Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: nanosidplay na c64?  (Przeczytany 573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7336
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
nanosidplay na c64?
« dnia: 26 Września 2010, 18:19 »
http://www.c64.no/nanosidplay/

czy w/g Was, praktycznych koderow... da rade te pliki odrywac na C64 realtime? trzeba je rozpakowywac w locie z ramu, jest to zdaje sie gzipowany plik, gdzie kolejno prawdopobnie sa ulozone:

adres rejestru | wartosc

+ dodatkowe dane typu interwaly czasowe, ale ja zakladam ze mamy zaka 50hz i zapisujemy tylko grupe adres/rejestr (nie zapisujemy liniowo - zachowujemy kolejnosc wpisow do sida wiec kawalek bedzie brzmial zamierzenie), konczymy ja np wartoscia FF (koniec sekwencji dla jednego wywolania przerwania odgrywajacego muze).

zakladam ze srednio nie wiecej jak 16 rejestrow sida podczas wywolania przerwania grajacego muze zostanie zmienionych (ale to czysto teoretyczne zalozenie) czyli jedno wywolanie to 32 bajty x 50 wywolan daje 1600 bajtow do dekodowania na sekunde - czy dekodowanie gzipa na c64 z taka wydajnoscia jest realne?


"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

__moog__

  • Gość
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Września 2010, 18:23 »
Dodam od siebie ze pomysl byl wykorzystany tez tutaj:

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35912

Z tymze nie jestem pewien czy byla tutaj jakas kompresja w locie.

Phobos

  • Gość
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Października 2010, 19:45 »
Pomysl jest swietny i w sumie nie potrzeba zaglebiac sie w strukture Zsida - wystarczy po prostu powielic jego rozwiazanie i stworzyc wlasny kod.

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Października 2010, 09:44 »
z tego co wiem to xbow pare razy tak robil - tzn streamowal muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%

__moog__

  • Gość
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Października 2010, 15:10 »
No, nie watpie ze przy 16mb nie trzeba sie szczypac w kompresje \"Smile\" tutaj bardziej chodzi o to czy komodorek da rade w locie depakowac gzipa.

.. poniewaz jest niecny plan, aby napisac VSTka kontrolowanego 3ma sciezkami midi (z obsluga wszelkich cudow w stylu program change, pitch bendow itp) + jakas w miare przyzwoita rutyna. Docelowo jednak to ten VST ma poprostu generowac i eksportowac serie wpisow do rejestrow $D4xx, aby potem moc to odtworzyc na komie.

booker__

  • Gość
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Października 2010, 15:59 »
                   
carrion napisal:
z tego co wiem to xbow pare razy tak robil - tzn streamowal muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%

Nie prosto w SIDda Tomek. Nie jest to stabilne. W ram i  stamtad lopata w SIDa.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Października 2010, 17:11 »
@moog depakowanie d64 z zip-a trwa ok 60s (po odliczeniu I/O), co daje cos kolo 3kB/s. Trzeba pewnie depakowac do buforow, i wrzucac na jakims irq. Pytanie czy 40 wpisow na ramke wystarczy.
A nie da rady uzyc karta z rozszerzeniem pamieci np. 0,5MB ?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

__moog__

  • Gość
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Października 2010, 17:27 »
Zakladajac ze muza jest raz na ramke, 40 wpisow na styk powinno starczyc, biorac pod uwage, ze samo wpisanie tego to jest raptem 2-3 linie rastra, a reszta moze byc przeznaczona na depack \"Smile\"

Kart 0.5 mb spoko, ale wtedy to juz sie nie kwalifikuje pod .sid \"Wink\"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
nanosidplay na c64?
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Października 2010, 17:31 »
Toc organizatorzy maja fajne zabawki na compo np. Ultimate \"Smile\" moga tez miec i inne. Pytanie czy takie podejscie by sie przyjelo. Moze warto zapytac w watku o Sile5ia.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....