Dopiero dzisiaj mogłem sprawdzoć SID'a takim oto programem w BASIC'u:
120 v(0)=54272:v(1)=54279:v(2)=54286
130 poke54296,15:fori=0to2
140 pokev(i)+3,8:pokev(i)+1,0
150 pokev(i)+5,8:pokev(i)+6,198:next
160 fora=16to128step16:fori=0to2
170 if a>64 then pokev(i)+3,0
180 pokev(i)+4,a+1
190 forf=0to254step2:pokev(i)+1,f:nextf
200 pokev(i)+4,a:forw=0to200:nextw
210 pokev(i)+4,8:pokev(i)+1,0
220 nexti,a:a=1
230 fori=0to2:pokev(i)+1,255
240 poke54296,(a*16)+15:poke54295,2^i
250 pokev(i)+4,129
260 forf=0to255:poke54294,f:nextf
270 pokev(i)+4,136:nexti
280 a=a*2:if a<8 then goto 230
310 poke54295,0
(note at the end of line 240, the "^" character is a arrow pointing up on a C64, check listing picture)
Link do źródła - ploguechipsounds.blogspot.comPrzy okazji nagrałem to na kasetę. Magnetofon działa, ale dziwnie. Najpierw buczał, ale przewijanie i reszta działała. Po pierwszym sejwie przestał buczecz, ale i przewijanie (i reszta) działa teraz dopiero po komendzie play, save albo verify. To chyba nie jest normalne?
Znacie coś podobnego to przetestowania joystików?