Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI  (Przeczytany 2223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #30 dnia: 14 Listopada 2014, 23:14 »
Czas wczytywania jest taki sam jak na zwykłym c64 i jest jedynie zależny od możliwości sprzętu i używanych dopalaczy.
Na pewno jest szybszy od REU ponieważ dane są ładowane bezpośrednio do pamięci i nie potrzeba ich po załadowaniu do RAM przepisywać do dodatkowej pamięci.
Dodatkowo każdy program jest od razu po załadowaniu gotowy do odpalenia bez potrzeby jakiegokolwiek przerzucania przez DMA i temu podobne urządzenia pomiędzy pamięcią operacyjną a dodatkową .
Jednym zdaniem cała pamięć jest pamięcią operacyjną, a nie rodzajem "szybkiej dyskietki" jak REU.
Tyle w temacie \"\"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #31 dnia: 14 Listopada 2014, 23:19 »
no nie bardzo, jeżeli czas wczytywania jest jak na zwykłym c64 to załadowanie 1MB trwa około 200 s , 16MB to 16x200s to jest około godziny, podczas gdy REU w ultimate wczytuje 16MB w 16s.
Ja widzę różnicę, ludzie widzą różnicę. Dla autora projektu to nie jest problem, to dla mnie też nie.
Mam nadzieję że warto było czekać.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #32 dnia: 15 Listopada 2014, 07:06 »
e no 16s. to przesada, z tego co kojarzę to jest to ok. minuty

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Listopada 2014, 10:27 »
Tylko co ma piernik do wiatraka ?
Albo inaczej REU w ultimate do mojego rozszerzenia ?
Moje rozszerzenie nie używa DMA bo w tej formie (REU) niewiele mu daje, co nie znaczy że niemożna go zastosować, od po prostu jeśli ktoś podłączy sobie  REU (Ultimate) czy inny wynalazek do mojego będzie miał np. 16 MB w c64 + 16MB w REU razem 32 MB, i może sobie z tym robić co zechce .
Więc jeszcze raz to nie jest rozwiązanie konkurencyjne dla REU tylko zupełnie inne podejście do tematu rozbudowy RAM.

W skrócie ULTIMATE + c64 = ULTIMATE i c64
a ULTIMATE +c64 (z 16MB RAM)= ULTIMATE + (256 * c64) pod jedną klawiaturą \"\"

A teraz małe wyliczenie:
0.985000Hz/ 50klatek= 19700 cykli
Z tego 19700 - (200 linii widocznych / 64 cykle dla linii) = 6900 cykli na ramkę
6900 cykli u mnie jest to na program.
Coś sensownego przy 6900 cyklach da się zrobić.
A teraz dla porównania REU:
przy samym REU trzeba w tym czasie przerzucić dane dla ekranu, co np przy trybie hires gdzie tylko bitmapa zajmuje 8000 bajtów daje wielką dupę w temacie animacji całoekranowej i trybach FLI pochodnych \"\"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Listopada 2014, 12:05 »
rozszerzenie pamięci jakie by nie było musisz załadować danymi przed prezentacją.
Możesz wmówić cieciowi Aniołowi że po włączeniu do prądu c64 bity ułożyły sie w animację.
Podaj czas w jaki załadowałeś animację, czy to było półgodziny czy godzina nie ma znaczenia.

Skull:
e no 16s. to przesada, z tego co kojarzę to jest to ok. minuty

To podaj czas dokładny bo ja opieram się na zeznaniach user'a i mojej wątpliwej pamięci do cyfr.

PS. http://www.youtube.com/watch?v=Htx6-FF-5Cw całkiem dobre.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Listopada 2014, 12:30 »
hobocti77x:
Coś sensownego przy 6900 cyklach da się zrobić.

Tak tylko te cykle są w miejscu dolnego i górnego borderu i jedyne co możesz zrobić to wyświetlić sprajty co world firstem nie będzie. Do ekranu odwoływać się nie będziesz bo i tak co ramkę go zmieniasz.

Animację zrobiłeś i dowiodłeś że do tego twoje rozszerzenie jest OK

hobocti77x:
przy samym REU trzeba w tym czasie przerzucić dane dla ekranu, co np przy trybie hires gdzie tylko bitmapa zajmuje 8000 bajtów daje wielką dupę w temacie animacji całoekranowej i trybach FLI pochodnych

Nie za bardzo rozumiem skoro z REU daje się zrobić animację NUFLI to czemu nie dałoby się FLI czy hires...
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Listopada 2014, 12:52 »
wegi
A co będzie jeśli w trakcie wyświetlania ramki w określonej linii przełączę bank dla VIC i już w pewnym obszarze mogę zrobić co mi się podoba. Jednym rozkazem zmieniam wszystkie kształty spritów które mogę kontrolować zawsze w jakimś wycinku ekranu.
Nikt nie powiedział że muszę przełączać cały ekran co ramkę mogę to robić kawałkami i kiedy zechcę.
Na drugie chyba już odpowiedziałem wyliczeniami

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Listopada 2014, 12:58 »
PS.
 zobacz ile rozkazów potrzeba tylko po to aby "zaprogramować" REU aby rozpocząć transfer.
U mnie to jeden rozkaz STA a w REU ?

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Listopada 2014, 13:03 »
hobocti77x:
PS.
zobacz ile rozkazów potrzeba tylko po to aby "zaprogramować" REU aby rozpocząć transfer.
U mnie to jeden rozkaz STA a w REU ?

Uwaga, wypowiedź kodera,

1. pierwsze musisz najpierw wyliczyć wartość dla A, potem jest STA.
2. to prawda że szybciej przeładujesz rejestry , tylko że różnicę widać dopiero w pakerach dla REU przerobionych pod moje rozszerzenie, gdzie przeładowujesz rejestry pod kilka bajtów danych, dla ramki która ma np. 16kB/s czas na sekundę jest bez różnicy dla kodera.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Listopada 2014, 13:05 »
Jak rozumiem nie mówisz o przełączaniu w obszarze bitmapy tylko na borderach.
Nic nie będzie zrobisz animację na sprajtach na borderach. Zmiana wszystkich sprajtów w jednej linii nie jest nowym wynalazkiem. Można to uzyskać przez $D018 lub $dd00. Tobie doszła pewnie kolejna możliwość przez podmianę banków extra ramu.

Ciekawsze byłoby jakbyś na tych sprajtach zrobił zooming fraktala jak w uncensored - polecam do obejrzenia.

Pochwalam rozwój projektu i umiejętności panie kolego.
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Listopada 2014, 14:00 »
VIC-a już nic nie zmieni można mu co najwyżej dopomóc z zewnątrz.
Oczywiście że takie efekty już są, u mnie to wszystko robi się tylko szybciej i łatwiej , a zaoszczędzone cykle w linii  może wykorzystam do "pierdzenia" na SID-zie ? \"\"
To dopiero byłby czad \"\"

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #41 dnia: 15 Listopada 2014, 14:07 »
A ciekawie to będzie jak może mi się zachce zrobić akcelerator do VIC z listą rozkazów jak ANTIC w Atari , + blitter i DMA w jednym z obsługą FPM na 32 bitach to tak 12 MB/s .
I 16 MB załaduje w 1.5 sek ? \"\"
takie :"all in one" \"\"
Możliwe to jest

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #42 dnia: 15 Listopada 2014, 14:28 »
Co za *** poszedł wypłakiwać się w temacie SDBOX-a ? \"\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #43 dnia: 15 Listopada 2014, 15:17 »
Kisiel:
To podaj czas dokładny bo ja opieram się na zeznaniach user'a i mojej wątpliwej pamięci do cyfr.

Sprawdziłem "Blue Reu" 16M - ładowanie nawet 2 minuty
, np. SD2iEC instrukcja copy (tylko komendę się wysyła z ścieżkami) i np. plik d64  kopiuje się ok. 25 sek.
Oczywiście i tak przy standardach komciowych to bardzo szybko, ale nie jest to na pewno w "mgnieniu oka".

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #44 dnia: 15 Listopada 2014, 15:34 »
a wracając do dyskusji
hobocti77x:
wegi
W elektronice jest wiele technologii układów, każda ma swoje właściwości tj. zalety i wady i niemożna tego uogólniać.
Takie uogólnienia może będą jak uda się zrobić używalne nadprzewodniki, a do tego czasu trzeba rozpatrywać różne technologie osobno.
Generalnie układy na krzemie raczej przez podniesienie częstotliwość nie rozgrzeją się same w normalnych warunkach do tmp. 300 C (temp. zniszczenia) , za to z drugiej strony zdolne są do tego np. układy z arsenku galu.

Nadprzewodniki to dobra rzecz, szczególnie jak się nie ma pojęcia o klasycznej fizyce i przewodzeniu.

Kisiel:
A ja mam lepsze pytanie dlaczego:

Kisiel:
Pierwszy przykład z brzegu
Texas Instruments MSP430 konsumpcja 100uA/Mhz , to rekordzista w oszczędzaniu energii.

MSP430™
Microcontrollers
Ultra-low power
Battery Life > 20 Years
•<100 μA/MHz
•0.1μA RAM Retention
•<1μA RTC Mode

Przećwiczmy to:
1Mhz => 100uA
2Mhz => 200uA
3Mhz => 300uA
4Mhz => 400uA
.
.
.
akurat go programuje więc był pod ręką da się go kręcić do 16Mhz.

Ale myślę że chłopcy Texas Instruments tak znamiennym konstruktorze z Polski mogą buty czyścić.

Więc może LPC , CORTEX M0, http://www.nxp.com/documents/data_sheet/LPC1102_1104.pdf

system clock = 12 MHz, VDD= 3.3 V => 2 mA
system clock = 50 MHz, VDD= 3.3 V => 7 mA

co stoi całkowicie w sprzeczności z tym:

hobocti77x:
ale dla jednego zmiana częstotliwości z 1 na 8 MHz to będzie różnica kilku procent,

Głupi ludzie piszą te notki dotyczące procesorów.
Nawet 6502 produkowany przez CBM ma napisane zużycie prądu od wartości MHZ. Co oznacza wzrost 1 Mhz na 2 Mhz powoduje wzrost zapotrzebowania na prąd 100% ale zmiana z 7Mhz na 8 nie powoduje wzrostu o kilka dziesiąt procent. W tym przypadku zmiana 1Mhz na 8Mhz powoduje ośmiokrotne większe zużycie prądu czyli 800%
Cały świat zwariował tylko w Polsce są tak inteligentni "producenci"

Pytanie dlaczego technologia z przed 40 lat pokrywa się z technologią z dnia dzisiejszego?
Bo głupi ma zawsze szczęście.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....