C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: veiner w 17 Lipca 2008, 11:19
-
Witam! W jaki sposób przerobić obrazy w formacie jpg lub BMP do formatu odczytywanego przez c64? Kiedyś próbowałem pewnym programem (nazwy nie pamiętam), ale nic mi z tego nie wyszło. Pozdro dla wszystkich!
-
przerób na iff i przekonwertuj konwerterami victor/elysium.. ewentualnie pentel paint czyta iffy
-
No i o ile pamiętam, to GoDot! potrafił czytać (albo zapisywać) PCX-y...a JPG na PCX-a można skonwertować bez trudu
-
moze Timanthes ma opcje importowania jpegow chociaz prawde mowiac nigdy nie probowalem tego programu:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=30789
-
Spróbuj konwerterami Algorithm/Algotech
http://noname.c64.org/csdb/scener/?id=10879
-
Ja proponuje Ci fajny edytor graficzny dla PC za pomocą którego możesz tworzyć bądz konwertować grafiki dla C64 ! Ja go używam do przerabiania graficzek dla C64 : PROJECT ONE : http://noname.c64.org/csdb/release/?id=39261 konwertuje do różnych formatów c64 od koala do interlace... i to działa !
-
Chłopaki! Dzięki wielkie! Nie spodziewałem się aż takiego odzewu z Waszej strony
Na Was zawsze można liczyć. Commodore Rulez!!
-
Najprostszy w obsłudze jest edytor podany przez użytkownika Zyga. Ale ten podany przez Tume64 też się przyda
Dzienx! Sorrki, że zawracam Wam gitarę, ale mam jeszcze jedno pytanko. Mianowicie jak przerobić teraz tego .prg na jakiś inny format, np. jak to zgrać na format dyskietki, albo format graficznego pliku. Próbowałem kopiować na d64 z t64, ale nie saveuje sie ten obraz tylko jakies znaki. Chciałbym zrobić coś na wzór demka za pomocą programu Demo Designer II, ale kiedy program chce nazwe obrazka można go wczytać tylko z dysku i na dodatek w formacie Koala. Pozdro!
-
Najprostszy w obsłudze jest edytor podany przez użytkownika Zyga. Dzienx! Sorrki, że zawracam Wam gitarę, ale mam jeszcze jedno pytanko. Mianowicie jak przerobić teraz tego .prg na jakiś inny format, np. jak to zgrać na format dyskietki, albo format graficznego pliku. Próbowałem kopiować na d64 z t64, ale nie saveuje sie ten obraz tylko jakies znaki. Chciałbym zrobić coś na wzór demka za pomocą programu Demo Designer II, ale kiedy program chce nazwe obrazka można go wczytać tylko z dysku i na dodatek w formacie Koala. Pozdro!
-
no to mówicie ze jest coś lepszego od konwerterów victora z elysium???? znaczy sie mci fli i ifi to jest w każdym z tych programów powyżej .. tak?
-
napisze jak ja przerabiam dowolny obrazek/zdjęcie na koala :
1 Importujemy obrazek :
FILE - IMPORT PICTURE
wyskakuje łokienecko górny łobrazek orginał .. dolny komodorowa wersja.
2 SCREEN MODE wybieramy interesujący nas format czyli KOALA ... i zatwierdzamy APPLY CHANGES (możemy oczywiście pomiąchać w opcjach tam dostępnych ale potem oczywiście zatwierdzamy w/w)
3 potem OK ;P
4 z FILE wybieramy SAVE KOALA... Obrazki KOALA na PC otrzymują rozszerzenie .kla bądż .koa . Edytorki Komodorkowe stosują jednak inny format - składnie nazwy obrazka... dlatego trzeba zmienić nazwę przeniesionego pliku na taką jaką edytorek koala zapisuje...
polecenie :
open1,8,15,\'R:StaraNazwa=NowaNazwa\'
close 1
składna orginalnego obrazka KOALA to
naciskamy na klawiaturze C64 (Control + 9) potem (SHIFT + A) wyskakuje takie drzewko cy coś tam...potem piszemy PIC i naciskamy (SPACJE) no i nareszcie nazwa obrazka...
-
niedopisałem że w/w czynności konwertowania wykonywane za pomocą jw/w edytora dla PC PROJECT ONE... XD
-
mały błąd mój...
naciskamy na klawiaturze C64 (Control + 9) potem (SHIFT + A) wyskakuje takie drzewko cy coś tam...JESZCZE TRZA (CONTROL + 8) a dopiero... potem piszemy PIC i naciskamy (SPACJE) no i nareszcie nazwa obrazka...
sumimasen sorki...
-
jakoś mi ta metoda nie działa :(
-
a już odkryłem tajemnicę. Draz_paint2 odczytuje te obrazki z Project_One jako KOALA i zapisuje potem we właściwym koalowym formacie.
-
yyy... bo ja się nie orientuję, można obrazki jakieś oglądać w emulatorze czy co??
-
Widocznie nie jest ci to potrzebne....
;)
-
Ale chciałbym wiedzieć o co biega ;)
-
a ma ktoś może udostępnić kawałek kodu wyświetlający z pod basica obrazki z koala
paint? Kiedyś w C&A był taki programik wyświetlający obrazki z art studio, ale z koali nie kojarzę.?
-
Tak jak to piszą w tym wątku:
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=28750
różnica między obrazkami w Adv.Art Studio a Koala Painter sprowadza się do różnych obszarów pamięci w których umieszczone są dane obrazka. Wystarczy przerobić procedurę z C&A, tak aby dane kopiowały się z odpowiednich adresów w pamięci C64
-
Tutaj gotowa procedurka:
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=13&topicid=64075