Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Plynne Skakanie  (Przeczytany 311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

charnooh_

  • Gość
Plynne Skakanie
« dnia: 14 Września 2003, 03:37 »
Jest taki problem, ze nie mam pojecia, jak zrobic algorytm na plynne skakanie, czyli chodzi o oto, zeby liudek na ekranie podskoczyl ladnym lukiem, ktorego wysokosc zlezy od czasu przytrzymania przycisku Fire (im dluzej, tym wyzej, jak w Mario), ale zeby wysokosc ta byla ograniczona do pewnej wartosci.
Jezeli ktos bylby sklonny mi pomoc, bylbym bardzo wdzieczny.



recces_

  • Gość
Plynne Skakanie
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lutego 2004, 10:17 »
Heh stary post.. i pewnie nie aktualny.. ale sprubuje odpowiedziec... domyslam sie ze ":ludka": bedziesz robil na sprajtach ....mozna to zrobic przynajmniej na 2 sposoby...
(i nie lam sie jesli nie potrafie tlumaczyc... ja juz tak mam heheh)
najprosciej chyba poprzez bezposrednie modyfikacje rejestrow duszkow:
robisz procedure odczytu stanu fire i zwiekszasz o 1 rejestr duszka sprawdzajac czy osiagnela ona juz zalozona wartosc, jesli osiagnela, lub fire zostal puszczony, zmniejszasz rejetr duszka o1 (moze byc i o wiecej..)
Jesli chodzi o ladny luk, to jesli narzucisz graczowi (bo domyslam sie ze to ma byc do gry) odpowiedni ":sinus": skokuw ":dal":, to ograniczysz mu pole manewru i sterowania.. wiec najlepiej by bylo kontrolowac jedynie skok w gore, a skoki w dal zostawic graczowi:P
aby troche urealnic skok do gory (grawitacja) stworz talele oparta na sinusie, i na jej podstawie modyfikuj zawartosc rejestrow duszka...
Jesli nadal mnasz z tym problemy.. to moge Ci tu wstawic odpowiedni listing....
Pozdro:P