Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI  (Przeczytany 2226 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Listopada 2014, 02:15 »
Dla porównania tego gówna co z tego wyjdzie.....


World First film z dysku HD/CF

http://www.youtube.com/watch?v=jaQS0tLq8yI


by JAD.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Listopada 2014, 10:15 »
Zajmij się lepiej swoim gównem które będzie psuć CIA.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Listopada 2014, 12:18 »
ooo dobrze wiedzieć mistrzu SDBOX'a.... ale taką wiedzę wyssałeś z lolowej pały czy z brudnego palca?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Listopada 2014, 14:51 »
Zastanawiam się jak rozdzielić program dla CPU od obrazka, to znaczy zrobić tak aby była tylko jedna procedura dla CPU dla  wszystkich klatek (najlepiej w jednym banku) a dane dla VIC w innych.
Można wówczas zaoszczędzić wiele pamięci i zmiejszyć plik wynikowy.
PS.
Rozwiązałem już sposób sterowania dla 16 MB RAM (podam że aby było tanio użyję 16 MB modułów SIMM 72 pin)

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Listopada 2014, 16:10 »
jak napiszesz konwerter który nie będzie generował speedcode tylko tablicę z danymi graficznymi to będziesz miał rozwiązanie problemu. Dla 2Mhz lub 4Mhz nie widzę problemu aby z takiej tablicy korzystać bo procek nie jest zatrzymywany przez VIC'a ... ale TDC to nie rozszerzenie pamięci. Niestety pozostaje skakać pomiędzy poszczególnymi klatkami animacji i wciepielić do pamięci zaka w tyle miejsc ile będzie klatek, bo to takie rozszerzenie proponujesz... o oszczędności pamięci należy zapomnieć.

PS. przyjmując że jedna klatka animacji na takim rozszerzeniu kosztuje 64kB to masz raptem 256 klatek animacji (16MB). Przy 14 klatkach na sekundę powiedzmy będzie wrażenie ruchu więc animacja będzie trwała 18s. Ponieważ 16MB danych będziesz ładował jakimś sposobem do pamięci, to najszybsze rozwiązanie karta CF / IDE, da max 60kB/s (w C64+) co daje ca. 5-6 minut wczytywania animacji. Dla SD2IEC da to dziesięciokrotnie więcej czasu.
Ludzie będą zachwyceni.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Listopada 2014, 19:48 »
Po co np. zmieniać wskaźniki kształtów spriteów skoro można np. zmienić bank VIC w linii co automatycznie zmieni kształty i zrobi się to jedną instrukcją ?
to samo dla pamięci znaków

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Listopada 2014, 21:01 »
jak zrozumiesz jak tworzony jest obraz w tym trybie przestaniesz pierdolić głupoty.
Odpowiedź już dostałeś tylko nie pasuje do teorii jaką forsujesz.

Dużo lepszym rozszerzeniem do animacji jest rozszerzenie Marko Makeli 256K do c64 dlatego że możesz sobie wymienić jeden z czterech banków na dowolny sektor 16kB z puli całej pamięci co do daje realnie dłuższą animację. VIC może widzieć inny bank niż procesor więc speed code może być w bankach np. 0123 a animacje w pozostałych. W przypadku rozszerzenia jakie forsujesz masz tylko sektor 64KB. Dla wielbicieli FAT16 / FAT32 i wielkość clustra nie potrzeba tego tłumaczyć.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Listopada 2014, 21:11 »
Kisiel ty czasami myślisz ?
Przed chwilą "udowadniałeś" że pamięć na 256 (1024 jeśli już ) ekranów to za mało na animację , a teraz pieprzysz że pamięć 16 ekranów jest lepsza...
Idź ty się lepiej wyspać

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Listopada 2014, 01:07 »
mówię o zasadzie działania lepiej mieć klaster 16KB niż 64KB... wielkość pamięci tutaj nie ma znaczenia, bo ja mam 2MB na tej zasadzie zrobione. Optimum masz na REU, cała pamięć jest w ciągu i nie musisz się zastanawiać ile pamięci stracisz. Ultimate ładuje w 16s całą pamięć.
... idź się chłopie zastanów czy naprawdę wzbudzisz zainteresowanie wynalazkiem który gorzej działa od REU.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Listopada 2014, 22:24 »
Tak to mniej więcej wygląda. W sumie to nigdy nie robiłem żadnych dem i ktoś obeznany zrobiłby to 100 razy lepiej, ale w sumie chodzi o zasadę.
http://youtu.be/aJ6QqzlqYA8

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Listopada 2014, 23:30 »
ile jest klatek animacji ... no i ile je ładowałeś ?
na moje wygląda na 4.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Listopada 2014, 09:50 »
Kisiel:
Animacja NUFLI na c64... toż to kurwa world first.

No i co teraz powiesz...
 \"\"

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Listopada 2014, 10:05 »
animacja, dużo powiedziane xd

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Listopada 2014, 20:59 »
Ja tam jestem sprzętowiec, nie scenowiec więc wystarczy mi że działa tak jak chciałem.
Może to poprawię w wersji 16 MB.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Mam ochotę zobaczyć animowane MUFLI
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Listopada 2014, 21:30 »
Na każdym rozszerzeniu pamięci się to da zrobić. Czas zaczytania nie podałeś.

es tut mi lajt to nie world first.

Gratuluje poświęconego czasu, proponuje zrobić lepszą animację na 16MB.

Szczerze, to więcej da się wyciągnąć z DMA i SD.... tylko poco, C64 to nie przeglądarka do filmów wspomaganych sprzętowo. Jak porównasz sobie to co oferuje Ultimate a Ty, to się nie dziw że ludzie wybiorą ten pierwszy sprzęt.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....