Table Tennis

Jest to bardzo fajnie wykonany, quasi trójwymiarowy ping-pong. Grać można samemu (przeciwnikiem jest wówczas komputer), bądź w dwie osoby. Na początku ustalamy rodzaj rozgrywki: mecz pojedynczy lub turniej, mamy też dojście do bardzo rozbudowanej opcji konfiguracji. Możemy ustawić:

-GAMES – 1, 2 lub 5 gier w meczu
-COMPUTER SKILL – poziom umiejętności przeciwnika-komputera: easy (łatwy), fair (przeciętny), hard (trudny)
-EXPEDITE RULE – włączanie/wyłączanie zasady przyspieszania. Jeśli gra nie zostanie skończona w ciągu 15 minut, zawodnicy serwują na przemian, aż do zwycięstwa któregoś z nich. Zawodnik musi zdobyć punkt w czasie 13 uderzeń, w przeciwnym razie punkt przyznawany jest przeciwnikowi.
-BALL SPEED – szybkość piłki (wolna, normalna, szybka)
-ATTEND COMPETITION – obserwowanie zawodów
-SOUND FX – włączanie/wyłączanie efektów dźwiękowych

Do opcji turniejowych należy jeszcze wybór przeciwnikia (komputer, człowiek), chwyt paletki (grip), prędkość ruchu i kolor paletki.

Podczas gry mamy możliwość podkręcenia piłki w lewo lub prawo, możemy też regulować siłę uderzenia (joystick do siebie).

Tak więc, jak widzicie, Table Tennis nie jest takim sobie zwykłym ping-pongiem, jakich wiele powstało na C-64. Grafika w tej grze nie należy wprawdzie do rzucających na kolana, inna sprawa, że jest dobrym kompromisem pomiędzy wyglądem a funkcjonalnością. Efekty dźwiękowe – niezłe. Ale najważniejsza rzecz to fakt, że już parę minut grania wystarczy, by opanować trudną sztukę operowania paletką. No a wtedy gra się zupełnie jak w prawdziwego pingla, co spotęgowane jest perspektywicznym widokiem stołu (zwykle w gierkach tego typu mamy do czynienia z niezbyt atrakcyjnym widokiem z góry).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *