Action Replay

Cartridge – Action Replay

Action Replay

Najnowszym narzędziem w postaci modułu współpracującego z C64 jest właśnie Action Replay. Po włączeniu komputera na ekranie ukazuje się Menu początkowe. Na samym module zainstalowane zostały dwa specjalne przyciski. Lewy to przycisk Reset, natomiast prawy to Freezer. O ile w przypadku Final Cartridge wyboru poszczególnych opcji dokonywać można było przy pomocy joysticka lub klawiszy sterujących kursorem, i na ekranie uzyskiwaliśmy dodatkowe Menu w postaci okienek, o tyle w przypadku Action Replay wyboru poszczególnych opcji dokonujemy przy pomocy kolejnych klawiszy funkcyjnych, którymi wybieramy interesującą nas opcję.

Praca z Action Replay nie odbiega zasadniczo od pracy z Final Cartridge. Przy pomocy tego modułu można dokonywać zapisu i odczytu programu z kasety w systemach standard oraz Turbo, a także odczytu i zapisu programów na dyskietkę w systemach standart i Turbo. Istnieje też możliwość zrobienia kompletnej kopii roboczej np.dyskietki i późniejszego jej zapisania ponownie na dyskietce lub na kasecie.

Podobnie jak w opisanym w innym artykule Final tak i tutaj istnieje możliwość wykorzystania możliwości graficznych w podprogramie Spite-Killer, oraz wydrukowania zawartości ekranu na drukarce, a także modyfikowania tekstów. Również dużą ilość funkcji przyporządkowano poszczególnym klawiszom funkcyjnym. Dodane zostały też nowe rozkazy umożliwiające uproszczenie niektórych czynności podczas programowania w języku Basic i oczywiście rozbudowany został blok Monitor, ale jest to informacja dla zaawansowanych, czyli tych, którzy potrafią w pełni wykorzystać wszystkie możliwości Action Replay!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *