Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Wektory na C64  (Przeczytany 5019 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Lutego 2017, 22:59 »
Doradzam demo bez chamskich konwertów graficznych
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Lutego 2017, 03:29 »
Doradzam demo bez chamskich konwertów graficznych

To prawda Wegi, na screen'ie jest moja była kobieta :D Logo oryginalne by Bladee ! Myślałem, że może na pamiątkę ale rzeczywiście jest lame konwert postaci kobiety ze zdjęcia i retusz zrobiony przeze mnie na Pixcen. Niestety nie jestem grafikiem ale napisze na weekend do znajomych grafików i może pomogą to będzie ładnie wyglądało graficznie, a jeśli nie to tak jak napisałem przedtem, że większość efektów zsynchronizowane pod muzykę, aby chociaż muzyka wpadała w ucho + ciekawe efekty :)

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #47 dnia: 04 Lutego 2017, 01:06 »
No jak tam @Exosoft ?
Ja na razie tyle:

Super zrobione Skull i jeszcze w tle barwy narodowe :) W sumie to ja robiłem kiedyś zdjęcie tej mojej byłej kobiecie...no ale konwert i jednak lame. Przerysować jak bym chciał ze zdjęcia to pewnie wyszedł by jakiś kosmita bez tzw. proporcji :D Zresztą jak napisał gdzieś tam jakiś grafik, zdaje się nawet na tym forum to cała zabawa zaczyna się z procesem i w moim przypadku retuszu :) Wezmę się lepiej za kodowanie, a z grafiką to się później coś pomyśli. Sporo i tak jeszcze zostało czasu do SP8 :)

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #48 dnia: 04 Lutego 2017, 12:13 »
EEEtam lame - wielcy graficy konwertują i się nie przejmują... :)
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #49 dnia: 04 Lutego 2017, 13:16 »
nie wiem co na to cmk:)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #50 dnia: 04 Lutego 2017, 15:54 »
nie wiem co na to cmk:)

Kisiel "cmk" to w skrócie Comankh ? Ja też jestem ciekaw co on na to i ewentualnie jakaś podpowiedź, aby było ok i nie było chamsko-lame jak napisał Wegi bo jednak szacunek dla niego i innych koderów, że dołączyli do tematu i chcą coś pomóc, doradzić :) . Ja można by powiedzieć to jestem początkującym grafikiem i coś tam się uczę. Napisałem do dwóch znajomych grafików z prośbą o pomoc i jak na razie to żadnej odpowiedzi ale zapewne z braku czasu. Ja jak znam życie to może coś tam pomogą ale większość i tak będę musiał jakoś zrobić sam do tego dema na SP8 :)
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2017, 16:04 wysłana przez Exosoft »

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #51 dnia: 04 Lutego 2017, 17:02 »
nie wiem co na to cmk:)

Kisiel "cmk" to w skrócie Comankh ? Ja też jestem ciekaw co on na to i ewentualnie jakaś podpowiedź, aby było ok i nie było chamsko-lame jak napisał Wegi bo jednak szacunek dla niego i innych koderów, że dołączyli do tematu i chcą coś pomóc, doradzić :) . Ja można by powiedzieć to jestem początkującym grafikiem i coś tam się uczę. Napisałem do dwóch znajomych grafików z prośbą o pomoc i jak na razie to żadnej odpowiedzi ale zapewne z braku czasu. Ja jak znam życie to może coś tam pomogą ale większość i tak będę musiał jakoś zrobić sam do tego dema na SP8 :)
Nie przejmuj się , cmk to powie srsly mawa faka? albo coś takiego ze r2d2 nie deskrambluje... ludzie sceny ;)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #52 dnia: 05 Lutego 2017, 09:59 »
Nie przejmuj się , cmk to powie srsly mawa faka? albo coś takiego ze r2d2 nie deskrambluje... ludzie sceny ;)

Ja już ci mówiłem gdzieś tam kiedyś Kisiel, ze wcale się tym nie przejmuje, a nawet zacząłem ignorować ludzi, którzy np. próbują wygrzebać coś zupełnie innego, niż to, co jest w temacie, aby ciebie zaczepić, wkurzyć itp. Później w nerwach wychodzą głupie sytuacje, a ja już to kiedyś przerabiałem, wiec dobrze wiem, że to nie prowadzi do niczego dobrego. Ja sobie założyłem cel, że zrobię demo na SP8, więc nic mnie nie powstrzyma, a jedynie czytam uważnie odpowiedzi na tym forum bo jest tutaj wielu ludzi ze sceny, którzy mają o wiele większe pojęcie ode mnie. Ja może mam w innej dziedzinie spore pojęcie ale nawet o tym nie piszę, aby ktoś nie odebrał tego tak, że się próbuję tutaj wywyższać lub coś podobnego ! Szacunek ponownie dla was wszystkich, o czym mam nadzieję to będziemy mogli jeszcze podyskutować przy browarku smakowym na SP8 :)

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #53 dnia: 05 Lutego 2017, 12:44 »
Zastanawiałem się jeszcze jaki by tu wybrać IRQ loader-depacker, który najlepiej spełni swoje zadanie ? Wydaje mi się, że ostatnio modne jest wydawanie dem przez wielu ludzi z różnych grup. Jak wiadomo to nie jest łatwo zrobić samemu całe demo ale gdy robi to kilku koderów i grafików, muzyków to wtedy idzie szybciej i łatwiej. Ja dodałem logo "Vaudeville" przy postaci kobiety ale to tak na przykład bo gdyby ktoś się chciał przyłączyć z jakimś partem lub co kolwiek to wtedy było by zamiast tego logo np. "Silesia Party 8" i ogólnie to bez nazw grup, tylko wszędzie "Silesia Party 8", a już tam w creditsach by sobie każdy zobaczył, że kto co zrobił i do jakiej grupy komputerowej należy . W sumie to z czasem mam w planach zrobić cały "engine" do robienia dem na C64, gdzie będzie można np. pozmieniać sceny, muzykę, grafikę... kod pozostanie podobny ale każde następne demo będzie zupełnie inne. Fajnie by było wystawiać więcej dem w PL i zagranicą na party oraz na w miarę ciekawym poziomie :) Nie wiem czy zwróciliście uwagę, że te nowe zespołowe dema grup Fairlight, Noice, Offence są jak gdyby podobne, więc może już powstają na jakimś silniku ? ... Nie mam na myśli braku kreatywności koderów, tylko samo to, że przynajmniej coś wydają konkretnego np. demo i coś o nich słychać. Większość z tych ludzi chyba jest już około 40-tki to nie mają może czasu robić każde demo od podstaw, a wy co o tym myślicie ?

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Lutego 2017, 19:10 »
No jak tam @Exosoft ?
Ja na razie tyle:

Generator speedcodu skróci niebywale plik wynikowy

Zastanawiałem się jeszcze jaki by tu wybrać IRQ loader-depacker, który najlepiej spełni swoje zadanie ?

Made in Poland można spróbować :-)
http://csdb.dk/release/?id=117165

razem z kilkunastoma przykładami użycia i wieloma testami

Taki wyciąga linking tzn - to demo było tym linkowane

http://csdb.dk/release/?id=122328

Przy okazji w temacie wektorów

http://csdb.dk/release/?id=87341
http://codebase64.org/doku.php?id=base:drivecalc_vectors
http://codebase64.org/doku.php?id=base:filling_the_vectors
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #55 dnia: 21 Lutego 2017, 17:24 »
Sorki za małe zamieszanie ostatnio ale jeśli można to wróćmy na nowo do tematu. Ja już kiedyś testowałem "Bongo" i dawał całkiem niezłe rezultaty. Nie chodzi już o te kilka bajtów różnicy, jak np. z Exomizer . Super, aby było Polskiej produkcji wszystko. Ja miałem zostawić to jako niespodziankę ale może napiszę już teraz, że po co proszę innych o pomoc, skoro i tak nic na tym nie zyskam oraz ogólnie to dlaczego uparłem się, aby wydać to demo na party. Chodzi oczywiście o św.p. Mariusz 'Ramos' Rozwadowski, który jednak był moim najlepszym przyjacielem na scenie C64. Pamiętam jeszcze naszą ostatnią rozmowę telefoniczną niedługo przed jego śmiercią, kiedy mu mówiłem o kilku efektach, które zakodowałem w ASM. Niestety nie mam już tych efektów bo stało się, że spalił mi się dysk i nie zdążyłem zrobić kopii na moim dysku wirtualnym ale kto by się spodziewał... Ramos - człowiek "idea" już miał w głowie pomysł, aby zrobić z tym demo i samo to, jak o tym mówił podekscytowany, że zabierze ze sobą kolejne Polskie demo na jakieś party. Minęło już trochę czasu i często tak jest, że dopiero po śmierci danego człowieka to zaczynamy rozumieć kim on tak na prawdę był ! Nie wiem czy poza grupą Quartet to będzie jeszcze ktoś taki na Polskiej scenie C64 jak Mariusz Rozwadowski ? Pewnie Ramos gdyby żył to zabrał by ze sobą to demo na SP8, jak wiele innych rzeczy wystawiał na parties, które ja zrobiłem. Postanawiam sam się udać na SP8 i wystawić to demo dla upamiętnienia na zawsze tej naszej dawnej przyjaźni ! Dzięki jeszcze raz Wegi i inni oraz mam nadzieję, że teraz kiedy już wiecie dlaczego chce wydać to demo na SP8 to coś jeszcze pomożecie. Ja już zacząłem robić taki szkielet z inicjalizacjami w ASM i może na weekend już będę testował pierwszy part ...

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Marca 2017, 07:56 »
Szczerze to nie wiem czy dam radę zakodować takie "prawdziwe" demo z wysokiej jakości efektami bo to rzeczywiście wymaga sporo czasu, którego aż tyle nie mam oraz też nie jestem na tyle dobrym koderem. Na pewno coś tam zrobię z dedykacją dla św.p. Ramos'a, tylko nie będę już o tym wspominał w samym demie. Myślałem, że może ciekawy scenariusz dema, połączony z synchronizacją muzyki tzn. co umiem, co jestem w stanie zrobić. Na pewne bój się już Jammer na SP8 :D Zacząłem już robić muzykę na 2sid pod Goat tracker i 1sid, tylko to raczej będzie pod DMC V7 bo rzeczywiście od strony jakości dźwięków to Goat tracker trochę jest w tyle, a zapewne ludzie też będą na to patrzeć podczas głosowania ... Na SP7 to chyba nawet jeszcze RAF pamięta, że wszystko robiłem na ostatnią chwilę, a tym razem to się trochę lepiej przygotuję :)

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Kwietnia 2017, 03:44 »
Kurdę co to jest i kto to napisał ? Bez przesady, że ja głodny chodzę to niby miałbym przyjechać na Silesia Party na obiad, bo coś tam przeczytałem w śmietniku na tym forum. Ja mam w domu co jeść !

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #58 dnia: 06 Kwietnia 2017, 07:40 »
hehe z tym obiadem to dobre :D ... Z braku czasu, odnośnie jeszcze teraz dodatkowej pracy to wiem na pewno, że nie wydam już nigdy "Buddha music disk #02", więc chociaż wrzucam "menu", które zrobił Andy 'Shine' Zeidler . Napisałem już połowę kodu do tego music disk'a w 64tass i szkoda, aby się zmarnował to postanowiłem przerobić na mój player z różnymi ciekawymi efektami np. equalizer na wektorowych sprajtach itp. Dogadałem się z Shine, że wykorzystam tylko logo "Buddha" oraz jeden pasek, gdzie miały być nazwy song'ów w tym menu. Player będzie mi potrzebny jedynie już tylko do publikowania jakichś moich pojedynczych kawałków w music competitions np. na jakichś C64 party :)

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #59 dnia: 07 Kwietnia 2017, 00:26 »
Wynik mojego wczorajszego treningu z układaniem nut na patternach, na trzech oktawach i tylko jednym dźwiękiem + filtry i efekt vibrato . Z dedykacją dla kompozytora Jens-Christian Huus, który w rozmowach ze mną ostatnio to próbuje powrócić do tworzenia muzyki po bardzo długim czasie :) Ogólnie to człowiek, który w moich oczach zasługuje na ogromny szacunek, odnośnie sceny C64 !

Tutaj link do preview pt. JCH IS BACK 3 :  https://clyp.it/buqcrjap