Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Wektory na C64  (Przeczytany 5004 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Stycznia 2017, 04:00 »
W poprzednim filmiku brzydko się nagrała 256 plotowa kulka, nagrałem jeszcze raz.

https://www.youtube.com/watch?v=IsHjg2qanyw

Fajnie to wygląda, a ja zawsze gdy widziałem takie rzeczy na ekranie monitora C64 to wiedziałem, że nie jest łatwo zakodować coś podobnego, więc spokojnie można by powiedzieć, że jest to na poziomie . Myślałem aby demo zacząć od jakiegoś ciekawego wygaszacza ekranu, a dalej credts'y i dopiero jakiś part. Sidwizard daje możliwość konwersji do tego formatu, gdzie jest już podobnie jak np. format XM na PC, gdzie można pobierać wartości z patternów, które dalej można użyć jako synchronizację dema z muzyką, zamiast bawić się pętlami "wait" ale czy to na pewno dobre rozwiązanie ? . Z tego co już wiem to muzyka będzie na dobrym poziomie, zarówno od strony linii melodycznej po jakość dźwięków. Podobny styl jaki kiedyś tworzył Shogoon/Taboo, gorzej może być z grafiką ale zapewne ktoś się znajdzie bo jest jeszcze sporo czasu :)
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2017, 04:07 wysłana przez Exosoft »

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Stycznia 2017, 23:51 »
Tak sobie zerknąłem ile wolnego rastra zostaje w tej wersji 128 punktowej i za wiele tego nie było, ciekawi mnie jak uzyskałeś wersję 256 punktów, wykorzystałeś trick z odbiciem współrzędnych, jak to było opisane na forum, czy po prostu zoptymalizowałeś jakoś całość?
Bo tak sobie myślałem że teoretycznie można "stablicować" całe macierze, oczywiście przy pewnych założeniach odnośnie wartości kątów jakie są wykorzystane. Myślę że to takie małe oszukaństwo by było... chociaż liczy się efekt, no i bardzo ograniczyłoby ruchliwość piłki do z góry zdefiniowanego wzorca.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Stycznia 2017, 08:32 »
@Zbych pomysł całkiem niezły, ale problem w tym że jest to kombinacja 3 kątów (x,y,z) czyli taka tablica nawet dla pojedynczej wartości (a jest ich 9) daje 256x256x256 (gdzie 256x256 to cała pamięć c64), nawet krok co 8 dla jednej wartości to 32Kb - za mało ramu :)

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Stycznia 2017, 09:16 »
Od liczenia większym problemem jest stawianie i czyszczenie plotów. W trakcie trwania borderów trzeba wyczyścić 256 starych plotów i postawić nowych 256. A to jest prawdziwa bitmapa tutaj. Mirroring przy takim obiekcie jest naturalny. Nie trzeba ograniczać obrotów. Tą kulkę można zatrzymać, zmieniać obroty w dowolnych osiach, można też skalować każdą oś osobno.
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Stycznia 2017, 10:38 »
O ile byś mógł przyśpieszyć prockę bez czyszczenia?
Dokładnie algo, rysujesz, robisz switch, vic czyta i zeruje komórkę.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2017, 10:40 wysłana przez Kisiel »
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Stycznia 2017, 11:09 »
To nie tak. Najpierw trzeba policzyć adresy plotów, żeby je zapalać i gasić. W tym konkretnym przypadku gaszenie plotów jest 6 cykli na plot, co daje 256*6 około 25 linii rastra.
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Stycznia 2017, 11:31 »
No to nie zajmuje dużo,  pytanie więc czy warto takie cuś wprowadzić do tdc.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Stycznia 2017, 11:47 »
W formie blittera stawiającego/gaszącego/eorującego wskazany plot z wyborem układu [0...319] X ; [0...199] Y albo [-159...159] X ; [-99...100] Y. Z takim samym wyborem blitter rysujący linie od/do wskazanych plotów no i wisienka na torcie narzucanie własnych kawałków bitmapy - wtedy w asteroidy można by grać 50 FPS ! :)

edit:
Jeszcze opcja czyszczenia/wypełniania/ eorowania całej bitmapy, albo wybranych "pasków" i ich długości plus druga opcja eorowania pojedynczych linii w poprzek :D
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2017, 11:49 wysłana przez wegi »
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Stycznia 2017, 13:38 »
RMW, trigger może być na irq on i off. ustalasz sobie raster do skasowania za pomocą rejestu vica jako irq , potem go w irq podmieniasz na końcową wartość, potem ustawiasz w irq na pierwszą wartość i tak w koło. prawie automat.Kasuje wszystko pomiędzy. Paniał? Robienie xy to więcej czasu zejdzie na przeladowanie rejestrów niz wykasowanie w normalny sposób. AB cruncher jest wolniejszy na reu z tego powodu.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Stycznia 2017, 18:24 »
@Zbych pomysł całkiem niezły, ale problem w tym że jest to kombinacja 3 kątów (x,y,z) czyli taka tablica nawet dla pojedynczej wartości (a jest ich 9) daje 256x256x256 (gdzie 256x256 to cała pamięć c64), nawet krok co 8 dla jednej wartości to 32Kb - za mało ramu :)

Tak jak pisałem to zależy jakie wartości kątów zastosujemy. To jest apka którą sprawdzałem sobie wyliczanie macierzy opisane w linku który wrzuciłeś. Usunąłem z kodu zbędne rzeczy zostawiłem tylko tą część która generuje listę 256 macierzy (czyli to by było lekko ponad 2kb), następnie na podstawie tej listy wykonuje animację 8 wierzchołków. Apka napisana w C# (główny plik to Form1.cs), nie wiem czy używałeś C# ale myślę że nie ma tam nic niezrozumiałego, jedyne co może być dziwne to że część miejsc zawiera bajty ze znakiem a część bez znaku - nie chce mi się tłumaczyć dlaczego, ale tak musi być, bajty zastosowałem specjalnie żeby zobaczyć czy coś wychodzi poza zakres.
Wartości o jakie zmieniają się kąty obrotu teoretycznie mogą być dowolne ważne żeby ostatnia wartość pokrywała się z pierwszą tak, żeby było zapętlenie animacji. Najprościej było to zrobić zwiększając o 1 , 2 i 4 odpowiednio kąty X,Y i Z.
W załączniku jest projekt, w podkatalogu bin\debug jest gotowy exec jeśli nie masz czym skompilować.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2017, 18:27 wysłana przez Zbych »

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Stycznia 2017, 23:19 »
@Zbych dorób pliz opóźnienie klatki animacji o 1/50 s i możliwość sterowania wielkościami kąta obrotu dla poszczególnych osi.

Notabene co wy się tych obliczeń tak boicie, zoptymalizowane obliczenie matrycy to 8 linii rastra nie tutaj jest wąskie gardło.
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Lutego 2017, 16:02 »
No jak tam @Exosoft ?
Ja na razie tyle:


Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Lutego 2017, 20:35 »
(...)
Ja na razie tyle:

Wiedziałem że można rysować na znakach ale chyba nie wymyśliłbym takiego ich układu, albo tego że jeden z kolorów ściany to 0. No i mógłbym sobie szukać tego irq gdzie zmieniany jest kolor tła :D ale coś mi nie pasiło że jest SEI a nie ma CLI.

Exosoft

  • Gość
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Lutego 2017, 20:41 »
Myślę, że w tym parcie będą ciekawe vectory na spritach, a jak graficy jeszcze pomogą i koderzy to może szału nie będzie ale zdążymy z demem na SP8 . Na pewno ciekawie też będzie od strony muzycznej dema ! Nie będę więcej pokazywał screen'ów bo lepiej, aby całość obejrzało się na SP8 jako first release :)

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Wektory na C64
« Odpowiedź #44 dnia: 02 Lutego 2017, 21:39 »
vaudevile ? coś mi to mówi.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....