Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)  (Przeczytany 6424 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Grudzień 2016, 17:43 »
Pierwsza gwiazdka już na niebie, nie ma nie ma ...

Kupiłem popcorn i czekam na taxi z melonem od ....Ciebie..
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #46 dnia: 23 Styczeń 2017, 14:02 »
Chyba następną gierkę zrobię już bez RGCD.

wydawcy, w szczególności indie mają kalendarz skrojony na możliwości. 
poza tym wrzucając ją na csdb/crackerom/itd wątpię że będziesz miał taki sam zasięg jak z rgcd.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #47 dnia: 23 Styczeń 2017, 16:13 »
Mogę powiedzieć że RGCD miał ostatnio problemy i taka informacja została przekazana wszystkim którzy przesłali swoje projekty, z tego powodu wydanie gier może się trochę opóźnić, ale nie ma na razie obawy że jakiś projekt zostanie odwołany. Wiem że nie tylko Yoomp!64 czeka w kolejce i z tego co zrozumiałem jest teraz pierwszy.

Offline axa

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 23
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #48 dnia: 23 Styczeń 2017, 19:07 »
W temacie gier na kartach i RGCD warto wspomnieć że oni mają własny format obsługiwany przez Vice który obsługuje bankowanie. Tutaj jest info: http://vice-emu.sourceforge.net/vice_16.html#SEC410

Ponieważ start jest od $8000 to standardowy boot z CBM80 wystarczy.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #49 dnia: 23 Styczeń 2017, 20:35 »
Jest nawet gotowa procedurka która w prosty sposób umożliwia stworzenie swojego obrazu carta do którego możemy wrzucić dowolną binarkę startującą spod $080D, procedurka kopiuje nasze dane z pamięci carta do pamięci C64 wyświetlając przy tym logo RGCD i po skopiowaniu wyłącza carta i rozpoczyna wykonywanie naszego programu.

http://codebase64.org/doku.php?id=base:code_frame_for_64_kb_crt-images_i.e._for_rgcd

Osobiście robiłem obraz carta typu MD (MagicDesk), taki wysłałem do RGCD i na razie nie wspominali że musi być to inny typ.
Dodam jeszcze że bez problemu można zrobić obraz 128kb z typem MD a 512kb z typem OCEAN. Nie mam pojęcia jak różnią się te typy cartów fizycznie, ale od strony kodu przełączanie banków odbywa się w ten sam sposób tylko jest ich po prostu więcej. A i logo RGCD nie jest pełnym obrazkiem z wszystkimi potrzebnymi danymi - bitmapa to tylko fragment a dane koloru są generowane, więc jego podmiana to nie taka prosta sprawa, bez zmiany kodu się nie obejdzie :)

Offline axa

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 23
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #50 dnia: 23 Styczeń 2017, 22:32 »
To dlatego że MagicDesk jest praktycznie identyczny z RGCD.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #51 dnia: 02 Kwiecień 2017, 18:12 »
Szef RGCD (James) oficjalnie napisał na blogu wyjaśnienie opóźnienia w wydawaniu gier, m.in. dotyczy to Yoomp!64, sporo czytania, ale jak ktoś lubi to link do bloga http://www.rgcd.co.uk/

Tak więc nie pozostaje nic innego jak czekać dalej na wydanie. Trzymam kciuki żeby nie było więcej problemów.

Offline MikeCios

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 44
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Lipiec 2017, 23:51 »
Coś może się ruszyło w temacie wydania no strasznie się już niecierpliwie :) Zresztą chętnie pokażę zaprzyjaźnionym atarynkowcom  lepszą werske4 :P

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #53 dnia: 11 Lipiec 2017, 09:40 »
Ja jestem już strasznie rozgoryczony że tak to jest załatwiane - 3 dni temu napisałem do RGCD czy są jakieś wieści, ale nie dostałem na razie odpowiedzi, ostatnią wiadomość miałem z 1.5 miesiąca temu że dogadywana jest sprawa z grafiką na pudełko, od tego czasu cisza.
Niby mamy okres wakacyjny, ale kontaktuję się przez Hangouta gdzie widać kiedy była ostatnia aktywność kontaktu, więc dziwi mnie że tak trudno jest odpisać.

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #54 dnia: 11 Lipiec 2017, 11:07 »
Ja jestem już strasznie rozgoryczony

zerwij umowę, wydaj sam :>

Offline globex

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Co powinien zawierać preparat przeciwtrądzikowy?
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #55 dnia: 11 Lipiec 2017, 14:12 »
No właśnie :D Poszukaj sponsora i wydaj sam hehe :D
:D

Offline etcc

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 28
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #56 dnia: 11 Lipiec 2017, 21:44 »
Jeszcze masz na rynku Psytronic i Protovision.
Ogólnie szkoda, że od kuchni tak to marnie wygląda.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #57 dnia: 11 Lipiec 2017, 22:12 »
Z Psytronik kontaktowałem się już wcześniej bo gra miała być wydana przy współpracy z Psytronik który miał odpowiadać za wydanie dyskietkowe a RGCD za kardridż ale generalnie główna odpowiedzialność miała spoczywać na RGCD. Osoba z RGCD powiedziała że załatwi wszystko z Psytronik bo już wydawali razem grę. Więc domyślam się że Psytronik musiał by się wyłamać ze współpracy jeśli chciałbym żeby to on wydał, ale też nad tym się zastanawiałem, poczekam jeszcze kilka dni na odpowiedź z RGCD i pewnie zapytam Kenz'a z Psytronik co o tym myśli. Nie wiem jak stoi Protovision, chyba dawno nic nie wydali, ale przygotowują "Sam's Journey".

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #58 dnia: 18 Lipiec 2017, 07:43 »
Więc jednak nie jest tak kolorowo... Możesz sam zamówić PCB, kupić flaszyki, TTL'e, naklejki i wio na allegrosz :) Zarobić nie zarobisz, ale przynajmniej hard work ujrzy światło dzienne
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #59 dnia: 18 Lipiec 2017, 20:31 »
Więc jednak nie jest tak kolorowo... Możesz sam zamówić PCB, kupić flaszyki, TTL'e, naklejki i wio na allegrosz :) Zarobić nie zarobisz, ale przynajmniej hard work ujrzy światło dzienne

Nie znam się na tych rzeczach, poza tym pewnie nie miałbym czasu to robić.