C64Power Forum
Ogólne => Szukam, zapomniałem, nie pamiętam tytułu... => Wątek zaczęty przez: Semen w 07 Października 2007, 11:41
-
Witam
Niedawno znalazłem fajną gre na c64 o nazwie \'Little Puf\'
W grze chodzimy małym krokodylem robimy
różne zadania itd.
Ale moje pytanie jest do was następujące
jak wziąść koperte na końcu pierwszego lewelu żeby kokos nie spadł nam na głowę?
Po co i do czego służy przycisk ze strzałką w dół na początku planszy?
Bardzo was proszę o pomoc może ktoś z was grał w tą gre?
-
Obawiam się, że sięgnąłeś po kiepską propozycję
Miałem \'przyjemność\' przejścia tej gry jakieś pół roku temu. Opisu nie mam, tylko jakiś tam szkic...ale z tego co pamiętam można było spokojnie zabrać kopertę, jeśli tylko za bardzo nie wchodziło się pod palmę. Zresztą kokos jest później przydatny, tylko należy użyć TIN HAT, by pozwolić mu spaść i zabrać go. Przycisk służy do tego, by go obciążyć
Jeśli dobrze pamiętam, wyłącza laser w podziemiach. Jeśli w przyszłości utkniesz, polecam kombinacje przedmiotów Hammer+Box, Decorker+Bottle, Saw+Coconut.
-
Właśnie przeszedłem grę jeszcze raz i potwierdzam to, co napisałem powyżej. Można spokojnie zabrać fragment paszportu i nie spowodować, by kokos spadł na głowę. A teraz, żeby była jasność, krótki opis przedmiotów.
Bezużyteczne:
-GUN
-FORK
-COIN
-SHADE
-DIAMOND
BOX -można sobie podstawić pod schodki w planszy z kołem ratunkowym. Później należy je rozwalić młotkiem (HAMMER), w celu uzyskania klucza (KEY)do windy (?) między powierzchnią a niższym poziomem podziemi (w jednej z chałupek są drzwi)
Zestaw LIFE BELT+FOOTPUMP pozwoli przepłynąć rzeczkę.
Zestaw BOTTLE+DECORKER= jeden z fragmentów paszportu.
TIN HAT - z nim można bezpiecznie wejść pod palmę.
Zestaw COCONUT+SAW = GOLD COIN, którą wręczamy drugiemu strażnikowi. Wcześniej np. kokosem można obciążyć przycisk na powierzchni, który wyłączy laser blokujący dostęp do 4-tego fragmentu paszportu. Teraz już chyba wszystko jasne.
-
a ten TIN-HAT czy jakoś tak to co to właściwie jest i jak to wygląda
czy to nie jest czasem ta butelka w kadże z kopertą?
-
TIN HAT to po prostu kask- przecież nazwy przedmiotów pojawiają się po ich zabraniu. Wyjątek stanowią jedynie owoce i dwie butelki na powierzchni (dzięki pierwszej można ziać ogniem, druga nie wiem po co jest). Czy Ty w ogóle zajrzałeś na niższe poziomy? Własnoręcznie zrobioną mapkę do Little Puff mam w domu, teraz jestem w pracy. W każdym bądź razie Kask jest na którymś z niższych poziomów, jeśli dobrze pamiętam, skrajnie z prawej strony. No i wygląda to jak kask, cóż mogę więcej powiedzieć
Niektóre zejścia w dół są śmiertelne (kolce), więc warto robić snapshoty. Ale z górnego poziomu można spokojnie spaść, o ile stoi się z lewej strony dziury. A potem to już trzeba próbować. Pierwszy poziom podziemi zawiera jedną dziurę-pułapkę i jedno przejście piętro niżej (i chyba w sali obok tego przejścia leży kask). Drugi poziom podziemi to dwie pułapki i jedno przejście niby w dół, które prowadzi do sali z kaskiem chyba właśnie (czyli piętro wyżej) -to \'dobre\' wejście to środkowe z trzech. Na tym najniższym poziomie są też dwa domki i w pierwszym z nich są drzwi pozwalające na komunikację powierzchnia-niższe piętro podziemi. Już bardziej łopatologicznie nie potrafię tego wyłuszczyć.
-
udało mi się odnaleść podziemie mam małe kłopoty z dzojstickiem i jakoś sobie poradze
w każdym bądż razie dziękuje za objaśnienia
P.S
moze napiszesz opis przejścia albo solucje na stronkę?
-
Opis jest w trakcie tworzenia, solucja w zasadzie napisana (swoją drogą -jaka, Twoim zdaniem, jest różnica między opisem przejścia a solucją??), ale pokazów przedpremierowych nie przewiduję
Zresztą, chłopie, tu napisałem, jak użyć każdy z użytecznych przedmiotów, teraz musisz je tylko znaleźć
Obszar gry nie jest imponujący, więc naprawdę, nie powinieneś mieć problemów.
-
tylko pochwalić poszedłem w lewo w poziemiach i znlazłem 3 przednioty wtym kask kawałek paszportu
ale musze wymienić jojstick bo mi nawala skret w prawo
-
Graj, graj, Puffa można w 15 minut skończyć. Wydaje mi się, że jesteś dosyć niedoświadczonym graczem, jeśli o gry zręcznościowo-przygodowe idzie...Powiem tak -ja swoje dwie pierwsze części Dizzy`ego (trafiło na Fantasy World i Prince of the Yolkfolk) też przeszedłem z opisem w ręku, resztę kończyłem samodzielnie, bo po prostu poznałem reguły gry. I szczerze powiedziawszy wydaje mi się, że Little Puff nie jest najlepszą grą na rozpoczęcie przygody z tego typu produkcjami. Chociaż...jeśli Tobie się Little Puff podoba (ja ją osobiście na lemonie oceniłem na 3/10), to ciekawe, jakie wrażenie zrobią na Tobie inne, znacznie lepsze produkcje Codemasters. No chyba, że się mylę i jednak je znasz...
-
a przeszedłeś może creatures?
co sądzisz o tej grze?
-
Grałem w Creatures, ale to trochę inna bajka. No i jak na mój gust można przy tej grze osiwieć
Tak konkretniej to grałem chyba tylko w drugą część- bardzo pomysłowa i świetnie wykonana to gra, ale trochę nie dla mnie...No i ten poziom trudności miejscami masakryczny...tak mi się wydaje...
-
Ja przeszedłem creatures, a dokładnie creatueres II. Pierwsza cześć to typowa zręcznościówka za to druga już nie. Jak masz jakiś problem w creatures to wal. :)
-
Niee, Creatures II zarzuciłem chyba w którymś momencie typowo zręczościowym (na którejś rodzince może?). Momenty, w których trzeba było odrobinę pokombinować jakoś udawało się pokonywać.
-
odkopując stary temat zadam jescze jedno pytanie
znlazlem ponton i jakiś mieszek (zapewne to pompka) i moje pytanie jets takie
czy ponton można tym nadmuchąć i czy trzeb ago nadmuchiwać? jak można zrzuić ponton do wody w podziemiach?
dodam że przeważnie gram w tej grze z klawiatury
można to zrobićnp tin chat + coś tam to się wpisuje czy co?
pozdrawiam
-
Aby zakończyć temat tej gry (która nie zasługuje na swój temat ,hehe), wklejam stworzoną przez siebie kiedyś tam solucję. Opis nie był chyba sprawdzany przeze mnie, więc mogą się pojawić jakieś błędy (ponieważ mam kłopoty z lewo/prawo, zdarza mi się w opisie źle opisać kierunek:D)
Na dobry początek - lista nieprzydatnych przedmiotów:
GUN
FORK
COIN
SHADE
DIAMOND
W opisie nie wspominam o spożywaniu owoców i innego jadła - po prostu sumiennie wszystko zabieraj, choć jedynym efektem będzie wzrost liczby punktów.
-
Najpierw udaj się w prawo - strażnik zażąda paszportu, więc z dalszej drogi w tym kierunku nici. Zabierz jednak butelkę - dzięki niej zaczniesz ziać ogniem. Kilka sal na lewo dalsze przejście blokuje pień. Zrób użytek z umiejętności ziania ogniem i droga wolna. Zanim pozwolisz Puffowi spaść w dziurę, przejdź do sali na lewo i ostrożnie wejdź pod palmę, gdzie znajdziesz pierwszą część paszportu.
Teraz możesz wrócić do dziury. Jeśli nie chcesz zakończyć przygody na kolcach 2 piętra niżej, trzymaj się jej lewej strony. Idź w lewo, zabierz skrzynkę (BOX), którą możesz sobie podstawić pod schodami w następnej sali, by dzięki temu zabrać koło ratunkowe (LIFE BELT). Nie rozstawaj się na razie ze skrzynką. Idź teraz aż do oporu w prawo, przeskakując po drodze przez dwie dziury i zabierając drugi kawałek paszportu wraz z pompką (FOOTPUMP).
-
Skorzystaj teraz z drugiej napotkanej dziury i udaj się w lewo. Aby przepłynąć rzeczkę musisz trzymać w smoczych łapach koło i pompkę (LIFE BELT+FOOTPUMP). Podążaj dalej w lewo i przeskocz nad dziurą. W pierwszej chatce znajdziesz młotek (HAMMER), którym można rozwalić pudło (BOX) - dzięki temu otrzymasz klucz (KEY), którym otworzysz drzwi w tej samej sali. Na razie jednak nie korzystaj z nich, lecz kontynuuj drogę w lewo i przeskocz nad drugą i trzecią dziurą. W drugiej chatce znajdziesz butelkę (BOTTLE). Jeśli pójdziesz jeszcze dalej w lewo znajdziesz trzeci fragment paszportu, ale... dostępu doń bronią jakieś wyładowania elektryczne czy inny laser. Trzeba to będzie jakoś wyłączyć.
Wpadnij teraz w drugą z napotkanych dziur...już tu byłeś - to tu znalazłeś pompkę. Idź w lewo. Znajdź korkociąg (DECORKER) i otwórz nim butelkę - znajdziesz w niej trzeci fragment paszportu. Wróć teraz w prawo, skocz w dziurę, zabierz kask (TIN HAT). Musisz teraz wrócić na powierzchnię - w tym celu przepłyń ponownie rzeczkę i skorzystaj z otwartych przedtem drzwi. Możesz się wreszcie pozbyć pompki i koła ratunkowego. Idź w lewo i pozwól kokosowi (COCONUT) spaść na chroniony kaskiem łeb - zabierz owoc i obciąż przycisk (to coś ze strzałką) w sali startowej. Skorzystaj ponownie z drzwi i idź w lewo do sali z wyłączonym już laserem.
-
Masz już cały paszport, więc wróć drzwiami na powierzchnię i zabierz kokos. Strażnik zniknął - idź w prawo i zabierz piłę (SAW). Jeśli trzymałeś w ręku kokos, twoim oczom ukaże się rezultat przepiłowania owocu - złota moneta (GOLD COIN). Daj ją strażnikowi w następnej sali na prawo. Teraz już tylko pozostaje ci ominąć kilka przeszkód w następnej sali, by dotrzeć bezpiecznie do domu.
To tyle. Musiałem stworzyć kilka wypowiedzi, bo nie można było wszystkiego wkleić na raz...
-
dziekuje za solucje
gra jest swietna
-
a jak można trzyamć dwie reczy naraz czy koło trzeb pierw nadmuchać?
i czy wpisuje sięgdzies taka komende (pompka + koło ratunkowe) rzecz jasn apo angielsku -gdzieś w grze?
jak to zrobić?
-
Przecież w grze można nosić 3 przedmioty na raz...I nie trzeba nic pompować, jeśli pod ekranem gry, w miejscu, w którym wyświetlają się posiadane przez smoka przedmioty, ma się zarówno koło, jak i pompkę, wystarczy wejść do wody - nadmuchany pompom pojawi się sam.