Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: System walki turowej  (Przeczytany 3860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
System walki turowej
« dnia: 06 Stycznia 2016, 21:12 »
Jako, że projekt wszedł w fazę projektowania walk, chciałem poznać Waszą opinię jakie systemy walki turowej preferujecie w grach cRPG / RPG? Głównie chodzi mi o sam system i przebieg takiej walki, ale też ciekaw jestem Waszych opinii co do prezentacji, etc. Generalnie myślę, że w naszej drużynie będzie mogło być maksymalnie dwóch bohaterów zaś w przeciwnej maksymalnie trzech. Wydaje się to wielkim uproszczeniem, ale wcale tak nie jest.

Jako swojego faworyta upatruję elementy systemu walki z gry 7th Saga na SNESa. Dzięki prostocie można fajnie poprowadzić walkę. Jest możliwość zwiększania zwinności na parę kolejek (Agility Seed) dzięki czemu możemy pierwsi zaatakować i jesteśmy lepsi w uniku, zwiększanie obrony (Bottle of Protect), siły itp. I to działa naprawdę dobrze (akurat nie mogłem tej strategii doszukać się w przytoczonym wideo ale sam używałem jej z powodzeniem nagminnie). Nie grałem w erpegi za dużo w swoim życiu, ale ze wszystkich systemów ten najbardziej przypadł mi do gustu:

https://youtu.be/icX0iqgShoc?t=1h5m42s

Napiszcie jakie systemy podobały się Wam najbardziej i dlaczego, będzie to dla mnie cenna wskazówka. Dzięki!



Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Stycznia 2016, 21:21 »
A masz już nazwę na tą grę ?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline SUDi

  • 1liner
  • Level 4
  • *
  • Wiadomości: 493
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Stycznia 2016, 21:40 »
A tak się chłopak cieszył z niespodzianki

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Stycznia 2016, 22:00 »
A masz już nazwę na tą grę ?

Melon oczywiście. Najlepsze idee tylko u Kisiela 8)

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Stycznia 2016, 22:05 »
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline REUfan

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 47
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Stycznia 2016, 22:28 »
System prosty i wygodny w użyciu. IMHO na c64 nie sprawdzają się bardzo skomplikowane systemy bo zazwyczaj na tym traci reszta gry. Natomiast jednym z najgorszych pomysłów jaki widział odnośnie walki jest Slain. Te przesuwające się polecenia to dramat. Doskonały przykład przekombinowania i za wszelką cenę wymyślenia czegoś nowego.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Stycznia 2016, 22:31 »
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)

Jak nie wykituję wcześniej, to bimber, który tam trzymasz postawisz mi dopiero jak gra się napisze. Trzymam Cię za słowo.

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Stycznia 2016, 23:26 »
To chyba będzie worldfirst z tą planszówką xd

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Stycznia 2016, 23:39 »
Nie pierdol że to skończysz bo będę musiał wygrzebać coś z czeluści magazynu :)

Jak nie wykituję wcześniej, to bimber, który tam trzymasz postawisz mi dopiero jak gra się napisze. Trzymam Cię za słowo.
Ja nie z takich obiecałem Tobie GA. Nie jeździsz na party to jak pić.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Moldis

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 82
  • Meh.
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Stycznia 2016, 02:21 »
No proszę, a myślałem, że zdechło. Nawet okresowe podpytywania o postępy darowałem sobie już kilka lat temu.

Do mnie najbardziej przemawiają systemy 1/2 z tego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=YWvW9srnIXQ

Z tym że głównie drugi z lekkimi modyfikacjami, takimi jak podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym.
Tj. gdy naładuje się pasek ruchu którejś postaci dostajemy nad nią kontrolę, ale ładownie innych postaci w tym przeciwnika nie przerywa się.
C64c / JiffyDOS / SD2IEC / 3xSid
A600 / 2MB Chip / 4GB CF IDE / 4GB CF PCMCIA

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Stycznia 2016, 01:06 »
Dzięki za odpowiedzi.

Zdradzę rąbka tajemnicy, że w grze będą występowały księgi magiczne, i parę innych elementów w klimacie z gier typu Rogue :). Kto grał w Zangband lub jakikolwiek Angband, wie o co chodzi :).

Offline cacodemon

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 510
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Stycznia 2016, 07:58 »
Najlepszy jest w Betrayal at Krondor

Offline RedBullet

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 85
Re: System walki turowej
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Stycznia 2016, 16:46 »
Dwa słowa: Hero Quest. Prościej się nie da. Mało że proste to w dodatku świetnie działa. Może warto by było rozpatrzyć ten pomysł.