Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Loadery do stacji IEC-only  (Przeczytany 2417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nitro__

  • Gość
Loadery do stacji IEC-only
« dnia: 13 Lutego 2011, 16:41 »
Loader krill\'a obsluguje ladowanie awaryjne za pomoca procedur KERNAL\'a, ale korzystanie z tej funkcjonalnosci jest mocno klopotliwe, podczas ladowania trzeba wlaczyc KERNAL oraz obszar carta, dbac o wektory i zmagac sie z procedurami ladujacami z roznych cartow, wiekszosc z nich bedzie sie wywalala jesli na ekranie beda sprite\'y wiec kompatybilnosc bonusowo uderza w design.

Ja podziekuje, kazdy scenowiec ma stacje 15xx lub 1541-Ultimate.



Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lutego 2011, 19:07 »
sam widzisz , ze uzywasz gotowych rozwiazan (loader Krill-a) zreszta nie jestes sam. Gdyby Kirll, napisal szybsza procedure standardowa (ta ktora jest wlasnie w kernalu - to i dema chodzace na innych drivach by byly czestsze - ale niestety, Krill to tylko jeden czlowiek.

Szczerze mowiac specyfika innych kartow/drive-ow, nie ma tu znaczenia. Mowimy o transmisji kernalowskiej ktora jest wlasnie taka jak jest, ale w zalozeniu wspolpracuje ze WSZYSTKIMI urzadzeniami przeznaczonymi do c64. Zreszta kazde urzadzenie zewnetrzne ktore nie ma zaimplentowanej komunikacji w sposob \"kernalowski\", zwyczajnie nie jest urzadzeniem do c64 (czyt. do dupy z takim urzadzeniem) - standardowy protokol jest po to aby byl jasny dla wszystkich. Truboloadery to dopiero dodatki opierajace sie o konkretna specyfike urzadzenia.
I teraz... \"wystarczy\" skupic sie na oprogramowaniu czesci kernalowskiej (a nie urzadzenia) i wszystko bedzie zawsze chodzic.
Oczywiscie sprawa nie jest latwa, bo tam sa odpowiednio duze opoznienia w oczekawniu na sygnal drugiego urzadzenia (czesto nie potrzebnie), ale latwo \"przegapic\" - stad SEI oraz przeszkadzaja sprites by nie zabieraly cyklow(glownie w polaczniu z badline).

Teraz druga sprawa - pochwale - jak zakupilem sd2iec, od razu rzucila mi sie prostota przenoszenia danych (karta sd), a nie te kombinacje z kablami, programami do trasmisji przy okazji walki z systemem - i to czesto skazanymi na porazke. Pomyslalem ze szkoda byloby marnowac takiego urzadzenia. Chcialem zeby moje programy umialy doczytywac i bezposrednio z tego urzadzenia.
Oczywiscie w pierwszej chwili napotkalem na problemy ktory wypisales, ale udalo mi sie napisac taki maly \"substytut\" kernela, ktory nie dosc ze zajmuje niecale $100 bytes, to jest szybszy i pozwala na wyswietlanie kilku sprites - a co najwazniejsze wspolpracuje rowniez z innymi urzadzeniami (a nie tylko z sd2iec) - mozna...


Dziala to na zasadzie nasluchu, a
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lutego 2011, 19:48 »
ale jest przeciez jiffydos :P
_________________
www.vulture.c64.org
www.c64power.com
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lutego 2011, 19:51 »
                   
Raf napisal:
ale jest przeciez jiffydos :P

wlasnie.. tyle ze on tez wylacza sprites
no i to jest ingerencja hardwerowa - mowimy o loaderach, a nie systemach \"Wink\"

_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lutego 2011, 20:02 »
Skull skad wziasc Twoje programy? Dla mnie nie jest problem bad lines.
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Lutego 2011, 20:24 »
                   
kisiel napisal:
Skull skad wziasc Twoje programy? Dla mnie nie jest problem bad lines.

Hehe, w sumie racja, czlowiek sie wymadrza, a nie popiera dokumentami - no coz, programy sa zwyczajnie \"nieskonczone\".

ale z racji tego, ze coraz ciezej mi przysiasc do c64, mozliwe ze nie skoncze, i robie to czego chcialem uniknac, dam przyklad nieskonczonego:

tylko mala uwaga - to nie jest zaden release, muzyka  w menu jest -ale nie bedzie uzyta w wersji finalnej (brak zgody autora/ zreszta mam juz inna \"nawet\" lepsza ale jeszcze nie podmienilem).

Ze szczeg. technicznych - loader - jak nie wykryje 1541 - to jedzie tym co opisalem powyzej.
   

   

                                                                                                
game.rar
 :Opis:                                                
      
\"\"
Pobierz
 :Nazwa zalacznika: :game.rar
 :Rozmiar: :66.18 KB
 :Pobran: :Plik sciagnieto 95 raz(y)
   


_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Nitro__

  • Gość
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lutego 2011, 20:36 »
Hmm, okolo 10 sekund na jedna sciezke na realnej stacji i IEC device\'ach, zdecydowanie nie ma mowy, zeby go uzyc w dynamicznym demie.
Loader krill\'a czyta jeden track w ok. 2 sekundy, do tego mamy gratisowo depak plikow spakowanych Level Crusherem, ktory doslownie czyni cuda jesli chodzi o transfer.

Gra za to zapowiada sie wiecej niz swietnie \"Wink\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lutego 2011, 20:39 »
a po co ci w \"tych czasach\" taki szybki loader ??? Tu nie chodzi o wgrywanie plikow z basica - gdzie sie patrzy na \"..bytes free\" - tylko demonstracja trwa caly czas, rowniez podczas wczytywania - w innych wypadkach wciskasz \"warp\" w emu \"Wink\"
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Nitro__

  • Gość
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Lutego 2011, 20:50 »
Napisz demo, to pogadamy \"Smile\"
O to chodzi, aby widz nie musial wciskac warpa w emu(nie mowiac o realnym sprzecie) ani podziwiac obrazkow czy wlokacych sie przejsc przez wieki. Oraz aby kolejny efekt nie byl popychadlem z ladowaniem w tle, tylko trzymal opadnieta szczeke widza na podlodze \"Smile\"
Przykladem swietnego dema, ktore jest zarzynane wlasnie przez wolny loader jest Snapshot, kod partow jest na bardzo wysokim poziomie, ale przerwy pomiedzy nimi sa dlugie oraz nudne.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lutego 2011, 21:11 »
im wolniejszy loader tym wiecej czasu rastra na efekt - taka jest stara zaleznosc.
Sprobuj napisac loader.
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Nitro__

  • Gość
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lutego 2011, 21:24 »
Niee, im wolniejszy loader, tym sie bardziej ladowanie wlecze, jego jedyna ewentualna zaleta moze byc rozmiar, tu fajny przyklad takiego malucha:
http://www.pagetable.com/?p=568

Czas rastra jest do dowolnej regulacji, przeciez to istota IRQ loaderow, w IRQ wykonujemy nasz kod przez dowolny okres czasu, po skonczeniu IRQ loader zaczyna ladowac az do przerwania przez kolejne IRQ lub zaladowania calego pliku.
Im mniej efekt zajmuje, tym gorzej chodzi, speedcode szczegolnie bardziej zaawansowany zjada mnostwo miejsca.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lutego 2011, 21:31 »
... podalem tylko przyklad zeby pokazac ze mozna..  - to jak widac nie jest demo

Moze zdzwi Cie fakt, ze czas loadingu (w przykladzie) wcale nie bylby krotszy jakbym mial zastosowac np. krilla - po prostu chcialem zeby to akurat tyle trwalo (nawet program ma specjalne opoznienia bo wczytywanie niekiedy za krotko trwa ! ).  
W demach jest po prostu roznie...
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lutego 2011, 21:48 »
no jest roznie, teraz jak ogladam jak nakladane sa efekty i synchronizowane do muzy... parodia czasem wychodzi \"Wink\"
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Nitro__

  • Gość
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lutego 2011, 21:52 »
Mowie, dema a gry to dwa rozne swiaty, w grach szybkosc wczytywania nie jest priorytetem, nawet dla efektu je spowalniasz, choc imho to wczytywanie trwa za dlugo.
We wspolczesnych demach sytuacja zmienia sie o 180 stopni, publicznosc po EOD, Desert Dream i innych wspolczesnych demach nie bedzie zadowolona z dlugich loadingow wraz z marnymi efektami podczas nich.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Loadery do stacji IEC-only
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lutego 2011, 22:05 »
dlatego lepiej wszystko zaladowac szybciej z dysku HD/CF/SD do pamieci i nie czekac.. ups to nie atari. \"Wink\"
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....