Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: cross development na MacOSX  (Przeczytany 495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrzejsliwa__

  • Gość
cross development na MacOSX
« dnia: 09 Listopada 2011, 08:10 »
Hej

po wielu latach odkurzylem swojego c64 i stwierdzilem ze czas przypomniec sobie wszystko od podstaw

czy moze ktos mnie poratowac informacja jakich narzedzi najlepiej uzywac do programowania w asm/robienia grafiki/muzyki dla C64 na macu ?

makefile/skrypty itd mile widziane

a tak z innej beczki... czy ktos wie jak uruchomic Timanthes 3.0 na Win7 (64bit) ? bo mam \"Program Timanthes przestal dzialac\" i kupa, czy jest jakas alternatywa dla Niego na maca ?



zielok__

  • Gość
cross development na MacOSX
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopada 2011, 13:27 »
Jako assembler KickAssembler http://theweb.dk/KickAssembler/Main.php (edytor jaki ci tam wygodnie) - bardzo prosta konfiguracja
Emulator to oczywiscie Vice http://www.viceteam.org/
do obslugi obrazow dyskietek http://sourceforge.net/projects/diskimagery64/

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
cross development na MacOSX
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopada 2011, 14:49 »
do kickassa dodal bym IDE eclipse. po prostej konfiguracji mozesz miec wygodny edytor i kompilacje z automatycznym uruchamianiem zasemblowanego kodu.

a do zesteawu zieloka dodal bym exomizer - bardzo uniwersalny kompresor z gotowymi zrodlami do depacku.

do grafiki to tak jak ci napisalem w PM - Timanthes. ja uzywam go w VMWare na Macu wlasnie - dziala wyjstarczajaco dobrze.