Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Onet o Pegazusie  (Przeczytany 20888 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline mentos

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 756
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Lipca 2013, 10:43 »
Nie lubiłem konsol, zawsze wolałem mieć kompa i tak jest do dziś choć syn tam na PS3 ciupie. Nie miałem nigdy do czynienia dłużej z NES'em czy Pegasusem, ale czemu nie można przyznać obiektywnie, że faktycznie choćby patrząc na tą grę Contra vs Gryzor chyba trzeba być ślepym by nie zauważyć, że możliwości graficzne NES miał o wiele lepsze niż komoda. Co nie znaczy że jedno lepsze od drugiego bo grono odbiorców się nawet wówczas nieco różniło. Komoda to jednak komp nie tylko chyba do gier tworzony a NES jednak miał układ graficzny właśnie pod kątem grafiki w grach optymalizowany co widać na każdym porównaniu C64vsNES na tubie choćby jak tak zioram.
polityczna poprawność, ta zaraza współczesnego demokratycznego świata musi SCZEZNĄĆ!

https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Lipca 2013, 13:24 »
remek1983:
Na targowisku kaset, dyskietek, kartridży, sprzętu Commodore czy nawet jego taniej podróbki nie kupisz. Sprawa zupełnie inaczej ma się z NES

Commodore dbalo zeby nikt klonow ich urzadzen nie sprzedawal... masowo klony nes wysypaly sie dopiero w latach 90, z tego co kojarze to ruscy sklonowali nesa, wyjatkowo nie chinczycy.

Klonowano za to stacje dyskow 1541 bo skladaly sie z elementow ze tak powiem generycznych (6502, 2x 6522) ktore mozna bylo latwo nabyc w wiekszych ilosciach od roznych dostawcow (Podobnie jak np masowo klonowano spectrumy a nie sklonowano malego atari ;) )

to co zacytowalem to jest fakt, tylko przyczyna jest zdecydowanie gdzie indziej.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Lipca 2013, 13:38 »
Po pierwsze NES to świeższa konstrukcja do c64, a więc nowocześniejsza.
Po drugie przykro porównywać gryzora na c64 do contry, gdzie w pierwszym przypadku nie jest to produkcja najwyższych lotów na c64, a w drugim jedna z najlepszych pozycji na NES.
Bo porównując MARIO do GIANA SISTERS już nie ma tak drastycznej różnicy.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Lipca 2013, 14:05 »
CPU: Motorola 6502 processor, running at approximately 1.79 MHz
Graphics: 8-Bit
Resolution: 256x240 resolution
Color Palette: 52 colors
On Screen Colors: 16, 4 per sprite
Max. Sprites: 64 per screen, 8 per line
Sprite Size: Mininmum 8x8 pixels, Maximum 8x16 pixels
RAM: 2KB
Video RAM: 2KB

jakiejs klarownej przewagi wzgledem c64 tu nie widze.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #34 dnia: 24 Lipca 2013, 15:45 »
Raf:
jakiejs klarownej przewagi wzgledem c64 tu nie widze.

Szczególnie że liczba kolorów nie ogranicza się do 16 on screen w przypadku C64 i jego lace'a.
A winny temu człowiek ;)
Więc pewnie jestem i ślepy i głuchy...  batman ;)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Lipca 2013, 19:23 »
Procesor: 8-bitowy procesor typu MOS 6502 – 1.79 MHz NTSC, 1.66 MHz PAL
Procesor graficzny (GPU): 5.37 MHz
Pamięć: 2kB RAM, 2kB video RAM + dodatkowa na kartridżu
Grafika: Rozdzielczość 256X224 NTSC, 256x240 PAL, max. 64 sprite'y o rozmiarze 8x8 lub 8x16 pikseli
53 kolory (w tym 5 odcieni szarości), 25 wyświetlanych równocześnie, 4 na sprite-a
Dźwięk: 5-kanałowy dźwięk mono (1 kanał szumów, 1 PCM i 3 dźwiękowe)

No więc sprites - może z ograniczeniami - ale jakoś wygodniej mieć multiplekser hardware-owy niż czuwający w każdym przerwaniu i zabierający czas - software-owy.
Rozdzielczość w kolorze lepsza - na c64 160+24 (ramka) to i tak <  niż 256.
Może i nie wyciśnie takich kombinowanych trybów jak superhires, ale po co \"\" ma prawie 4x więcej kolorów.
Szybszy procesor (prawie dwa razy) (nie wiem o co chodzi z tym graficznym)
Dźwięk zdecydowanie słabszy.
Brak systemu operacyjnego i klawiatury \"\"

remek1983

  • Gość
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Lipca 2013, 21:27 »
cacodemon:
A tak na marginesie, czy któryś z lokalnych geniuszy elektronicznych potrafiłby zrobić programowalny cart do Pegasusa ? To byłoby coś ! Dowolna gierka wgrywana na kompie, a potem do Pegasusa zamiast sterty starych cartów.

Oczywiście, że tak. Niemożliwe jest jedynie wypowiedzenie literki "P" z otwartymi ustami. Kartridżom z NESa szczególnie się nie przyglądałem - jeden mi się rozpadł i miałem wsad z uszkodzonego polskiego Pegasusa "80 in 1". Ale pinologia na pewno gdzieś jest. Sprawa będzie skomplikowana gdy zajdzie potrzeba stosowania NESowego REU. Pamiętam, że kartridże od Codemasters ciągnęły sporo prądu - potrzebne były zasilacze przynajmniej 1000mA, więc pewnie tam było takie rozwiązanie. Z resztą nic dziwnego, to były bardziej zaawansowane gry, takie jak Micro Machines, wspomniany wcześniej Ultimate Stuntman, Dizzy, Big Nose i kilka innych. Z NESem rozstałem się jakieś 15 lat temu, tak samo jak z C64 - PC przyszło do domu. Ale że stara miłość nie rdzewieje, to teraz kompletuje retro 8-bit. ;)

Offline mentos

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 756
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #37 dnia: 24 Lipca 2013, 21:40 »
Procesor graficzny (GPU): 5.37 MHz - a to nie jest (powiedzmy lepsza karta graficzna) klucz do lepszej grafiki zwłaszcza dokładając MOS 6502 1.66 MHz PAL ?
Tak z ciekawości popatrzyłem na inne vs'y np ten:

http://www.youtube.com/watch?v=H-Mn3STX-mA

i też pokazuje ładniejszą, bardziej kolorową grafę NES'a (MSX to porażka), niestety na małym Atari także.

Ale faktycznie Giana vs Mario nie ma wielkiej różnicy.
Myślę że te mega charakterystyczne i drętwe kolory C64 sporo mu ujmują.
polityczna poprawność, ta zaraza współczesnego demokratycznego świata musi SCZEZNĄĆ!

https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #38 dnia: 24 Lipca 2013, 21:55 »
mentos:
Myślę że te mega charakterystyczne i drętwe kolory C64 sporo mu ujmują.

Na ostatnim party rozmawiałem z dwoma światowej klasy grafikami, z których jeden pikseluje również na C+4 (ciut szersza paleta) i obaj zgodnie stwierdzili, że paleta C64 jest świetnie przemyślana i wyważona.
Tragiczne to są kolory na Spectrum czy na Amstradzie. Tam naprawdę nie ma z czego wybrać żeby coś narysować.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #39 dnia: 24 Lipca 2013, 22:00 »
z tymi drętwymi kolorami - nie wiem czemu ktoś się usrał na tą paletę domyślnie w emulatorach.
Nie pamiętam żeby te kolory były drętwe w latach świetności c64 i nie zauważałem żadnych różnić w intensywności między atari i zx spectrum czy pegasusem. Każdy monitor i telewizor ma te gałeczki aby ustawić sobie dowolnie intensywność i jaskrawość. Zresztą zawsze jak ściągam nowego vice-a to w pierwszej kolejności zmieniam mu saturation i gamma, nie mogę patrzeć na ten obraz (pół biedy na crt, na lcd rzygać się chce).
nawet jak dawałem wersję exe bomberlandu na csdb to przestawiłem te kolory:
tu

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Lipca 2013, 16:55 »
Ja nie wiem Panowie dlaczego ale nie zwróciliście uwagi że,
C64:
Procesor 8500, 3,9Mhz prędkość fabryczna.
GPU (VIC)  8568 => 7,88 Mhz, ok 120 kolorów, 64KB Video memory podzielone w bankach 16K
SID, 3 kanały, szum, 4/8/12bit PCM sample => najbardziej ulubiony chip Timberlamera,

itd, itp.

User pisze brednie a Wy nic ;)

wackee:
że paleta C64 jest świetnie przemyślana i wyważona.

A ja słyszałem urban story że sobie siedzieli i koleś pokazał im co się da wycisnąć z trzech rezystorów, to se wybrali takie jakie są. Szkoda że mi się nie udało zakręcić koło chrominancji w drugą stronę bo bym to wdrożył do TDC i byłoby multum palet kolorów \"\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

remek1983

  • Gość
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #41 dnia: 31 Lipca 2013, 23:33 »
Kisiel:
C64:
Procesor 8500, 3,9Mhz prędkość fabryczna.
GPU (VIC) 8568 => 7,88 Mhz, ok 120 kolorów, 64KB Video memory podzielone w bankach 16K
SID, 3 kanały, szum, 4/8/12bit PCM sample => najbardziej ulubiony chip Timberlamera,

Rafowy Polonez:
Silnik 1500, 80KM
Prędkość maksymalna 160km/h na czwartym biegu
Spalanie paliwa 7,5l/100km
Komfortowy, bezpieczny, niezawodny samochód dla całej rodziny na każdą kieszeń na wszystkie drogi.

Rozmawiamy o czymś, co nie jest osiągalne dla zwykłego użytkownika, a tym samym nie istnieje.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #42 dnia: 01 Sierpnia 2013, 08:50 »
remek1983:
Rozmawiamy o czymś, co nie jest osiągalne dla zwykłego użytkownika, a tym samym nie istnieje.

... dla usera konsoli.
Tutaj trafiłeś w sedno złomu jakim jest konsola, układy wyspecjalizowane nie pozwalają na rozbudowę, tym samym rzucenie tematu "Jaki Pegasus (wersj) do rozbudowy" na forum koniarzy wywołałby salwy śmiechu. Kopiesz się sam z koniem \"\"
Każdy może sobie rozbudować C64 jak chce, to ile mocy w nim drzemie zależy od usera, jego pomysłowości, kasy, chęci ... itp. Konsola niestety ale jest lamerska.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

remek1983

  • Gość
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #43 dnia: 01 Sierpnia 2013, 17:36 »
Kisiel:
Konsola niestety ale jest lamerska.

Akurat na FB Retrogralni jest krótkie info o magnetofonie do Famicona produkowanym bodajże od 1984 roku. Na dołączonym obrazku jest też klawiatura, do której jest podłączony magnetofon oraz sama konsola. Jesteś pewien, że NESa nie można rozbudować? NES bez rozbudowy ma niestety większe możliwości od C64. Na nic się zdadzą porównania. Fakt jest przykry, ale prawdziwy.
\"Magnetofon
C64 ma wciąż dla zwykłego użytkownika niecały 1MHz, 16 kolorów i niestety widoczna jest o wiele mniejsza ilość pamięci lub też dość kiepskie jej zagospodarowanie i droga rozszerzalność. Jakby nie było kochamy C64, bo to on uczył nas pisać pierwsze programy komputerowe.

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Sierpnia 2013, 23:09 »
remek1983
Rozwala mnie że nie rozumiesz dlaczego Twój wywód tutaj wszystkich męczy.
Zapisałeś się na forum Slayera, po czym zaczynasz pisać że jednak Slayer to nie był tak dobry jak Sepultura. Naturalna reakcja userów to "ależ nie męcz się tu z nami, fanami Slayera, usuń sobie konto i zapisz się na forum Sepultury, albo przestań zawracać gitarę i STFU".
Jaśniej?
Czy jak idziesz do kogoś w gości, to też mówisz że dzieci gospodarza brzydkie bo widziałeś w telewizji ładniejsze? \"\"