Procesor: 8-bitowy procesor typu MOS 6502 – 1.79 MHz NTSC, 1.66 MHz PAL
Procesor graficzny (GPU): 5.37 MHz
Pamięć: 2kB RAM, 2kB video RAM + dodatkowa na kartridżu
Grafika: Rozdzielczość 256X224 NTSC, 256x240 PAL, max. 64 sprite'y o rozmiarze 8x8 lub 8x16 pikseli
53 kolory (w tym 5 odcieni szarości), 25 wyświetlanych równocześnie, 4 na sprite-a
Dźwięk: 5-kanałowy dźwięk mono (1 kanał szumów, 1 PCM i 3 dźwiękowe)
No więc sprites - może z ograniczeniami - ale jakoś wygodniej mieć multiplekser hardware-owy niż czuwający w każdym przerwaniu i zabierający czas - software-owy.
Rozdzielczość w kolorze lepsza - na c64 160+24 (ramka) to i tak < niż 256.
Może i nie wyciśnie takich kombinowanych trybów jak superhires, ale po co
ma prawie 4x więcej kolorów.
Szybszy procesor (prawie dwa razy) (nie wiem o co chodzi z tym graficznym)
Dźwięk zdecydowanie słabszy.
Brak systemu operacyjnego i klawiatury