Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)  (Przeczytany 10904 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Lutego 2016, 15:13 »
Skull to znany hacker , poszukaj Bomberlandie w google :)
Już natrafiłem na to właśnie jak szukałem loadera, to było pokazane jako przykład jak może wyglądać ładowanie danych.

Offline Vato74

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 218
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Maja 2016, 16:37 »
No to się porwałeś z "młotyką na Słońcę" ;)
Atari Yoomp wciąga podwójnie - gra wciąga i muza wciąga:D
Powodzenia! 2mam kciuki! :)

PS. Dla Yoompa kupilem Atari kilka miechów temu :)
   jak dorównasz oryginałowi to... będzie głośno, ktora lepsza
   i może wywołasz wspomnienia tej slynnej wojny platformowej ;)

Mogłoby się zrobić zabawnie :O
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2016, 16:48 wysłana przez Vato74 »

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Maja 2016, 09:57 »
O k... (!!!!!) - nieźle to wygląda !! Możesz sobie robić grę na cartridge'u wtedy dla Ciebie będzie mniej kłopotów z ładowaniem.
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Yoomp!64
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Maja 2016, 23:17 »
O k... (!!!!!) - nieźle to wygląda !! Możesz sobie robić grę na cartridge'u wtedy dla Ciebie będzie mniej kłopotów z ładowaniem.

Fajnie by było gdybym wiedział jak zrobić wersję na cartridge. Troszkę szukałem o tym info ale nie bardzo udało mi się coś znaleźć - znalazłem jak zrobić wersję 16kb ale niestety nie zmieszczę się w takim rozmiarze, potrzebuję info jak zrobić wersję z przełączaniem banków (ktoś pomoże?)

Jeśli chodzi o wersję dyskietkową to powoli (ale skutecznie  :P ) zbliżam się do końca, jeszcze jest trochę do zrobienia ale mam już: 20 etapów, 3 schematy kolorów 5 rodzajów tła... i na tym bym poprzestał, ale dostałem info że etapy są trochę trudne, więc możliwe że dodam kilka dodatkowych etapów o mniejszym stopniu trudności (oczywiście wydłuży to nieco czas robienia gry). Wysłałem tydzień temu wersję testową comankh'owi ale na razie nic się nie odzywa więc albo mu się nie spodobało, albo nie ma czasu przetestować :-\ W związku z tym przydała by mi się jeszcze jedna osoba o nieposzlakowanej opinii :D chętna do przetestowania gry.

Dodatkowo uzmysłowiłem dziś sobie że ten typ gry nadaje się do sterowania za pomocą paddles'ów i myślę czy nie dodać współpracy z tym egzotycznym stworem, tylko nie wiem czy jest sens skoro nie jest zbyt popularny (to po pierwsze ale jeśli się mylę to proszę mnie przekonać)? Po drugie nie mam tego ustrojstwa więc musiałbym jeszcze je zdobyć, bo inaczej nie mam jak testować. Osobiście nie maiłem nawet w ręku paddle, jeśli ktoś grał to niech się podzieli wrażeniami. Osobiście grałem dawno temu w "Tempest" na arkejdzie i dość miło to wspominam, tylko że tamten kontroler miał chyba pewną bezwładność, a paddle chyba nie jest takie "wygodne", jeszcze tak "przez mgłę" pamiętam że grałem w Ponga na dworcu w Katowicach :D i tam też zdaje się było takie sterowanie.

Dla smaku: premiera in-game music made by MCH :D

https://www.youtube.com/watch?v=9Zwc_94bDJk

Offline rs2322

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 540
  • ASAP
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Maja 2016, 00:25 »
uklon, wkreca sie muza :] zacnie
poszlo na PM
Pamięci RAM każda ilość: KM4164, 4464, TMS 4464 MT1259-10
PCB - projekty na zamówienie.
Programowanie pamięci EEPROM, EPROM - free !
SD2IEC http://c64power.com/forumng/index.php?topic=6630.0

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Maja 2016, 11:07 »
Zbych, Wegi, Skull - a jakbyście tak połączyli siły ? Za kilka lat "CD Project" ;)
-profil nieaktywny-

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maja 2016, 12:30 »
ta, tylko że tam (cedep, techland) byl najpierw etap intensywnego handlu na gieldzie xd

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Yoomp!64
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Maja 2016, 12:43 »
Zbych, Wegi, Skull - a jakbyście tak połączyli siły ? Za kilka lat "CD Project" ;)

żadnych gier NIGDY więcej nie piszę


Fajnie by było gdybym wiedział jak zrobić wersję na cartridge. Troszkę szukałem o tym info ale nie bardzo udało mi się coś znaleźć - znalazłem jak zrobić wersję 16kb ale niestety nie zmieszczę się w takim rozmiarze, potrzebuję info jak zrobić wersję z przełączaniem banków (ktoś pomoże?)

Dla smaku: premiera in-game music made by MCH :D

https://www.youtube.com/watch?v=9Zwc_94bDJk

Gra wygląda świetnie - brylant po prostu !

Zlikwiduj takie rzeczy jak mruganie borderem podczas depaku - masz dostępne crunchery z depakerami, możesz depakować w IRQ (doynax, exomizer, bongo, byte boozer, level crusher, LZWVL...) - to są crunchery z poziomu PC generujące plik wynikowy dla C64. W bongo (jak i w necie) znajdziesz załączone sources tych depakerów.

Jeżeli to nic by nie kosztowało, to z boku tunelu mogłoby być jakieś logo.

Co do carta - wybierasz taki, który jest emulowany na VICE i przenosisz kod na niego. Patrzysz jak działa na EMU, i poprawiasz w razie czego. Potem tylko wbijasz obraz do kostki :) Mogę się pochwalić, że pierwszą wersję asteroidów miałem wbitą do epromu OTP zanim miałem płytki. Po przyjeździe płytek cart ruszył po wlutowaniu epromu (no jeszcze drobna przygoda z przyciskiem reset była ale to drobiazg).

Ja np wybrałem AR i ogryzek elwera. Po modyfikacjach schematu, na płytkę mogę pocisnąć 256KB flasha.
Jest kompatybilny z bankowaniem do AR dla epromu/flash w zakresie do pierwszych 32KB i o to chodzi.
W zasadzie asteroidy razem z intrem mieszczą się spokojnie w 32 KB, a bez muzyki i intra upchnąłbym je w 16 KB.

Natomiast cart ma możliwość obsługi "dalszych" 8KB banków do 256KB. Więc dalej znając system bankowania traktować mogę flash jako składowisko danych i poprzez dostęp do tych banków, mogę sobie doczytywać gdybym chciał, ale to już w innym projekcie :)

Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline kenji

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 955
Re: Yoomp!64
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Maja 2016, 12:46 »

żadnych gier NIGDY więcej nie piszę


Zrób Pirates! w wersji na CRT :) Proszę  :)

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Maja 2016, 13:19 »
never ever !
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Vato74

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 218
Re: Yoomp!64
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Maja 2016, 16:51 »
https://www.youtube.com/watch?v=9Zwc_94bDJk

Moje obawy rozwiane.
Już wiem, że ta wersja też będzie wciągać jak bagno :D
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2016, 16:53 wysłana przez Vato74 »

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Września 2016, 00:26 »
Jak tam postepy nad gra?

Nie ukrywalm, ze posta pisze bo zauwazylem na FB, ze dales gre do testowania masterowi od gier, ktory ma na koncie kilka swietnych, ukonczonych produkcji ( http://www.commocore.com/ )
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Września 2016, 00:48 »
<sarkazmmodeon>
Nawet Raf dostrzegł potencjał Melonalever i dał subforum dla tej gry w 2007r Czym ujął moje serce wspierając domorosłych graczopisaczy.
<sarkazmmodeoff>

Podobno na RK'2016 jest pierwsza prezentacja gry, gadałem z organizatorami (dwoma, oboje potwierdzili chęci zorganizowania)  więc szykuje się mega suprise i wręczenie GeoAction dla BogoZonde.
Naprawdę nie wierzyłem że potrafisz coś skończyć, przepraszam.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Września 2016, 10:04 »
Gra od 3 miechów leży na dysku i nie może się doczekać aż ktoś zacznie w nią grać. Ponad 3 miesiące temu wysłałem do RGCD gotową wersję i na razie nadal nie wiem nic o dacie premiery. Ale widzę światełko w tunelu bo ostatnią wiadomość dostałem 2 tygodnie temu z informacją że: "jak będzie czas to w weekend rozpoczną się prace nad projektem graficznym". W między czasie poprawiłem 1 błąd ale nic poza tym. Myślałem że do tego czasu to będzie już dostępna wersja scrackowana dla wszystkich.
Chyba następną gierkę zrobię już bez RGCD.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Września 2016, 10:22 »
Nie mam doswiadczen z RGCD ale tu na forum na pewno sa elektronicy, ktorzy by pomogli zrobic cartridge :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"