comankh:
Skull, pewnie czytałeś:http://popc64.blogspot.com/2011/11/part-seven-hitting-memory-and.html#more
No nie czytałem, dzięki za linka.
Niestety tak to bywa, z konwertowaniem kodu z innej platformy na c64 - niby "łatwiej" bo nie trzeba samemu główkować, ale wpada się w pułapki jak tym tekście (wydajnościowe), albo co gorsza nie wykorzystuje się silniejszych stron docelowej platformy.
Nawet nie przypuszczałem że te plansze są na bitmapach - bo wyglądają jak dziesiątki gier opartych na c64 na chargenie. Jak już, to można było je wykonać ładniej, bo nie widzę korzyści z stosowaniem bitmapy przy tak marnej palecie (za to niekorzyści są - patrz link + pamięciąożerność). Do gier na c64 idealny jest ten tryb tekstowy mieszany multi + hires - i to jest niewątpliwie silna zaleta w porównaniu do innych 8-bitówców (po prostu takiego trybu nie mają).
Dobrze że jak do BL podeszłem od "zera", bo jakbym szukał źródeł z innych platworm, to spotkałbym podobne problemy.
i co macie ten crt?