Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Komoda 6 gotowa  (Przeczytany 5594 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Komoda

  • Gość
Komoda 6 gotowa
« dnia: 26 Maja 2012, 11:27 »
Witajcie. Komoda 6 już gotowa, wczoraj na internecie krążyła wersja z bugiem, która mam nadzieje została już usunięta. Najnowszy numer do pobrania z CSDB wraz z dyskiem i mapami http://noname.c64.org/csdb/release/?id=108951 Zapraszam do czytania\"\"



Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Maja 2012, 17:57 »
Scenario moja ulubiona gra na c64. Kombi-bombi \"\"
No całkiem ciekawy numer.
Gratulację i dziękuje za Waszą pracę.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maja 2012, 22:39 »
Rozmowa z Łosowskim \o/

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Maja 2012, 09:07 »
bleh zaczalem tutaj pisac tekst o artykule Losowskiego a mi przegladrka zwisla i spory juz fragment tekst wcielo no ale sporbuje jeszcze raz ;)

po looknieciu w spis tresci myslalem ze wywiad z Losowskim bedzie gwozdziem numeru. Niestety sie zawiodlem, postaram sie ten art ze tak powiem wyprostowac i dopelnic ;)

C64 przez Slawka byl uzywany jako sekwencer MIDI a _nie_ jako instrument. pojecie to w ogole nie jest wytlumaczone w tekscie. Sekwencer to program do ukladania/nagrywania nut dla innych instrumentow - tak z grubsza.
Slawek uzywal programu PRO-16 firmy Steinberg, ktora dziala do dzis i ma sie calkiem dobrze, w latach 90 Steinberg "uderzyl" z jeszcze jednym hitem - wtyczki VST (virtual studio technology) ktore mozna dosc swobodnie laczyc zarowno z innymi instrumentami wirtualnymi jak i prawdzwymi.

Slawka pracujacego z PRO-16 mozna zoabaczyc na niektorych teledyskach kombi, sam program natomaiast mozna sciagnac np z CSDb.

zabawne jest to pytanie:

W muzyce KOMBI nie słychać było
ośmiobitowych brzmień. Jakie
było więc zadanie Commodore’a?

pojecie "8bit brzmien" jest szerokie i glebokie, ostatnimi czasy kojarzy sie chyba z prostokatnymi popierdami nasladujacymi popowa muzyke, mozna do YT wpipsac np "8bit gaga" - zycze wytrwalosci w odsluchu. Nijak sie maja te utwory zarowno do gier z wszelakich platform 8bit wydanych w drugiej polowyie lat 80 jak i do obecnych utworow wydawanych na demoscenie.  Taka odpowiedz Slawka - bez uscislonego kontekstu jest jak najbardiej naturalna, ale
Pan Sławomir zapewne nie
miał na myśli nieokrzesanych fal, a o ośmiobitowy sampling

 :P

Slawek ma Rolanda SH-101, ten syntezator analogowy jest podobny do SIDa, glowna roznica konstrukcyjna jest to, ze SID jest w jednym scalaku a SH-101 jest modulowo zbudowany na jednostronnym PCB, brzmieniowo natomiast SID ma 3 oscylatory a SH-101 tylko jeden. Nie jestem ekspertem na tym polu, ale "nausznie" slyszalem Rolanda SH-101 imitujacego SIDa. Moze to 8bit brzmienia? ;)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwca 2012, 23:44 »
Raf:
prostokatnymi popierdami nasladujacymi popowa muzyke

zabiłeś  mnie \"\"

Minimoog

  • Gość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Czerwca 2012, 19:50 »
Szanowny Panie Rafie!
Nie jest pan wyjątkowy przez to, że nie uroczył Pana mój wywiad.  Wiem, że nie jest dziełem sztuki, ale na cóż od razu atakować i wydziwiać.
Pisząc o brzmieniach ośmiobitowych nie miałem na myśli żadnych prostackich "popierdów prostokątnych" w prostackiej muzyce czystego pop-u, jak np. wspomniana w Pana poście Lady Gaga. Faktycznie, pojęcie "8bit brzmień" (wyjątkowa kolejność wyrazów, Panie Rafie) jest szerokie. W przytoczonym przez Pana zdaniu mam na myśli piękną muzykę, jaką Commodore 64 był w stanie z siebie wydobyć, tj. objęte filtrowaniem, obwiedniami oraz innymi efektami fale prostokątne, trójkątne i piłokształtne.
 To, że C64 był traktowany jako sequencer wiemy, więc nie musi Pan powtarzać i papugować.
Nikt nie mówił, że mały wywiadzik będzie środkiem w czasopiśmie. Nie uważam, że potrzebna jest rozwłoka i wywiad, który bez obrazków zajmuje kilka stron. Możliwe, że byłby ciekawszy, gdybym przeprowadził go telefonicznie. Niejeden wywiad był już w "Komodzie" i tak długie często pomijałem, gdyż pisanie o SID-ach, czy innych rzeczach typowo technicznych mnie osobiście nie interesuje.
 A poza tym sequencer to nie "program do układania nut", tylko, jak np. w syntezatorach, moduł lub panel do zmieniania wysokości dźwięku bez bezpośredniej interwencji klawiatury, tak gwoli wyjaśnień. To, że ktoś go uprościł do "programu do układania nut", to nie mój interes.
 Jeśli jest Pan taki mądry, to niech do następnego numeru przeprowadzi Pan wywiad z Panem Łosowskim w celu "wyprowstowania i dopełnienia" tego, co zrobiłem.
Mam Panu za złe to, że szuka Pan drzazgi w moim oku, w swoim nie widząc belki.
Abstrahując od tematu - język polski ma polskie znaki, których warto używać. Jest różnica, czy zrobimy komuś ŁASKĘ, czy LASKE.
To wszystko z mojej strony.
Dziękuję

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Czerwca 2012, 20:31 »
"Posted: 27 Maj 2012 09:07 "

Nie ma to jak just in time. Koledzy w archeo pracują :P
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Czerwca 2012, 19:19 »
Minimoog:
Nie jest pan wyjątkowy przez to, że nie uroczył Pana mój wywiad.  Wiem, że nie jest dziełem sztuki, ale na cóż od razu atakować i wydziwiać.

atakowac i wydziwiac to ja moge. staralem sie konstukrywnie skomentowac ale nastepym razem moze napisze po prostu "chujowy jak nieszczescie" i na tym skoncze rozwazania.

Minimoog:
W przytoczonym przez Pana zdaniu mam na myśli piękną muzykę, jaką Commodore 64 był w stanie z siebie wydobyć, tj. objęte filtrowaniem, obwiedniami oraz innymi efektami fale prostokątne, trójkątne i piłokształtne.

Milo mi. Wtedy nie bylo softu ktory faktycznie umozliwial wykrzesanie z c64 odpowiednich dzwiekow a jakas czesc muzykow to ludzie calkowicie atechniczni. rozchodzi sie o interface komunikacyjny miedzy czlowiekiem a urzadzeniem. Muzyk siadajacy do SH101 po rpostu gral. Na C64 mogl najwyzej popchac cos w basicu, co nie bylo w stanie wykorzystac SIDa.


Minimoog:
gdyż pisanie o SID-ach, czy innych rzeczach typowo technicznych mnie osobiście nie interesuje.

 
Nikt nie mówił, że mały wywiadzik będzie środkiem w czasopiśmie

niemniej jednak jest to na pewno znacznie pozyteczniejsze niz opisywanie gier komputerowych ktore byly juz gdzies opisane 20 lat temu (a jest to problemem zarowno C&A Fan jak i Komody).

Minimoog:
A poza tym sequencer to nie "program do układania nut", tylko, jak np. w syntezatorach, moduł lub panel do zmieniania wysokości dźwięku bez bezpośredniej interwencji klawiatury, tak gwoli wyjaśnień. To, że ktoś go uprościł do "programu do układania nut", to nie mój interes.

natywny sekwencer midi i tak musi byc komputerem wiec z programem mamy tu do czynienia niezalenie czy to sekwencer dedykowany czy oprogramowanie na komputerze ogolnego przeznaczenia, chyba ze Pan Minimoog zaprezentuje analogowy sekwncer albo na kilku TTLach tak zeby pociagnal to sterowanie wieloma instrumentami, wieloma sciezkami, dekodowanie komunikatow MIDI i komunikacje szeregowo ala RS232 tyle ze 31250bps

podsumowaujac ani laski ani laski Pan mi nie musi robic. zdaje sobei sprawe ze ta prasa nie jest kierowana do specjalistow ale zacytuje Einsteina: "robic tak prosto jak sie da ale nie prosciej". Konkludujac: uproszczenia w tym wywiadze przeklamuja.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Phobos

  • Gość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lipca 2012, 00:38 »
Drogi panie MiniMoogu
Tak sobie przeczytałem ten wywiad ze Sławkiem Łosowskim. Można go określić bardzo krótko i zwięźle w języku polskim - japierdolękurwamać!
Ja rozumiem, świetna sprawa wywiad z osobą tego formatu w takim magazynie. Rewelka. Ale trzeba by mieć choć podstawową wiedzę na temat tego, do czego Kombi używało C64, na temat muzyki i przede wszystkim na temat SIDa.
Pytanie które mnie zabiło:
W muzyce KOMBI nie słychać było ośmiobitowych brzmień. Jakie było więc zadanie Commodore’a?

A  to ciekawe pytanie, bo po czym można poznać w  muzyce brzmienia ośmiobitowe? To chyba jakaś nowa świecka teoria o  lasach tropikalnych na biegunie i wiewiórkach jeżdżących na rowerach. Ja przynajmniej tego nie słyszę. W  mojej muzyce z  okresu KOMBI akurat jest mnóstwo brzmień ośmiobitowych, tyle że nie z komputera Commodore, a  z  samplera Mirage1. A  co do zadania dla tego komputera to w pierwszej odpowiedzi już to wyjaśniłem. Był to tylko sequencer MIDI, czy też inaczej mówiąc rejestrator wielośladowy MIDI.

Minimoog:
To, że C64 był traktowany jako sequencer wiemy, więc nie musi Pan powtarzać i papugować.

 Sławek musiał to jednak parę razy powtarzać.
Cały szacunek jaki mam do niego wyparował po tej odpowiedzi. Może i był liderem Kombi, może i pisze świetne kawałki (choć zdecydowanie utwory Skawińskiego są lepsze, szczególnie instrumentalne), może zna się na syntezatorach analogowych jak MultiMoog i DX7, ale jego wiedza na temat SIDa jest żadna. Czemu zresztą nigdy nie zaprzeczał, choć w tym wypadku pojechał po bandzie. Dla mnie zarówno pytanie jak i odpowiedź nie powinna się znaleźć w tym wywiadzie. Bo oczywiście i ja i wiele osób związanych z C64 ma pojęcie o tym jak brzmi SID i jak brzmi w tym wypadku cały gatunek muzyki określanej jako chiptunes - brzmiących "ośmiobitowo" - Łosowski tą odpowiedzią się po prostu w oczach tych ludzi skompromitował.

Abstrahując do pana nicka - wiedza na temat muzyki, brzmień i syntezatorów w przypadku tego wywiadu byłaby konieczna. Więc może czas na zmianę nika, żeby nikogo w błąd nie wprowadzał? A tak na marginesie na SIDzie da się zaemulować wszystkie brzmienia MiniMooga, na MiniMoog nie da się zaemulować wszystkich brzmień SIDa.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lipca 2012, 00:47 »
Phobos:
A tak na marginesie na SIDzie da się zaemulować wszystkie brzmienia MiniMooga, na MiniMoog nie da się zaemulować wszystkich brzmień SIDa.

I to można całkiem fajnie spieniężyć w dzisiejszych czasach.... wiem że cyniczne ale tak to już jest.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lipca 2012, 10:45 »
Phobos:
Cały szacunek jaki mam do niego wyparował po tej odpowiedzi. Może i był liderem Kombi, może i pisze świetne kawałki (choć zdecydowanie utwory Skawińskiego są lepsze, szczególnie instrumentalne), może zna się na syntezatorach analogowych jak MultiMoog i DX7, ale jego wiedza na temat SIDa jest żadna. Czemu zresztą nigdy nie zaprzeczał, choć w tym wypadku pojechał po bandzie. Dla mnie zarówno pytanie jak i odpowiedź nie powinna się znaleźć w tym wywiadzie. Bo oczywiście i ja i wiele osób związanych z C64 ma pojęcie o tym jak brzmi SID i jak brzmi w tym wypadku cały gatunek muzyki określanej jako chiptunes - brzmiących "ośmiobitowo" - Łosowski tą odpowiedzią się po prostu w oczach tych ludzi skompromitował.

Zacznijmy od pewnej kwestii - kiedy po raz pierwszy usłyszałeś termin "chiptune"? Zakładam, że nie w latach 80. Więc nie możesz wymagać od 60-letniego człowieka znajomości tego terminu, bo zwyczajnie on nie siedział w tych klimatach. Druga sprawa, jak dla mnie brak wiedzy o SIDzie itp. nie jest podstawą, by tracić do tego człowieka szacunek. Prędzej powinniśmy się obrazić za to, że p. Łosowski porzucił C64 na rzecz Atari, którą wykorzystuje do dziś. ;) Zadaj mi pytanie o Pokey'a, to zaświecę oczami i co, też stracisz do mnie szacunek? ;) Nie tędy droga Phobosie. Mnóstwo użytkowników C64 nie ma pojęcia, co siedzi w środku - to normalne. Jesteś w stanie pojąć wiedzę absolutną na temat samochodu, którym jeździsz? Na pewno nie w ciągu tygodnia ;)

Łosowski tworzy niesamowitą muzykę z energią. Skawiński się sprzedał, bo Kombi2 to żenada komercyjna.
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Phobos

  • Gość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Lipca 2012, 12:01 »
V-12/Tropyx:
Zacznijmy od pewnej kwestii - kiedy po raz pierwszy usłyszałeś termin "chiptune"? Zakładam, że nie w latach 80. Więc nie możesz wymagać od 60-letniego człowieka znajomości tego terminu, bo zwyczajnie on nie siedział w tych klimatach.

Ty to wiesz i ja to wiem, ale nie każdy zrozumie. Nie siedział w muzyce komputerowej, zna się na syntezatorach, pewnie nawet nie wie co to jest tracker. Dla mnie ok. Ale przez to pytanie i odpowiedź na nie Łosowski wyszedł na kompletnego ignoranta.  
V-12/Tropyx:
Zadaj mi pytanie o Pokey'a, to zaświecę oczami i co, też stracisz do mnie szacunek? ;)

 A ja Ci mogę dużo na jego temat powiedzieć ;)
V-12/Tropyx:
Łosowski tworzy niesamowitą muzykę z energią. Skawiński się sprzedał, bo Kombi2 to żenada komercyjna.

 Ja mam na myśli stare Kombi, te fajniejsze utwory skomponował Skawiński. Nowego Kombii w ogóle nie trawię. Parę utworów z poza Kombi Łosowskiego słyszałem, ale żaden jakoś nie zrobił na mnie wrażenia.

Minimoog

  • Gość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopada 2012, 20:53 »
Jak Panowie tak krytykują to może panowie sami tak przeprowadzą wywiad, hę?
Jak już mówić, to mówić:
Nie widziałem w życiu tak obraźliwego "przypierdalania się" do czyjejś pracy, jak państwo Phobos, czy Raf mi zrobili. Nie chodzi, że teraz robię z siebie jakieś niewiniatko, bo krytyka jest potrzebna, ale panowie, no trochę poziomu.
O gustach się nie dyskutuje, ale chyba trzeba to sformułowanie zmienić, bo pan nie masz gustu: wcale nie Skawiński był lepszy, tylko Łosowski, a teraz SŁ robi jeszcze lepszą muzykę. Dobrze, że przynajmniej nie słuchasz pan KOMBII, bo to jest żenada i żałość.
Bycie wielbicielem czegoś nie oznacza, że ktoś ma znać coś do szczętu i do końca w zdłuż i wszerz. Po co mi wiedzieć cokolwiek o SID'zie, a tym bardziej Łosowskiemu, któremu zależy na dobrym dźwięku, a nie na układach scalonych.
Fragment, panie Phobosie, który pan przytoczył i odpowiedź z nagłówkiem w postaci mojego nicku nie mają się do siębie i w ten sposób odpowiedziałem nie Łosowskiemu, tylko Rafowi. Poza tym wywiad nie był dynamiczny, bowiem wysłąłem Łosowskiemu pytania i czekałem, aż przyśle odpowiedzi, nie było w nim dynamizmu, ale widzę, że jak chcę aby wywiad był dobry, to muszę trwonić pieniądze na rozmowie telefonicznej!
Poza tym mój nick nie ma nic do SID'u, skąd ten pomysł? Jak pan się tak znasz, że nie wiesz pan co to Minimoog, to ja rozmawiam z DUPĄ, nie ze ZNAWCĄ!
W pana oczach sytuacja jest taka, jakobym był podmiotem lirycznym:
"Jestem najgłupszy z ludzi,
nie mam lidzkiej zdolności,
nie nabyłem mądrości,
wiedza Świętego jest mi obca."
(Prz 30, 2-3)
Zaś wprawdzie jest tak:
"Głupi nie lubi się zastanawiać,
tylko swe zdanie przedstawić.

Majętność bogacza jest mocną warownią,
murem wysokim w jego mniemaniu.

Dokądże głupcy mają kochać głupotę,
czydercy miłować szyderstwo,
a nierozumni pogardzać nauką?

(...)gardziliście każdą mą radą,
nie chcieliście moich upomnień:
więc i ja waszę klęskę wyszydę,
zadrwię sobie z waszej bojaźni."

Panowie byście się odpierdzielili, bo głowa mała i człowiekowi już męczą się oczy od takiego chamstwa.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopada 2012, 21:25 »
Minimoog:
Po co mi wiedzieć cokolwiek o SID'zie, a tym bardziej Łosowskiemu, któremu zależy na dobrym dźwięku, a nie na układach scalonych.

Łosowski jest elektronikiem z wykształcenia i z praktyki : sam nawet modyfikował zakupione instrumenty. Po co sie tutaj jeszcze kompromiutejsz ? \"\"

Minimoog:
Poza tym wywiad nie był dynamiczny, bowiem wysłąłem Łosowskiemu pytania i czekałem, aż przyśle odpowiedzi, nie było w nim dynamizmu, ale widzę, że jak chcę aby wywiad był dobry, to muszę trwonić pieniądze na rozmowie telefonicznej!

Dynamiczny wywiad korespondecyjny tez mozna przeprowadzic, tylko trzeba zadawac po jedno-dwa pytania per list, wtedy wywiad moze udac sie jako plynnie przechodzacy od A do Z. Jesli przeprowadzajacy wywiad rzuca 10-15 pytan na raz, to moze wyjsc z tego nieskladna kupa (wywiady Ramosa polecam, szczegolnie starsze). W ktora strone poszedl niniejszy wywiad - to niech sobie kazdy sam przeanalizuje.

Minimoog:
Panowie byście się odpierdzielili, bo głowa mała i człowiekowi już męczą się oczy od takiego chamstwa.

Chmastwo, niewiedze i butę poki co uprawiasz w tym watku  Ty.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Komoda 6 gotowa
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Listopada 2012, 21:31 »
Szczerze mówiąc to nie śledziłem tego wątku, ale jest trochę kuriozalny.
Nie wiem dlaczego jedziecie tak po odpowiedzi SŁ.
Jest ona bardzo w celu - 8-bitowe sample z Mirage'a, wszystko się zgadza.
Pojęcie "ośmiobitowe brzmienia" jest bardzo mylące ponieważ jest skrótem myślowym. Tak naprawdę rozumiecie przez nie "brzmienia z komputerów ośmiobitowych", a to nie jest przecież  to samo. Jeżeli ktoś nie zna tego skrótu myślowego (a oczywiście, racja że nie musi), to rozumie je dosłownie.
Z technicznego punktu widzenia brzmienie SIDa nie można nazywać "brzmieniem ośmiobitowym", ponieważ nie jest cyfrowe tylko analogowe. Więc jakby popatrzeć na to zupełnie obiektywnie, to używanie sformułowania "brzmienia ośmiobitowe" jest błędem \"\"