One On One

Jest to świetna koszykówka, gdzie mamy okazję zmierzyć się jeden na jednego z legendarnymi już gwiazdami Amerykańskiej Ligi Koszykówki NBA, Larrym Birdem i Juliusem Ervingiem (Dr.J). Gra posiada opcję dwóch graczy, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zmierzyć się z naszymi znajomymi.

Warto wspomnieć trochę o punktacji, a wygląda ona następująco: za rzuty osobiste (które wykonujemy po faulu przeciwnika, jesteśmy o nich informowani gwizdkiem sędziego, pamiętajmy, że nie każdy faul to zaraz rzuty osobiste) otrzymujemy 1 punkt, rzuty z pola to 2 punkty lub 3 punkty, jeżeli trafimy zza linii 7,24 metra. Pamiętajmy o wyjściu z tzw. „trumny” (strefy podkoszowej) po nieudanym rzucie przeciwnika, w przeciwnym wypadku tracimy piłkę. W grze możemy wykonać wiele efektownych wsadów do kosza, a przy niektórych akcjach możemy nawet rozbić tablicę ! Wygląda to naprawdę efektownie.

 

W grze mamy następujące opcję (wywołujemy je klawiszem F1):

Play Ball (zaczynamy grę) – Resume Game (wznowienie gry) – New Game (nowa gra) – Demo.

Select Game (wybieramy grę) – Park And Rec (najsłabszy poziom komputera, bardzo wolno płynie czas) – Var Sity (czas nadal płynie wolno, komputer nadal nie zachwyca swoimi umiejętnościami) – College (komputer powoli się rozkręca, czas płynie tak samo jak w poprzednich poziomach) – Pro (rozpoczyna się prawdziwa walka, już nie możemy tak łatwo wejść pod kosz, czas płynie znacznie szybciej).

Play Mod (rodzaj gry) – Two Player (dwóch graczy) – Computer Dr. J – Computer Larry Bird

Select End Of Game (wybieramy koniec gry) – Timed Game (gra na czas 2, 4, 6 lub 8 minut kwarta) – Play To Score (gra do zdobycia określonej liczby punktów 21 lub XX; od 0 do 99).

Possession (kto rozpoczyna) – Winner’s Outs (rozpoczyna zdobywca kosza) – Loser’s Outs (na odwrót rozpoczyna osoba, która nie zdobyła kosza).

Mecz składa się z czterech kwart, chyba, że ustalimy w opcjach, że gramy do zdobycia określonej liczby punktów. Uważam, że jest to jedna z lepszych tego typu gier na Commodorka. Podczas gry, każdy z zawodników ma widoczny w dole ekranu identyfikator zmęczenia, sygnalizuje on nam, kiedy warto wziąć czas (zawodnik zmęczony z ledwością doskakuje do obręczy). O czas możemy poprosić tylko w momencie, kiedy posiadamy piłkę. Larry Bird – wciskamy B, Dr.J – wciskamy J.

Tablica wyników, liczba fauli i czas pozostały do końca kwarty znajduję się po lewej stronie, natomiast po prawej stronie widoczna jest tablica z zegarem 24 sekundowym, który informuje nas, ile czasu pozostało nam jeszcze na wykonanie rzutu, przekroczenie limitu 24 sekund to strata piłki. Uff, starczy tych informacji, czas zacząć grę.

Sterowanie:
Jeżeli wciśniemy i przytrzymamy klawisz Fire, zawodnik wyskakuje w górę, w momencie puszczenia klawisza, zawodnik wykonuje rzut lub wsad do kosza (jeżeli znajdujemy się w jego pobliżu). Szybkie wciśnięcie klawisza Fire powoduje obrót, natomiast zbyt długie przytrzymanie klawisza Fire wiąże się z popełnieniem błędu jakim są kroki, tracimy w ten sposób piłkę. Podczas wykonywania rzutów osobistych, obowiązuje taka sama zasada. Piłkę możemy przechwycić w następujący sposób: podchodzimy do przeciwnika i naciskamy Fire.

Życzę miłej zabawy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *