Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)  (Przeczytany 6928 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« dnia: 19 Luty 2016, 14:38 »
Jak ktoś śledził artykuły wstawiane przez RetroBorsuka to pewnie kojarzy grę z Atari "Yoomp!". Zawsze byłem negatywnie nastawiony do Atari ale ta produkcja faktycznie zasługuje na uznanie. Zdziwiłem się że nikt jeszcze nie zrobił takiego czegoś na C64, więc stwierdziłem że ja spróbuję :D Mówię z góry że gdyby autor Yoompa nie opisał na Lemonie jak działa rysowanie tunelu to nie dał bym rady, ewentualnie gra wyglądała by znacznie gorzej (wolniejsza brzydsza), nie udało mi się osiągnąć takiego rozmiaru tunelu jak w oryginale (muszę tu przyznać, że niestety jednak Atari jest w pewnych rzeczach lepsze), możliwe też że nie mam na tyle doświadczenia żeby to zoptymalizować - jest to moja pierwsza produkcja na c64, do tej pory największym moim osiągnięciem było zrobienie scrolla :)

Jeszcze nie zdecydowałem jak będzie się nazywać, mam pozwoleństwo autora na użycie fragmentu lub całości oryginalnej nazwy. Możecie dawać swoje propozycje na nazwę, lub rzeczy jakie mógłbym dodać, ale powiem szczerze że za dużo to się już nie zmieści w pamięci.

Wgląda na to, że niestety gra nie będzie mieć muzyki :( (nadal szukam muzyka lub info jaką muzykę mogę wykorzystać) ale myślę że SFX dam radę zrobić.
Chciałem zrobić tą grę jako jedno-plikową ale nie wystarczy pamięci. Jest jeszcze sporo do zrobienia ale będę próbował powoli ciągnąć do przodu.

https://www.youtube.com/watch?v=4f-2izU3ZP8




Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Luty 2016, 15:16 »
jakieś jaja :)
Robisz yoompa na c64? I to pierwsza produkcja po scroll-u? Tunel? Na czym ten tunel bitmapa czy sprites?
W zasadzie po o Ci ta większa ilość pamięci - na te dość proste tekstury ? Możesz trzymać w Ramie spakowane, przed następnym levelem sobie rozpakujesz.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Luty 2016, 15:29 »
jakieś jaja :)
Robisz yoompa na c64? I to pierwsza produkcja po scroll-u? Tunel? Na czym ten tunel bitmapa czy sprites?
W zasadzie po o Ci ta większa ilość pamięci - na te dość proste tekstury ? Możesz trzymać w Ramie spakowane, przed następnym levelem sobie rozpakujesz.
Przynaje że wcześniej pisałem w Simons Basicu i czytałem za młodzieńczych lat C&A i próbowałem jakiś raster bar i jakiś scroll, więc przygotówkę miałem, oglądam też demka :)

Tunel jest na sprajtach (6x4 sprajty 72x72 pixele po przeskalowaniu daje 144x144 na ekranie) bo sprajty dają mi "sprzętowe skalowanie".
Na tekstury przeznaczyłem obszar od E800 do F000 ale zajmują trochę mniej. Zostało mi na pewno wolne od F000 ale taki przykładowy etap po spakowaniu zajmuje ok. 300 bajtów, po rozpakowaniu level znajduje się od $E000 do $E800

Edit: dane etapu to jeden bajt na 1 kafelek, przyjąłem maks 32 rodzaje kafli
Edit2: napisałem w C# specjalną apkę która generuje mi kod asemblera renderujący tunel, w sumie do tej gry napisalem 3 drobne aplikacje wspomagające w tym edytor etapów.
« Ostatnia zmiana: 19 Luty 2016, 15:36 wysłana przez Zbych »

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Luty 2016, 01:48 »
dobre :)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Luty 2016, 15:04 »
nadal szukam muzyka lub info jaką muzykę mogę wykorzystać

bo szukasz w złym miejscu, zerknij na csdb kto jest aktywny, ew. utwórz tam wątek.

Offline SUDi

  • 1liner
  • Level 4
  • *
  • Wiadomości: 486
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Luty 2016, 15:54 »
Tu już tylko picie, cichodajki i karty

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Luty 2016, 18:44 »
Tu już tylko picie, cichodajki i karty
Te rzeczy już dawno mam za sobą 8) To że nie pisałem wcześniej na C64 wcale nie oznacza że nie znam się na programowaniu, ani tego że napisanie tunelu było łatwe, nie chcę nikogo zniechęcać do pisania na C64, ale powiem tylko tyle, że w sumie napisałem 8 wersji tunelu, ta jest siódma, ósma rysowała tunel w rozmiarze 7x4 sprajty, ale było to już za wolno poza tym nie wiem czy udało by mi się ustabilizować obraz przy tylu sprajtach w jednej linii.

Offline SUDi

  • 1liner
  • Level 4
  • *
  • Wiadomości: 486
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Luty 2016, 19:00 »
Te rzeczy już dawno mam za sobą 8)

A to witamy, witamy. Tutaj właśnie wspominamy stare dobre czasy. Czasem i powracamy w tamte czasy realnie :)

Cytuj
To że nie pisałem wcześniej na C64 wcale nie oznacza że nie znam się na programowaniu, ani tego że napisanie tunelu było łatwe, nie chcę nikogo zniechęcać do pisania na C64, ale powiem tylko tyle, że w sumie napisałem 8 wersji tunelu, ta jest siódma, ósma rysowała tunel w rozmiarze 7x4 sprajty, ale było to już za wolno poza tym nie wiem czy udało by mi się ustabilizować obraz przy tylu sprajtach w jednej linii.

To się przeniesie do Offtopicu  8)

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Luty 2016, 22:31 »
ps. wygląda obiecująco, bez muzyki nie grałbym :>

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Luty 2016, 08:11 »
Nadal mi ciężko uwierzyć że robisz tego Yoompa na c64, swego czasu widziałem wątek jak crossbow albo graham ścierali się z tym tematem. Na YT na prawdę przyzwoicie to wygląda.
Pokaż źródła, a sam Ci wstawię ten loader.

Co do muzyki to są nawet playery na jedną linię rastra (Hermit), więc nie będzie problemu żeby jakaś muzyka była.
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2016, 08:15 wysłana przez Skull »

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Luty 2016, 09:57 »
Nadal mi ciężko uwierzyć że robisz tego Yoompa na c64, swego czasu widziałem wątek jak crossbow albo graham ścierali się z tym tematem. Na YT na prawdę przyzwoicie to wygląda.
Pokaż źródła, a sam Ci wstawię ten loader.
Co do muzyki to są nawet playery na jedną linię rastra (Hermit), więc nie będzie problemu żeby jakaś muzyka była.

Może inni ustawili sobie za wysoko poprzeczkę? Może chcieli za duży ten tunel zrobić.
Nie wiem czy powinienem pokazywać mój bajzel w kodzie ;) Poza tym pewnie będę teraz robił refactoring i reorganizację pamięci. Z playerem nie powinno być problemu, nie musi być tak wyżyłowany, bo już wcześniej testowałem z przykładową muzyczką (Sll5 - Karmic) i nie zauważyłem jakiegoś spadku prędkości, ale w sumie jeszcze nie ma całej logiki...

Widziałem co potrafisz, nawet oglądałem jak zrobiłeś ładowanie (w bomberland?), ale nie wiem czy mogę ci zaufać, pokaże ci kod a za kilka dni powstanie Yoomp C64 twojego autorstwa ;)
Ludzie, można zaufać Skull'owi? Pytam bo nie znam gościa :)

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Luty 2016, 10:12 »
:) Wątki na forum dają gwarancję, że autorstwa Ci już nie odbiorę.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Luty 2016, 10:38 »
Dobra ale w zamian dodatkowo udzielisz się układając jeden level ;) (jak już określę wszystkie specjalne typy kafelków)
I proszę bez przedpremierowych pokazów.
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2016, 10:40 wysłana przez Zbych »

Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Luty 2016, 15:02 »
"Ludzie, można zaufać Skull'owi? Pytam bo nie znam gościa"
Pewnie.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Moja gra na C64 (w trakcie tworzenia)
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Luty 2016, 15:08 »
Skull to znany hacker , poszukaj Bomberlandie w google :)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....