Jako, że projekt wszedł w fazę projektowania walk, chciałem poznać Waszą opinię jakie systemy walki turowej preferujecie w grach cRPG / RPG? Głównie chodzi mi o sam system i przebieg takiej walki, ale też ciekaw jestem Waszych opinii co do prezentacji, etc. Generalnie myślę, że w naszej drużynie będzie mogło być maksymalnie dwóch bohaterów zaś w przeciwnej maksymalnie trzech. Wydaje się to wielkim uproszczeniem, ale wcale tak nie jest.
Jako swojego faworyta upatruję elementy systemu walki z gry 7th Saga na SNESa. Dzięki prostocie można fajnie poprowadzić walkę. Jest możliwość zwiększania zwinności na parę kolejek (Agility Seed) dzięki czemu możemy pierwsi zaatakować i jesteśmy lepsi w uniku, zwiększanie obrony (Bottle of Protect), siły itp. I to działa naprawdę dobrze (akurat nie mogłem tej strategii doszukać się w przytoczonym wideo ale sam używałem jej z powodzeniem nagminnie). Nie grałem w erpegi za dużo w swoim życiu, ale ze wszystkich systemów ten najbardziej przypadł mi do gustu:
https://youtu.be/icX0iqgShoc?t=1h5m42sNapiszcie jakie systemy podobały się Wam najbardziej i dlaczego, będzie to dla mnie cenna wskazówka. Dzięki!