C64Power Forum

Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: Lobo w 15 Grudnia 2007, 21:42

Tytuł: Multi i sprity
Wiadomość wysłana przez: Lobo w 15 Grudnia 2007, 21:42
 Wyświetlam  obrazek  w  multi  (koala  lub  art  studio),  mam  animacje  na  sprajtach  wyświetlane  w  basicu  jak  to  połączyć?  
Tytuł: Multi i sprity
Wiadomość wysłana przez: chipTracker w 16 Grudnia 2007, 13:33
 Musisz  się  dobrze  znać  na  Assemblerze.  
  Kiedyś  udało  mi  się  połączyć  odpowiednim  kodem,  może  go  znajdę  i  załączę  na  forum.    
  Po  za  tym,  musisz  przeprogramować  praktycznie  całą  procedurę  rysowania  (  w  koali  jest  skompresowana  !  (chyba)),  a  do  tego  trzeba  mieć,  jak  już  mówiłem,  nie  lada  umiejętności.  
   
    \'\'    \'\'  
Tytuł: Multi i sprity
Wiadomość wysłana przez: TuMe64 w 16 Grudnia 2007, 18:39
 co  do  wyświetlania  obrazków  w  koali  to  taki  programik  w  basicu  +  \'sterownik\'  pewnie  w  assemblerze  jest  na  dysku  edytora  Amica  Paint.  Ja  z  tego  korzystałem.  Jednak  kiedy  próbowałem  na  tym  obrazku  wyświetliś  sprite  (program  z  instrucji  c64)  to  zamiast  ładnego  sprite  wyłaziło  jakieś  bezkształtne  coś...  Też  bym  chętnie  dowiedział  jak  to  zrobić.
Tytuł: Multi i sprity
Wiadomość wysłana przez: TuMe64 w 16 Grudnia 2007, 18:45
 oo  o  błąd!  tam  jest  programik  do  wyświetlania  obrazków  Amica  Paint  (ale  w  basicu+ster)  :)  do  koali  może  mam  gdzieś  na  dysku  :)
Tytuł: Multi i sprity
Wiadomość wysłana przez: shell w 02 Stycznia 2008, 10:07
 Hmmm  wyswietlasz  obrazek,  ktory  to  sklada  sie  z  mapy  bitowej  najlepiej  od  $4000-$5f40,  mapy  kolorow  np  od  $6000-$6400,  nastepnie  wyswietlasz  sprajty.  Ozywiscie  basic  komplikuje  sprawe,  bo  trzeba  uwzglednic  odpowiednie  banki  pamieci.  Polecam  stare  numery  C#-hacking.  Pozdr.