C64Power Forum
Ogólne => Forum Ogólnodyskusyjne => Wątek zaczęty przez: Ramos w 12 Lutego 2007, 23:57
-
Czy interesuje kogoś tworzenie archiwum grafiki z C64. Będzie to archiwum podobne do HVSC, tylko z tym że zamiast muzyki będzie tu orginala grafika z c64. Shower do wyświetlania już się tworzy i za kilka dni będzie jego wersja beta.
-
Z tym że grafiki jest nieporównywalnie więcej w stosunku do muzyki.
Jaką grafike masz na myśli? zrzuty ekranów startowych z gier? z dem? czy z coś innego jeszcze?
shower - masz na myśli przeglądarke? jeżeli tak dlaczego nie viewer, przecież shower się wogóle nie kojarzy z przeglądaniem.
-
Chodzi mi o orginalne obrazki z gier, demek, kolekcji. Wszystkie obrazki będą zgrywane z c64 jako dane, a na pc wyświetlane pod showerem lub jak wolisz viewer (w sumie to nie ma różnicy). Na stronie będzie można zobaczyć ich zrzuty. Rozmawiałem z paroma grafikami i wolą aby ich prace były na pc jako dane z edytora a nie zrzut na gif czy png. Samej grafiki jest sporo, ale z pomocą innych osób da się większość grafik przenieś do archiwum. Sam mam przerzuconych do formatu danych z edytora 3 tys. logosów i obrazków.
-
jest kilka standaryzacji zapisu obrazkow.. jest kilka roznych przeglaraderk (wiele jest naprawde dobrych , ale przewaznie ukierunkowanych na jedna standaryzacje rozpoznawania formatow) ... moze przedstawisz jakies konkrety a nie \'chcialbym\' ?
-
Standart to grafika z c64. Wyświetarka ma pokazywać obojętnie jaką grafikę z c64 z dowolnego edytora i nie ważnego jakiego trybu. Ludzie dawniej i dziś tworzą na różnych edytorach i w różnych trybach graficznych. Będą też uwzględnione Stil. Szukam ludzi, którzy by chcieli rypać grafikę z różych produktów c64, pomogli mi ustalić mi strukturę tego archiwum. Co do strony to mam już ją gotową, ale napewno ulegnie ona poprawie.
-
standard wycinkow grafiki z c64 jest zapiusywany na dwa glowne sposoby...
a) typ grafiki jest okreslany tylko i wylacznie po rozszerzeniu w nazwie pliku
b) tp grafiki jest rozponawany poprzez dlugosc plikow oraz pierwsze dwa bajty - polozenie grafiki w pamieci
nie widze potrzeby wypuszczania kolejnej przegladarki grafiki na c64... a sama kolekcja moglaby byc postawiona na serwerze , i serwer moglby dynamicznie generowac grafike z danych itd....
a oprocz tego moznaby kolekcje ciagnac na dysk w calosci...
to sa przynajmnije juz jakies konkretne pomysly z mojej strony , co bynajmnije nie oznacza ze bede probowal sie w to mieszac - po prostu przedstawiam konkrety (w przeciwniestwie do Ciebie?)
-
Dzięki za informacje i pomysły.
Jeśli chodzi o twoje pytanie to odpowiedź B.
Pytasz po co taki program do orzeglądania obrazków? Po pierwsze kto ściągnie sobie archiwum na pc będzie miał gdzie je czym przejrzeć, a nie szukać po necie innego programu do tego celu. Po drugie te co są progarmy na necie nie wyświetlają różnych dziwacznych trybów z c64, a jest ich sporo. Edytorów graficznych też. Druga rzecz to obsługa Stil. Archiwum będzie wzorowane na strukturze HVSC. Projekt jest duży, a mam dostać masę grafik od różnych ludzi, którzy chcą aby takie archiwum powstało. Na razie to tylko zapowiedz projektu, ale nie wiem czy uda się go zralizować, bo pochłania to dużo czasu. Oprócz zajmowania się C64 (HVSC, projekty w Samar itp..), pracuje i nie tylko komputerami się żyje są inne rozrywki.
-
Bes sęsu. Po co komu Sid Tune Information List w archiwum grafiki?
-
Będą komentarze grafików, podawane orginały obrazków, bo nie wszyscy umieli ryswować obrazki własnego pomysłu. Wiekszość prac np. Valsarego i Crusie to przerysowajki. Warto czasami poczytać skąd pochodzi dany obrazek.