C64Power Forum

Hardware => Hardware => Wątek zaczęty przez: 4drian w 25 Czerwca 2007, 10:46

Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: 4drian w 25 Czerwca 2007, 10:46
 co  to  za  kartridz  ?  
  zdjecie  ze  srodka  =  http://img224.imageshack.us/img224/2053/dsc01010ru8.jpg
  po  kilkakrotnym  wcisnieciu  przycisku  z  prawej  pojawia  sie  menu    
  -  http://img156.imageshack.us/img156/7696/untitledxk6.gif  
  a  glebiej  w  menu    
  -  http://img263.imageshack.us/img263/6097/untitled2fw0.gif
   
  co  to  sa  za  opcje  Spr.1,  Spr.2  ??  
  Jesli  ktos  posiada  taki  sam  kart  prosil  bym  o  fotke  naklejki  poniewaz  ja  niemam  a  chcialbym  sobie  wydrukowac
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: zyga w 25 Czerwca 2007, 12:22
 Wygląda  jak  Final  II  z  przerobionymi  napisami.  Spr.1  i  Spr.2  ZTCP  wyłącza  kolizje  sprite-sprite  i  sprite-tło.
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: 4drian w 26 Czerwca 2007, 14:24
 a  ktos  sie  orientuje  czy  dzieki  temu  kartridzowi  mozna  zapisac  stan  gry  na  kasecie/dyskietce  ?  
  Bo  wlasnie  zakupilem  sobie  commodorka  i  zaczynam  zabawe  :  \'\'  
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: OSH w 26 Czerwca 2007, 18:34
 To  jest  na  pewno  któryś  z  Finali,  prawdopodobnie  II.    
  Aby  zapisać  stan  pamięci  C-64  na  dysk  lub  kasetę  używa  się  własnie  opcji  Tsave(Tapesave)  i  Dsave(Disksave).
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: OSH w 26 Czerwca 2007, 18:34
 To  jest  na  pewno  któryś  z  Finali,  prawdopodobnie  II.    
  Aby  zapisać  stan  pamięci  C-64  na  dysk  lub  kasetę  używa  się  własnie  opcji  Tsave(Tapesave)  i  Dsave(Disksave).
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: zyga w 26 Czerwca 2007, 22:54
 Zrzucenie  stanu  gry  polega  na  nagraniu  całej  zawartości  pamięci  na  taśmę/dysk.  
  Nie  bardzo  to  działa  w  przypadku  gier  dyskietkowych,  które  posiadają  swoje  turboloadery  (NMI/IRQ  loadery,  2  bitowe  itp.).  Tzn.  można  zamrozić  grę  (przyciskiem  Freeze  -  ten  po  prawej  stronie),  następnie  wyłączyć  i  włączyć  stację  dyskietek  (turboloader  zostanie  usunięty  z  pamięci  stacji)  i  następnie  nagrać  stan  pamięci  na  dysk.  Z  tym,  ze  po  przejściu  danego  poziomu,  nie  da  rady  doczytać  następnego  :(  
  W  ten  sposób  zrzucane  były  dogrywane  gry  dyskietkowe  na  taśmę  (słynne  pirackie  zestawy  gier).  Przodowali  w  tym  zwłaszcza  KR`89  czy  Fiction/WCF.  Do  tego  wystarczy  właśnie  Cartdrige  z  freezerem  (czyli  Final  2  lub  3  lub  Action  Replay).  
   
  Przy  okazji:  
  Final  II  w  ciekawy  sposób  zrzuca  stan  pamięci  na  taśmę.  Mianowicie  jest  ona  zrzucana  2  częściach:  
  -  pierwsza  (krótka)  -  loader  
  -  druga  (długa)  -  właściwy  plik
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: 4drian w 27 Czerwca 2007, 21:33
 szukalem  na  internecie  instrukcji  do  tego  kartridża  ale  jakos  na  nia  nie  natrafilem  milo  by  bylo  jesli  ktos  posiada  taki  sam  kart  i  by  mial  mozliwosc  zeskanowania    \'\'  
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: KB777 w 28 Czerwca 2007, 11:29
 Instrukcję  od  F2  firmy  Atrax  pewnie  bym  znalazł  w  szparagałach  u  siebie,  ale  nie  powiem,  żeby  była  czytelna  (takie  to  badziewie  sprzedawano  w  1990  roku).  
   
  Na  Filetach  można  jednak  znaleźć  coś  takiego:  
  http://www.filety.lh.pl/arty/literatura/offline/cartridges.rar
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: 4drian w 28 Czerwca 2007, 13:22
 dzieki  wszystkim  za  odpowiedzi  a  instrukcji  wlasnie  takiej  szukalem  
  dzieki  wielkie
Tytuł: kartridz
Wiadomość wysłana przez: OSH w 30 Czerwca 2007, 11:57
 To  się  dzieje  zarówno  w  wypadlku  kopii  na  tasmie  jak  i  kopii  na  dyskietce.