Gordian Tomb

Pewnie wiele razy słyszeliście opowieść o tajemniczej budowli przypominającej piramidę. Legenda głosiła, że starożytna cywilizacja ukryła w niej bezcenny amulet, który spełnia każde życzenie. Wielu śmiałków próbowało posiąść ten ósmy cud świata, lecz byli właściciele amuletu odpowiednio zabezpieczyli swoją własność wypuszczając do wnętrza piramidy jadowite pająki, demony. Niestety i Ty zmuszony kłopotami finansowymi, materialnymi (brak piwa!) oraz własną ciekawością postanowiłeś zdobyć amulet z myślą, że rozwiąże on Twoje kłopoty.

Programiści z X-AMPLE odwalili kawał dobrej roboty, co widać podczas grania. Grafika w grze jest starannie wykonana i bardzo kolorowa, zaś muzyka to kilka melodyjek (bardzo ładnych!) dobrze oddających atmosferę tajemniczości i grozy. Mimo, że gra jest trudna (mnóstwo przeszkadzajek), polecam ją każdemu miłośnikowi gier przygodowo – zręcznościowych.

 

Opis przejścia gry:

Aby rozpocząć należy wejść do piramidy. A więc jeśli jesteś gotów zacząć zabawę no to wejdź do piramidy. Pokonując pająki i inne niebezpieczeństwa na naszej drodze idź cały czas prosto, aż dotrzesz do końca drogi . W pomieszczeniu tym, znajduje się drabinka po której należy się wspiąć, następnie wykonaj parę skoków w lewo i pierwszy przedmiot, czyli drabina będzie Twoja. Aby zdobyć następny przedmiot, będziesz musiał się wrócić. Zejdź z powrotem do pomieszczenia z kulami i idź w lewo, aż napotkasz lokacje z dwoma wężami, pomiędzy którymi będzie drabinka. Udaj się drabiną na samą górę, a stamtąd do końca w lewo.

UWAŻAJ: nie idź za szybko bo w lokacji po pająkach z ziemi wychodzą pręty. Musisz przejść jak będą schowane. Gdy ominąłeś je, użyj zdobytą wcześniej drabinkę i zejdź po worek. Następnym przedmiotem który musimy zdobyć jest kilof. Powróć się do głównej lokacji i idź w stronę wejścia, którym się dostałeś do piramidy, a po drodze napotkasz kolejną drabinkę. Wchodząc po niej powinieneś natrafić na kilof. Weź go.

Zejdź do wcześniejszego pomieszczenia. Teraz powinieneś dobrze policzyć drabinki – interesuje nas trzecia, łącznie z tą. Zejdź jeden poziom w dół, omiń pająki oraz węża i dostań się na drugi brzeg. Wciśnij na klawiaturze 1, aby użyć kilofa którym rozwalimy ścianę. Idąc w prawo dojdziesz do pomieszczenia z lampą. Wróć się do drabiny i zejdź nią do podziemnego korytarza. Idź nim aż dojdziesz do drabiny. Wchodząc nią do góry odnajdziesz hełm, który wykorzystamy później. Idź z powrotem na dół i kontynuuj swoją drogę w lewo. Gdy napotkasz ciemność użyj lampy poprzez naciśnięci 6. Jak się rozjaśni zejdź drabiną w dół po klucz. Udaj się do drabiny którą dostałeś się do podziemi (tej z 3 wężami) i dostań z do najwyższego poziomu. Idź w lewo do drabinki. Wejdź do góry o jedną kondygnacją i odskocz w prawo. Udając się w prawo dotrzesz do kolejnej drabiny. Wejdź po niej i idź cały czas w lewo (po drodze zdobędziesz krzyż). Po drabinie udaj się jeden poziom do góry i odskocz w prawo. Idź na lewo po laskę. Aby ją zdobyć będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość i wyczekać dobry moment. Dla mnie był najtrudniejszy moment w całej grze i za każdym razem traciłem kilka żyć, więc nie martw jak Ci się nie powiedzie za pierwszym razem. Jeśli grasz na emulatorze to najlepiej zapisz stan gry abyś w razie kompletnego niepowodzenia nie musiał grać od nowa. Gdy już zdobyłeś laskę to należy się wrócić (jeśli masz dość żyć to można zastosować małą sztuczkę: daj się zabić ;)) i udać drabiną na górę. Idź w prawo i użyj klucz który zdobyliśmy wcześniej poprzez naciśnięcie 4. Teraz załóż hełm (5) i udaj się po diament do góry. Jesteś już na półmetku gry. Zejdź pierwszą jak i drugą drabinką na sam dół. Udaj się w prawo. Pokonaj ostanie przeszkody. Potem użyj diamentu (8) i… koniec!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *