C64Power Forum
Inne => Offtopic => Wątek zaczęty przez: OSH w 17 Grudnia 2007, 17:22
-
http://www.youtube.com/watch?v=W3q4SAQ9r7U
Jest coś podobnego na komcia???
-
Ale o co Ci chodzi o dooma, czy o akcelerator?
Jest Mood (i chodzi bez akceleracji) http://www.youtube.com/watch?v=X3Oqz5WjDPI
a akcelerator superCPU
http://www.cmdweb.de/scpu.htm
tu stronka i dyskietki mooda:
http://noname.c64.org/mood/downloads.php
-
o Dooma oczywiście! Przecie to jest na ZX-Spectrum!!!
-
Obejrzałem i zachwycony nie jestem...tamten DOOM jest lepszy o wiele...przecie komcio ma lepsze kości graficzne niż ZX!
-
Rzeczywiście graficzka bardziej cukierkowata, ale za to goowniano chodzi - o właśnie tylko do oglądania na youtube, bo pożytku z tego raczej nie ma (spróbój odpalić na emu spectruma to zmienisz zdanie).
Co do grafiki w Mood - zgadza się jest troche marna, ale to raczej kwestia innego podejścia do niej. Np. zastosowanie fontów (bo to na trybie znakowym chyba robione) ze scanline t.j. właśnie zrobili na spectrumnie. Nie rozumiem czemu grafiki mobów nie zrobili na sprite`ach - byłoby łatwiej, ładniej i jeszcze odciążyło by procesor (tak jak n.p. w Duke Nukem).
Poza grafiką to i tak dla mnie rewelacja - na 1 MHz (spectrum ma 3,5), pełno-ekranowo i przy pełnej palecie kolorów i ciągle ulepszają ;-)
-
tfu ale szajs !! moim zdaniem mood jest nieporównanie lepszy. choć najlepiea by chyba było aby gierki typu total eclipse przerobić by popylały (a nie wlekły się). szybkie wektory to by była strzelanka...
-
skull pecet nie miał i nigdy nie będzie miał spritów.
-
skull to że z80 jest taktowany 3,5 to oznacza że nasz procek jest szybszy :)
-
@Kisiel no wiem, że ten Z80 ma tak rozbudowaną liczbę instrukcji, że przez to efektywność mu spada (procesor 6510 to taki RISC przy nim
).
Porównując z Duke Nukem miałem na myśli animację `płaskich` przeciwników, a nie 3D jak w quake (chyba dwaj konkurenci w swoim czasie).
-
Skull, tu nei chodzi o liczbe instrkucje a ogolna architekture ;)
aczkolwiek z80 i tak ma pare interesujacych rozwiazan ktore szczeglne przypadki czynia sporo szybszymi niz 6502 (chocby kopiowanie pamieci - z80 robi to zdecydowanie szybciej przy uzyciu odpiwednich instrkucji - wez pod uwage ze wiekszosc gier na specu dziala jednak w trybie graficznym a nie znakowym i scrolluja caly ekran,co C64 strasznie dlawi (tyle ze w c64 mozna scrololowac o 8pixli sprzetowo poprzez jeden rejestr a w zx spec nie :P))
-
ale jak porównać Z80 do 65816 to już taki efektywny to on nie jest. 6502 miałbyć tani i szybki .. no i był :)
-
65816 mozna bardziej porownac do 68008 lub 8088 niz do z80
-
Milutko sie Was czyta
Swoja droga myslalem, ze nikogo poza koderami takie cos jak mood nie ineresuje. Jak Wy w to gracie w ogole? hehehe.. A ode mnie moze tylko, ze dlatego nie ma mobow na spriteach, bo to ZOOM4 czyli FLI - cykle cykle. A raycasting zajefajny jak na c64, fakt. Aha warto zobaczyc tez landscape raycasting w demku NoName chyba Holy Refuge. Tez mozna uzyc joysticka. :) Pzdr all
-
raf chodziło mi bardziej o złożoność instrukcji, chyba dzisiaj 6502 podchodziłby pod RISC-a, a z80 z tak długą koleją i ilością instrukcji to już nie bardzo.