu LDA #$ff dla 6502 i ARM1. I zamykamy dyskusję.