C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: lcaise w 10 Stycznia 2009, 00:17

Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: lcaise w 10 Stycznia 2009, 00:17
 Tak  sobie  pomyślałem,  wertując  internet  i  napotykając  na  pewną  stronę,  że  niestety  commodoe64  ma  zajebistych  koderów/grafików/muzyków,  ale  niestety  bardzo  leniwych.  
   
  No  bo  zobaczcie  sobie  na  tego  linka:  
  http://mastersystem8.com/toplist/more/
   
  przecież  każda  z  tych  gier  mogłaby  mieć  konwersję  na  c64  ...  a  nie  powiem,  pograłbym  sobie  w  Sonic`a,  Mortal  Kombat,Golden  Axe  w  odświeżonej  wersji,  James  Pond  czy  Sensible  Soccer.    
   
  W  linku  sa  wersje  tych  znanych  kultowych  gierek  z  8bitowej  konsoli  Sega  MAstersystem  ...  myślę,  iż  z  powodzeniem  można  by  napisać  od  nowa  te  same  tytuły  na  c64  ..  tylko  po  co  ?  Hobbystycznie  ;)  
   
  Obadajcie  linki,  przeciez  nasze  c64  dałoby  rade  to  pociągnąć  :)  
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 10 Stycznia 2009, 06:48
 no  widzę,  że  zacząłeś  od  obrażania  to  dobrze  wróży  na  zmontowanie  ekipy  do  robienia  takich  wynalazków.
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: OSH w 10 Stycznia 2009, 11:25
 Może  zamiast  narzekać,  sam  się  weź  do  roboty?
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: chateau w 10 Stycznia 2009, 11:46
 http://www.zimmers.net/cbmpics/cbm/c64/vic-ii.txt
  http://www.6502.org/users/andre/petindex/local/64doc.txt
  http://codebase64.org/
   
  jak  skodujesz  chocby  szkielet  gry  napisz  tutaj,na  scenie  jest  cala  masa  aktywnych  muzykow,do  oprawy  graficznej  tez  sie  ktos  znajdzie  jezeli  twoj  projekt  bedzie  rokowal  szanse  ukonczenia.
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 10 Stycznia 2009, 12:48
 z  grafiką  to  też  nie  jest  kłopot  ..  od  czego  są  konwertery  :)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: lcaise w 10 Stycznia 2009, 13:47
 Przepraszam,  kogo  obraziłem?  Zauważyłem  tylko,  że  na  takie  padliny  jak  sega  mastersystem  są  wszystkie  powiedzmy  `kulotwe`  gierki  i  bardzo  przyjemnie  byłoby  sobie  pograc  na  c64  w  te  tytułu.  Jak  widać  na  przykładach,  graficznie  nie  odstają  od  komody,  więc  ..  ;)  ?  
   
  Ja  niestety  nic  nie  zrobię,  bo  nie  umiem  :)  
  Mogę  muzykę  zrobić,  ale  tylko  na  PC  -  więc  odpada  :/  
   
   
  pozdrawiam  i  nie  obrażam  :)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 10 Stycznia 2009, 14:15
 tak  myślałem.
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: lcaise w 10 Stycznia 2009, 19:55
 Wyczuwam  pejoratywny  ton  w  Twej  wypowiedzi.  Myślę,  że  na  tak  małym  podwórku  jak  userzy  c64  nie  powinniśmy  szerzyć  antagonizmów,  a  pomagac  sobie  -  mam  rację  ?
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Skull w 10 Stycznia 2009, 21:28
 @lcaise  :  przeciez  Sega  Master  System  to  nie  taka  \'padlina\'  powstała  dużo  później  niź  c64  i  możliwości  techniczne  też  ma  większe:  
  http://pl.wikipedia.org/wiki/Sega_Master_System
   
  No  ale  cóż,  te  konwersje  na  c64  też  bym  chętnie  zobaczył.  
   
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 10 Stycznia 2009, 22:05
 co  do  procesora  to  porównywanie  procesora  Z80  z  protoplastą  ARM  w  ilości  MHz  nie  jest  chyba  właściwą  drogą.  TMS  miał  więcej  kolorów  i  zapewne  inną  organizację  pamięci  więc  też  wolniej  (5bit  kolorów  trochę  nie  pasuje  do  8bit)  Trudno  tu  porównywać  co  szybsze  lub  lepsze.  
  Dywagacja  troszkę  akademicka  bo  ja  od  gierek  wolę  aby  powstało  lepsze  demko  niż  EOD.  A  to  jest  bardziej  wartościowe.
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Chippy w 11 Stycznia 2009, 16:25
 Może  trochę  to  dziwnie  zabrzmi,  ale  kolega  wpadł  na  bardzo  ciekawy  pomysł.  W  końcu  gry  przestali  nasi  rodacy  kodować  ok.  10  lat  temu,  czemu  nie  zrobić  na  forum  C64Power  małej  ekipy  do  tego?  Ja  mogę  się  np.  zająć  kodowaniem  i  jakimiś  utworami  :)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 12 Stycznia 2009, 10:45
 Kisiel,  ja  jednak  obstaję  przy  tym,  że  6502  nie  jest  protoplastą  ARM-a  :P  
   
  A  co  do  MHZ  -  Z80  w  SMS  jest  akurat  tak  samo  szybkie,  jak  1  MHz  6502.  A  od  65c02  czy  65c816  (1  MHz)  już  nawet  wolniejsze  ;)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Raf w 12 Stycznia 2009, 23:45
 zamiast  obstawac  wystarczy  poszukac  na  necie.  
   
  no  to:  
   
  http://209.85.129.132/search?q=cache:8E2XX95yrwMJ:acorn.riscos.com/documents/appnotes/046-060/058.ps+6502+arm&hl=en&ct=clnk&cd=9&client=opera
  (pewnie  cud  miod  silnik  tego  forum  obetnie  linki  lewymi  spacjami  wiec  nie  recze  ze  zadziala  to  po  skopiowaniu  od  reki.  przy  okazji  -  pozdro  dla  admina,  oraz  pytam  gdzie  edycja  postow  na  forum?)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Raf w 12 Stycznia 2009, 23:47
 oh  z  wyprzedzenim  przewidzialem  ze  bede  chcial  edytowac  post...  
   
  tutaj  jest  \'roadmap\'  developmentu...  wprawdzie  widac  wyraznie  ze  to  raczej  chodzi  o  ipody  symbiana  etc  a  nie  o  6502,  ale  pewnie  przypadkiem  linia  sie  zaczyna  od  6502  po  lewej  ;)  
   
  http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q1.07/855E5843-AF47-47B7-B363-3C1FD2636F43.html
   
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: lcaise w 13 Stycznia 2009, 03:45
 i  co  w  związku  z  tym  ;)  ?  
   
   
  btw:  co  z  grami  na  komode  :>  ?
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 13 Stycznia 2009, 08:41
 RAf  kolega  ostatnio  pisał  że  wiki  kłamie  więc,  dzięki  że  przekopałeś  troszkę  głębiej.  
   
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 13 Stycznia 2009, 11:05
 Kisiel,  Raf,  znowu  trochę  potrolluję  :P  
   
  Gdyby  Acorn  robił  swoje  Beeby  na  Z80  a  nie  6502  -  to  czy  teraz  byście  utrzymywali,  że  Z80  jest  prekursorem  ARM-a  ?  ;)  
   
  Pierwszy  artykuł:  
  \'Origins:  Why  the  iPhone  is  ARM,  and  isn`t  Symbian\'  ->  od  razu  rzuca  się  w  oczy,  że  soft-  i  hardware  pakują  do  jednego  wora  (ARM=procek,  Symbian=OS).  
   
  Drugi  artykuł:  
  \'6502  to  ARM  Application  Note\'  -  Raf,  to  zwykły  emulator,  jakich  to  na  PC,  Amidze  czy  innych  \'dużych\'  systemach  mnóstwo  :)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Raf w 13 Stycznia 2009, 18:46
 nie  wiem  czemu  pierwszy  link  ktory  przytoczylem  nazywasz  drugim,  no  ale    mozemy  indexowac  wzgledem  konca  watku.  
   
  co  do  emulacji  6502  na  armie  -  faktycznie  odnosi  sie  to  -  natywnie  -  do  basica  ,  a  co  do  6502asm  -  poprzez  emulacje  
   
  ale  znalazlem  jeszcze  jedna  strone  opisujaca  historie  ARMa  gdzie  wyraznie  pisza  iz  pierwotnie  ARM  byl  mocno  rozbujanym  6502  
   
  http://www.pdasupport.com/PDAencyclopediaARM.htm
   
  a  co  do  gier...    bo  w  sumie  o  tym  ten  watek  mial  podobno  byc  -    przede  wszystkim  -  gry  kiedys  na  c64  powstawaly  nie  po  to  zeby  ludzie  ktorzy  pomylili  sie  i  kupili  komputer  zamiast  konsoli  mieli  w  co  grac  -  tylko  po  prostu  dla  mamony.  
   
  obecnie  nawet  przy  crossdevelu  produkcja  gry  jednak  zajmuje  dosc  sporo  czasu,  a  nikt  nie  bedze  sie  jarac  kolejnym  tetrisem  arkanoidem  czy  pacmanem,  prawda?  
   
  hobbistycznie  np  Richard  Bayliss  robi  gierki  i  robiac  sam  wszystko  ...  raczej  nie  osiaga  \'commercial  quality\'..  co  innego  np  metal  warrior  by  Lasse  Oorni,  ale  on  te  gierki  latami  robil  ;)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 14 Stycznia 2009, 10:22
 Raf,  z  ostatniego  artykułu  najbardziej  mi  się  podoba  to:  
  \'The  ARM  instruction  set  follows  the  6502  in  concept\'  
   
  Kurczę,  znowu  bajkopisarze.  Gość,  który  to  pisał  ani  6502  ani  ARM-a  nie  widział  na  oczy...  
   
  BTW  -  w  wolnych  chwilach  próbuję  SwinSida  przenieść  z  AVRka  na  STM32  (ARM  Cortex).  Ciekawe  ile  lat  mi  to  zajmie  ;)
Tytuł: Ospała ekipa komodorowców!
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 14 Stycznia 2009, 11:41
 widzę  że  kolega  uważa  się  za  znawcę  obu  architektur.  Proszę  więc  o  rozpiskę  wykonania  w  cyklach  rozkazu  LDA  #$ff  dla  6502  i  ARM1.  I  zamykamy  dyskusję.