C64Power Forum

Inne => Offtopic => Wątek zaczęty przez: kabel w 03 Stycznia 2009, 15:45

Tytuł: dżwięk
Wiadomość wysłana przez: kabel w 03 Stycznia 2009, 15:45
 Jak  z  C64  `wycisnąć`  jakieś  dźwięki(chodzi  o  BASICA)?Co  trzeba  wpisać?
Tytuł: dżwięk
Wiadomość wysłana przez: Chippy w 03 Stycznia 2009, 19:30
 aj  aj,  jeżeli  nie  umiesz  BASIC`u,  i  nie  masz  bb8,  bb7  lub  bb4,  nawet  nie  próbuj.  
   
  A  w  BlackBoxach  -  <-YT  i  syntezatorek  gotowy  :)
Tytuł: dżwięk
Wiadomość wysłana przez: Gizmoń w 04 Stycznia 2009, 17:52
 Należy  wpisać:  
   
  10  POKE  54296,15  
  20  POKE  54278,248  
  30  POKE  54276,17  
  40  POKE  54273,128  
   
  Program  wygeneruje  przebieg  trójkątny  o  amplitudzie  maksymalnej  i  częstotliwości  ok.  2kHz,  używając  do  tego  celu  pierwszego  kanału.  
   
  W  programie  linia:  
  10  powoduje  ustawienie  głośności  na  max.  (steruje  nią  wartość  od  0  do  15).  
   
  20  Ustawia  jakieś  tam  opadanie  i  narastanie,  tym  się  lepiej  jeszcze  nie  zajmuj    \'\'    
   
  30  Ustawia  kształt  fali  (17  to  trójkąt,  33  to  piła,  65  to  prostokąt,  129  to  biały  szum).  Uwaga.  Aby  wygenerować  przebieg  prostokątny,  należy  jeszcze  podać  komputerowi,  jakie  ma  być  wypełnienie  taką  linią:  
   
  25  POKE  54275,7  (zamiast  7  można  wpisać  inną  wartość  z  zakresu  od  0  do  15,  co  spowoduje  ustawinie  innego  wypełnienia.)  
   
  40  Przekazuje  informację  o  częstotliwości.  Można  tam  wpisać  zamiast  100  wartość  od  0  do  255  (przy  wartości  255  częstotliwość  to  ok  4kHz).  
   
   
Tytuł: dżwięk
Wiadomość wysłana przez: kabel w 04 Stycznia 2009, 20:26
 A  jak  zrobić  dźwięk  przerywany(nie  chodzi  o  kształt  fali  piła)bo  ten  leci  cały  czas  
                                                         
Tytuł: dżwięk
Wiadomość wysłana przez: Kisiel w 05 Stycznia 2009, 17:05
 proponuje  zatykać  uszy,  w  taki  sposób  można  zrobić  dzwięk  stereo  ;)
Tytuł: dżwięk
Wiadomość wysłana przez: Gizmoń w 05 Stycznia 2009, 18:59
 Dźwięk  przerywany:  
  1  X=100:  Y=100  
  10  POKE  54296,15    
  20  POKE  54278,248    
  30  POKE  54276,17    
  40  POKE  54273,128    
  50  FOR  A=1  TO  X:  NEXT  
  60  POKE  54273,0  
  70  FOR  A=1  TO  Y:  NEXT  
  80  GOTO  40  
   
  Za  długość  trwania  dźwięku  odpowiada  liczba  X  w  linii  50,  za  długość  przerwy  liczba  Y  w  linii  70.  Linia  pierwsza  ustawia  te  wartości  na  100,  co  oczywiście  można  zmieniać  w  górę  i  w  dół  uzyskując  nawet  baaaaaardzo  długie  opóźnienia.  
   
  Polecam  lekturę  książeczki  będącej  instrukcją  obsługi  C64.  Tam  jest  wszystko  elegancko  napisane,  wyjaśnione  i  poparte  przykładami.  A  w  dodatkach  masz  nawet  spis  komend,  funkcji,  kodów,  mapy  pamięci,  opisy  gniazd  komputera  i  wiele  innych.