Aztec Challenge

Aztec Challenge - gra trzymająca w napięciu od początku do końca, niesamowita muzyka i efekty dźwiękowe, informujące o zagrożeniu, dodatkowo wzmagają dreszczyk emocji, nie mamy czasu wytchnienia, rozpoczynając grę podejmujemy wielką ryzykowną ucieczkę, w której nie możemy liczyć na jakąkolwiek pomoc, nie ma już dla nas odwrotu, a końcowym sukcesem jest ocalenie naszego życia ... zaczynamy:

The Gauntlet - Biegniemy w kierunku piramidy, po obu stronach stoją wojownicy rzucający w nas oszczepami. Naszym zadaniem jest dobiec do piramidy, unikając rzucanych w nas oszczepów. Sterowanie polega jedynie na podskakiwaniu lub pochylaniu się w odpowiednim momencie (góra - dół).

The Stairs - Dobiegliśmy do piramidy, teraz musimy wspiąć się po schodach prowadzących do wnętrza, a na naszą głowę spadają olbrzymie kamienie. Możemy jedynie przemieszczać się lewo - prawo, w celu uniknięcia spadających kamieni.

The Temple - Jesteśmy wewnątrz piramidy, teraz musimy pokonać wszystkie pułapki, które napotkamy, a mogą to być np.: spadające zatrute strzały, kolczatki, doły. Biegnąc najlepiej zatrzymać się podczas przechodzenia między komnatami i zobaczyć jakie niebezpieczeństwa na nas czekają. Możemy jedynie skakać lub zatrzymać się.

The Vermin - Dalej uciekamy z piramidy, teraz staniemy oko w oko z najniebezpieczniejszymi i najbardziej jadowitymi zwierzętami świata. Nie pozostaje nam nic innego jak przeskakiwać nad pająkami, skorpionami, wężami itp. nie mamy przecież ze sobą żadnej broni. Możemy oddać krótki skok (dół) lub długi (góra). Uwaga na spadające pająki i węże.

Hopaztec - Jesteśmy już przy samym wyjściu, pozostało nam jedynie dostać się do drzwi. Musimy przeskakiwać z pola na pole, jeżeli staniemy na niewłaściwym polu, zostaniemy trafieni zatrutymi strzałami.

Piranha - Po wydostaniu się z piramidy, musimy przepłynąć rzekę w której, aż roi się od piranii. Możemy pływać we wszystkich kierunkach, jednak sukcesem jest płynięcie cały czas w górę.

The Bridge - Jeszcze tylko przejście przez most i już możemy cieszyć się wolnością. W moście tym jednak brakuje kładek, więc musimy przeskakiwać, w zależności od ilości brakujących kładek. Krótki skok (dół), średni skok (lewo), długi skok (góra).

Aztec Challenge to świetna zręcznościówka, w której musimy wykazać się sporym refleksem. Nigdy nie jesteśmy pewni, gdzie i w którym miejscu pojawi się zagrożenie. Jestem ciekaw, czy komuś uda się przejść całą grę bez utraty życia :)

Poradnik

W grę mogą grać dwie osoby, choć korzystamy tylko z jednego joyticka. Porwałeś się na rzecz niesamowitą: wykradzenie skarbów z doskonale strzeżonej i najeżonej pułapkami piramidy Azteków. przeciwko Tobie sprzysięgło się wszystko:
- groźni wojownicy
- zdradliwe pułapki w piramidzie
- jadowite żmije
- krwiożercze piranie
- własne zmęczenie

Gra dzieli się na kilka etapów:
GAUNTLET - bieg do piramidy
STAIRS - wspinanie się po schodach piramidy
TEMPLE - pułapki w piramidzie
VERMIN - groźne zwierzęta
HOPAZTEC - komnata z ukrytymi w podłodze mechanizmami wyrzutniami pocisków
PIRANHA - rzeka z piraniami
BRIDGE - linowy most między górami

GAUNTLET
Biegniesz do piramidy pomiędzy dwoma szpalerami wojowników azteckich. Co chwilę któryś z nich ciska w Twoją stronę ostrą dzidę. Jeżeli leci ona nisko, należy podskoczyć (joystick do przodu), jeżeli wysoko, trzeba się schylić (joystick do siebie).

STAIRS
Wspinasz się po schodach piramidy. Są liczne i wysokie, wspinasz się więc powoli, a w dodatku z góry lecą na Ciebie wielkie bloki skalne. Jeżeli nie zdążysz się usunąć, to już po Tobie... Na tym etapie ograniczasz się do dwóch ruchów: w prawo i w lewo (joystickie,), ludzik do góry wspina się sam. FIRE daje szybki ruch w prawo.

TEMPLE
Na tym etapie masz do przejścia kilka komnat, w każdej z nich grozi Ci jakieś niebezpieczeństwo. Raz są to spadające z góry strzały lub kamienie, innym razem wyrastające nagle z podłogi ostre piły (trzy w komnacie) lub zapadnie (także po trzy w pomieszczeniu). Ponieważ nie wiesz, co Ci grozi w kolejnej komnacie, zaraz po wejściu zatrzymaj się na chwilę, by poznać niebezpieczeństwo. Na szczęście występują one osobno! Przed strzałami i kamieniami z góry nie ma obrony, możesz tylko zatrzymać swój bieg na chwilę, żeby ich uniknąć (joystick w lewo). Piły i zapadnie należy przeskoczyć (FIRE w joysticku, lub joystick w prawo).

VERMIN
Ten odcinek drogi jest prostym korytarzem, byłby bajecznie prosty do przejścia, gdyby nie czyhające żmije, skorpiony i inne nieprzyjemne stwory, które trzeba przeskoczyć. Czasem, zupełnie niespodziewanie, spada też coś z góry. Ratować się możesz skokami: krótkim (joystick do siebie) lub długim (joystick do przodu).

HOPAZTEC
Ten etap to tylko jedna komnata. Musisz ją przejść od miejsca startu do drzwi u góry ekranu. Poruszasz się skokami po kamieniach, z których każdy może uruchomić mechanizm wypuszczający zatrute strzały. Nie zatrzymuj się ani chwili! Pędź szybko do wyjścia! Poruszaj się szybkimi, energicznymi ruchami joysticka w przód, w lewo i prawo.

PIRANIA
Tajemnym przejściem wydostałeś się wreszcie z piramidy, ale to jeszcze nie koniec. Masz do przepłynięcia rzekę, a w niej roi się od krwiożerczych piranii. Przepłyniesz bezpiecznie, jeśli żadna z nich Cię nie zadraśnie. Gdy to się nie uda, zapach krwi ściągnie ich całą masę, a wtedy... Musisz płynąć do przodu (joystick do przodu) oraz unikać piranii poruszając się w różnych kierunkach. Pamiętaj że na tym etapie wyjątkowo Twój człowieczek nie porusza się sam (jak w poprzednich etapach), Ty musisz mu pomagać. Jeśli dopłyniesz do górnej krawędzi ekranu, to pojawisz się znowu na dole. Nie zatrzymuj się długo na jednym ekranie! FIRE włącza chwilową ochronę przed piraniami.

BRIDGE
To już ostatnia, ale nie najłatwiejsza część Twej drogi. Masz do przejścia linowy most, rozpięty pomiędzy dwiema odległymi górami. Wszystko było by dobrze, jesteś już nieco zmęczony co prawda i upojony bliskim sukcesem, ale niestety most jest stary, ma mnóstwo dziur. Gdzieniegdzie brakuje jednej, dwu lub nawet trzech desek. Musisz zdobyć się na ostatni wysiłek: przeskakuj dziury w mostku. Przy małej wystarczy krótki skok (joystick do siebie), przy większej trzeba dłuższego skoku (joystick w lewo), największą przeskoczysz tylko z wielkim trudem (joystick do przodu).

PAMIĘTAJ!
Jeżeli stracisz życie, musisz zaczynać etap od początku! Narastające efekty muzyczne informują o zbliżającym się kresie kolejnego etapu. Po zakończeniu całej drogi możesz grę zacząć na wyższym poziomie. Wszystko dzieje się jeszcze szybciej, stworów jest więcej, dziur w moście także. Połamania nóg !!!

Data wydania: 1984
Producent: Cosmi
Pobierz plik z grą
Filip Jakiel 'Filipo'
Poradnik: Palmapress - wpisał Krzysztof Romanowski
Ocena:

 © 1999-2020 Wszystkie prawa zastrzeżone
 Webmaster: Mariusz "Flooder" Młynek