Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)  (Przeczytany 10874 razy)

Offline Zbych

• Level 3
Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« dnia: 19 Lutego 2016, 14:38 »
Jak ktoś śledził artykuły wstawiane przez RetroBorsuka to pewnie kojarzy grę z Atari "Yoomp!". Zawsze byłem negatywnie nastawiony do Atari ale ta produkcja faktycznie zasługuje na uznanie. Zdziwiłem się że nikt jeszcze nie zrobił takiego czegoś na C64, więc stwierdziłem że ja spróbuję :D Mówię z góry że gdyby autor Yoompa nie opisał na Lemonie jak działa rysowanie tunelu to nie dał bym rady, ewentualnie gra wyglądała by znacznie gorzej (wolniejsza brzydsza), nie udało mi się osiągnąć takiego rozmiaru tunelu jak w oryginale (muszę tu przyznać, że niestety jednak Atari jest w pewnych rzeczach lepsze), możliwe też że nie mam na tyle doświadczenia żeby to zoptymalizować - jest to moja pierwsza produkcja na c64, do tej pory największym moim osiągnięciem było zrobienie scrolla :)

Jeszcze nie zdecydowałem jak będzie się nazywać, mam pozwoleństwo autora na użycie fragmentu lub całości oryginalnej nazwy. Możecie dawać swoje propozycje na nazwę, lub rzeczy jakie mógłbym dodać, ale powiem szczerze że za dużo to się już nie zmieści w pamięci.

Wgląda na to, że niestety gra nie będzie mieć muzyki :( (nadal szukam muzyka lub info jaką muzykę mogę wykorzystać) ale myślę że SFX dam radę zrobić.
Chciałem zrobić tą grę jako jedno-plikową ale nie wystarczy pamięci. Jest jeszcze sporo do zrobienia ale będę próbował powoli ciągnąć do przodu.

https://www.youtube.com/watch?v=4f-2izU3ZP8

Offline Skull

• Level 6
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lutego 2016, 15:16 »
jakieś jaja :)
Robisz yoompa na c64? I to pierwsza produkcja po scroll-u? Tunel? Na czym ten tunel bitmapa czy sprites?
W zasadzie po o Ci ta większa ilość pamięci - na te dość proste tekstury ? Możesz trzymać w Ramie spakowane, przed następnym levelem sobie rozpakujesz.