(zapytajcie kisiela, rozszerzenia do amigi to prosta sprawa xD)
F7sus4:
Zdefiniuj "wiekszosc". Przeszlo 30000 gier na 1MB przy kilku(dziesieciu) programach dedykowanych 68040 z 16MB i wyzej to nie jest wiekszosc.
helou, rozgraniczmy programy i gry. to raz.
software >1993 bardzo czesto ma wersje 020/040/fpu/kick>1.3
sam sobie odpowiedz jaka to czesc rynku.
F7sus4:
Jak wyzej nt. pojecia "wiekszosci" - niektore gry maja wersje instalacyjna, nadal jednak rzadko wymagaja wiecej, niz 2MB.
bardzo niektore gry dyskietkowe, czytaj - gro gier na dyskietkach jest po prostu ndos. nie wszystkie dosowe gry, maja istalki (czesto 3rd party, czasem dalo sie zrobic samemu)
jesli chcesz miec dzis (i wtedy) gry na hd (a wierze ze twoje 30 tysiecy gier mialoby problem zmiescic sie na jednej scianie biblioteczki) musisz uzyc whdload. ofkors, mozesz jes sobie trzymac w dms'ach adfach etc. pytanie - chcesz grac czy kopiowac dyski.
F7sus4:
Wymieniasz soft, ktory mozna policzyc na palcach jednej reki.
miło że pominąłeś przykład z przegladarką i stackiem tcpip. zapominasz po prostu ze amiga byla (dla kogos pewnie jest nadal w odslonie morphos) zwyklym komputerem takim jak pecet - os z gui, wielozadaniowoscia - dwadziescia lat temu.
aby sie tym cieszyc (czytaj miec odpalonych x programow i korzystac w pelni) byles skazany na dysk i ekstra ram juz na starcie.
mailer z setkami maili, irc, stack, browser z kilkoma oknami w czasach tepsy to nie byla rzecz mozliwa do zrealizowania na a500 z 1mb. a byla w wielu wypdkach normalnoscia.
wszystkie prace wymagajace przetwarzania duzej ilosci danych mialy swoje wymagania minimalne wykraczajace poza pudelkowy model amigi do grania, to nie jest kilka sztuk softu, tak z grubsza:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_productivity_softwarewlasnie to ze amiga swoje najlepsze czasy miala w epoce sd spowodowalo ze powstalo sporo pakietow o wysokich wymaganiach, albo po prostu skrajnie nieuzytecznego (predkosc, brak podgladu true 24bit, niemoznosc zmieszczenia w pamieci podstawowego projektu) w przypadku posiadania podstawki.
trivia: jaka amige z jakim hardware musisz miec aby odpalic sd pal 25fps na amidze.
inny, chyba dobry przyklad - przenioslem ostatnio swoj workbench z a4000 do nowo zakupionej łysej a1200. wczytał się, zostało 200kb ramu - a przecież nic szczególnego w nim nie mam - tylko niezbedne przypisania, prefsy toole i biblioteki. jak żyć.
F7sus4:
Jej przewaga nad zestawami PC wynikala z jednej, prozaicznej rzeczy - byla kilkukrotnie tansza. Nie lepsza sprzetowo.
trivia: nazwij sprzet win compatible z genlockiem i analnym tv-out z polowy lat '90. wspomnij cos o jego popularnosci, mozliwosciach i dostepnosci w kraju.
najlepiej taki odpowiedni, z segmentu semi-pro jak amiga.
F7sus4:
skoro mozna pograc na niego na 386SX ze smietnika w 50fps
nie moj problem ze amigowcy lubia odpowiedz "da sie". mechanizm podobny do jarania sie moodem i gouraudami na c64.
inna sprawa ze sporo portow jest bardzo przyzwoitych (biorac pod uwage wydajnosc 68k) i nie trzeba kolejnej cegły na biurku. tyle.
obraz ktory starasz sie tu sprzedac to amiga jako psx lat 80/90.
zapominasz albo po prostu nie wiesz ze byl to komputer do roboty.
F7sus4:
comankh:
konfigi 'z fabryki' nie dawaly rady i pracowaly na granicy wolnej pamieci,
F7sus4:
Tak a propos - pamiec FAST wcale nie jest s
wolnej - czytaj bylo ZA MAŁO ramu aby projekt chcial chodzic plynnie, był cały czas powiększany.
fast i chip? cmoooon, ja ten komputer mam przeszlo 20 lat xD
z ciekawostek - pamięć wirtualna była dostępna dla amig z mmu (030+, pakiet VMM). wymagany konfig? mocny