Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: MUCSU  (Przeczytany 1109 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

digger

  • Gość
MUCSU
« dnia: 08 Lutego 2012, 19:53 »
jak dziala to MUCSU? tak w jednej linijce.
_________________
4 x C64 Breadbox \'83, C64C, C16 \'84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net



Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
MUCSU
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lutego 2012, 21:42 »
@dggr
zajebiscie! \"Very
_________________
6xC64, SX64, 3xC+4, C128, 2xC128d, C16,  VIC-20, C64 DTV v1, Amiga 1200/060, Amiga 500, Amiga CDTV

isildur__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lutego 2012, 11:29 »
                   
carrion napisal:
@dggr
zajebiscie! \"Very


Dokladnie, zajebiscie. Niestety nie ma do tego trybu edytora i jest sie zdanym na laske konwertera. Mimo, ze dziecko bylo perfekcyjnie narysowane, to po konwersji zawsze jakies shity sie pojawialy (na rekach zwlaszcza). Niekonczace sie poprawki poprawek.

bimber__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Lutego 2012, 11:38 »
                   
isildur napisal:
Niestety nie ma do tego trybu edytora


wciaz mam cicha nadzieje, ze ktos kiedys...

digger

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Lutego 2012, 20:08 »
Moge napisac taki modul do http://c64.blog2t.net/slixed/ tylko wyjasnijcie zasady/limity.
_________________
4 x C64 Breadbox \'83, C64C, C16 \'84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
MUCSU
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Lutego 2012, 07:47 »
Niezle!
MUCSU (czy tam MUSCU), to warstwa ze sprites poszerzonych w x i w multicolorze, na calym ekranie, na niej standardowy tryb hires.
Czyli jest to warstwa w poziomie: 7 kolumn sprites (wg hiresowego pixla to 7*48 = 336, czyli nawet wiecej niz ma ekran) i w pionie 10 rzedow
Daje to 70 ksztaltow + bitmapa w hiresie.
W podstawowej wersji tego trybu(jednak najbardziej funkconalnej), kolory sprites w trakcie wyswietlania nie ulegaja zmianie - czyli sa przyporzadkowane przy inicjacji, wtedy na kazda kolumne przypada jeden kolor wspolny(d027..), i na calosci 2 multi (d025,d026). Reszta jak w hiresie.
No i trzeba pamietac ze piksel w trybie extendedX + multicolor ma 4 px w stosunku do hiresu.

Chodzi o dobor odpowiedniej kombinacji, na pewno nie jest to latwe, ale
przyda sie nawet edytor do samej korekty po konwersji.

Moge dac zrodlowke jak to sie wyslwietla.
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

isildur__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Lutego 2012, 00:00 »
                   
Digger napisal:
Moge napisac taki modul do http://c64.blog2t.net/slixed/ tylko wyjasnijcie zasady/limity.


No swietnie, ze w koncu cos sie rusza w toolsach do grafy na c64!
Digger, jakie sa szanse na Twoj Slixed w wersji stacjonarnej (nie online)?

brush__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Lutego 2012, 16:45 »
@Digger: Daloby sie to do AIR\'a przerzucic?

kmeg__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Lutego 2012, 17:14 »
                   
isildur napisal:

Digger, jakie sa szanse na Twoj Slixed w wersji stacjonarnej (nie online)?


Nie moje technologie ale:
1. Pobrac: http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html (flash player projector)
2. Pobrac: http://c64.blog2t.net/slixed/editor.swf

Uruchomic 1 i wczytac 2...

Ale AIR bedzie zdecydowanie lepszy jak sie da...

_________________
www.albioncrew.org

nes__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Lutego 2012, 17:43 »
ten tryb bym mogl dosc latwo dodac do edytora w IMOS, ktory w tej chwili edytuje dowolnie polozone na ekranie sprajty (czyli w sumie musial bym tylko dodac x-extend + edycje hires), ale tak dawno temu IMOS pisalem, ze juz zapomnialem jak sie programuje \"Wink\" \"Razz\" Zreszta tam chyba nawet sie dalo wczytac obrazek jako tlo przy edycji sprajtow, wiec prawie wszystko gotowe.. (da sie wczytac np. obrazek w multi i edytowac nalozona na niego dowolnie skomponowana matryce ze sprajtow)
_________________
\"A ile zrobisz pompek ?\" (c) 2o11 eLban

nes__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Lutego 2012, 20:02 »
jakas sciema jest z ta modyfikacja postow - 2 godziny po napisaniu nie da sie zmienic, mimo ze nikt nie odpowiedzial, a chce tylko dodac dodatkowe info.

przechodzac do sedna sprawy: czy ktos moglby zamiescic niespakowany plik z obrazkiem w tym trybie ze sprajtami + rozpiske co gdzie mniej wiecej w nim jest i czy te sprajty sa wyswietlane z jednakowym Y w linii czy kazdy przesuniety w dol o iles pixeli ? obejrze i moze napisze edytor.
_________________
\"A ile zrobisz pompek ?\" (c) 2o11 eLban

isildur__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Lutego 2012, 21:42 »
                   
nes napisal:

przechodzac do sedna sprawy: czy ktos moglby zamiescic niespakowany plik z obrazkiem w tym trybie ze sprajtami + rozpiske co gdzie mniej wiecej w nim jest i czy te sprajty sa wyswietlane z jednakowym Y w linii czy kazdy przesuniety w dol o iles pixeli ? obejrze i moze napisze edytor.


Sure \"Smile\" w zipie masz PRG i RAW z konwertera.
Dziecko tak powinno wygladac, ale konwerter skaszanil to i owo.
Zwroccie uwage, ze w pierwszej fazie Skull wykorzystal dziecko z czescia multi, a nastepnie przepisal fragment na Hires! Oczywiscie w tym trybie Mucsu/Nufli miesci sie jeden obrazek w pamieci, nie liczac muzyki i kodu!
To jest koderski kunszt, ale takie rzeczy nie sa oczywiscie zauwazane...
   

   

                                                                                    
child.gif
 :Opis:                                                
      
 :Rozmiar: :8.33 KB
 :Wyswietlen: :Plik sciagnieto 158 raz(y)

\"child.gif\"

   

   

                                                                                                
child.zip
 :Opis:                                                
      
\"\"
Pobierz
 :Nazwa zalacznika: :child.zip
 :Rozmiar: :21.8 KB
 :Pobran: :Plik sciagnieto 7 raz(y)
   


Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
MUCSU
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Lutego 2012, 23:34 »
tak czy siak mialem odpowiedziec wegiemu po zlookaniu:
Wiec demo wlasnie oberzalem, muza jakbym mial rozstrzelac to juz ujdzie. Podrasowana trzyma sie tresci i to chyba zasluga Randala.
Efekty koderskie: faktycznie ze na emulcu efekty c128 sa wolne, da sie to obejrzec nie robcie tego wiecej ...
Pan patrzacy na wektorki.... o kurde to jest najbardziej zajebisty part do porownania dla majacych dopalacze... Wegi dales czadu \"Smile\"
Reasumujac, paru dobrych koderow, muzyk z jajami i sie trzymacie w TOP 10.
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

nes__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Lutego 2012, 11:10 »
isildur - a rozpiske gdzie co jest w pamieci bym mogl poprosic ? na C64 odpalil bym sobie .prg, dal freeze w Action\'ie i sprawdzil w procedurze wyswietajacej, a na PC przerzucac .prg do .d64 zeby zamountowac po wczytaniu Actiona a potem zgadywac gdzie jest freeze..  \"Confused\"
_________________
\"A ile zrobisz pompek ?\" (c) 2o11 eLban

isildur__

  • Gość
MUCSU
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Lutego 2012, 11:48 »
Niestety nie mam takiej wiedzy, Skull da Ci rozpiske bez problemu, napisz do niego.