Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: IMOS  (Przeczytany 948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nes__

  • Gość
IMOS
« dnia: 19 Września 2010, 14:57 »
Ktos tam pytal na party o IMOS\'a to napisze..

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=89237

Jest to program na PC. W zalozeniu lata temu mial to byc caly engine do robienia animacji na sprajtach. Mialo to tak dzialac jak muzyka z SID\'a, czyli ze animacja po stworzeniu miala sie skladac z uniwersalnego playera i ciagu instrukcji. Ale nie zostalo to zrobione. Pierwsza i jedyna proba przekonwertowania faz na sprajty i zlozenia z tego czegos logicznego byla w tej produkcji (postac):

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=32536

Dziala za to konwersja sprajtow. Czyli np. majac 10 faz obracajacej sie gwiazdki na PC jako bitmape, mozna to w 30 sekund przeniesc na C64.
Dziala tez edycja sprajtow dowolnie na siebie ponakladanych. Dziala tez generator tabel.



nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Września 2010, 19:47 »
Zero pytan ? ... \"Smile\"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
IMOS
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Września 2010, 20:13 »
ja mam pytanie dlaczego :http://apt.tyszkiewicz.edu.pl/~nes/imos.html
nie dziala?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Września 2010, 20:59 »
Hmm musialbym Mayka zapytac..

Przenioslem tu chwilowo:
http://4x4.x12.pl/imos/imos.html

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Września 2010, 23:59 »
Kilka szybkich trikow..

Przyklad 1. Zalozenia: chcemy edytowac sprajta o szerokosci 8 sprajtow i wysokosci 1 spraja, w HiRes
a) odpalamy IMOSa
b) odznaczamy ptaszek przy \"show bitmap\"
c) najezdzamy kursorem na jeden z przekreslonych na czerwono przyciskow - na ten na ktorym pojawi sie opis \"DELETE LAST SPRITE\". ale go nie klikamy normalnie, tylko lewym przyciskiem myszy. Pojawi sie \"DELETE ALL SPRITES\" i to naciskamy.
d) naciskamy strzaleczke z tabliczka, znajdujaca sie z prawej strony ekranu u gory, opisana jako \"Create Sprite Matrix\" (utworz matryce sprajtow)
e) w polu ROWS wpisujemy 1 (bo chcemy 1 wiersz), w polu Columns wpisujemy 8 (bo chcemy 8 kolumn). Reszte zostawiamy bez zmian i klikamy OK
f) powinna sie pojawic aranzacja 8 sprajtow ulozonych obok siebie.
g) wybieramy jaki docelowo kolor maja miec sprajty. Zalozmy ze wszystkie maja byc zolte. W tym celu klikamy kolorowy przycisk po prawej z szachownica, opisany jako \"C64 Colors Table\". W wierszu \"kolor\" wpisujemy wszedzie wartosc \"7\". Pozostale 2 wiersze pomijamy - dotycza one multikoloru.
h) zatwierdzamy \"Set Colors\". po przeniesieniu na C64 sprajty beda zolte i w HiRes
i) Zapisujemy aranzacje, czyli klikamy szeroki przycisk \"Store Object\". Pojawi sie pole wyboru. Zaznaczamy ze interesuje nas aranzacja (rozmieszczenie), atrybuty (kolory), i puste sprajty (clear sprites)(bo nic nie konwertujemy z zadnego obrazka) - czyli 3 pozycja od gory.
j) klikamy \"Store Object\"

Przechodzimy do \"Objects Editor\"

- wybieramy kolor 7 z palety Hi-Res i mozemy sobie rysowac po 8 sprajtach. tryb rysowania mozna przelaczac na Set/Invert/Clear. Mozna tez korzystac z ZOOM. Mozna zmienic tlo zeby lepiej bylo widac obszar sprajtow
- w zakladce Object view mamy podglad aktualnego dziela. Mozna wczytac pod spod jakas bitmape jesli to potrzebne.

Przechodzac do zakladki \"Object Browser\" widac efekty pracy (po kliknieciu Show). Mozna zobaczyc obiekt, albo jako bank sprajtow. Tak samo mozna zapisac na dysk sprajty tylko zapelnione, albo caly bank.

Mozna zapisac sprajty od razu z przykladowa wyswietlarka na C64 (uruchamia sie ja przez SYS6656), ale wiadomo ze jak jest ich wiecej niz 8 to sie beda grupami wyswietlac. Dodatkowo moza zapisac osobny plik POS+COL ktory zawiera informacje o pozycjach i kolorach sprajtow. Z tego poziomu powinno sie dac zapisac tez obiekt jako znaki (FONTS) - ale nie pamietam czy to w koncu dzialalo.


Duzo pisania ale uzywanie jest dosc schematyczne i jak sie rozkmini to sie da przyzwyczaic. Najwazniejszy jest pomysl na efekt koncowy, bo przekonwertowac 4 warstwy sprajtow o wysokosci ekranu to nie problem - tylko trzeba sobie obmyslec jak to potem sensownie uzyc/wyswietlic.

Tu jest efekt gryzmolenia w czasie pisania tego tekstu, odpalony pod emu:


To tyle prostego przykladu.

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Września 2010, 12:25 »
Przyklad 2. Zalozenia: chcemy edytowac sprajta o szerokosci 8 sprajtow i wysokosci 1 spraja, w MultiColor
a) odpalamy IMOSa
b) odznaczamy ptaszek przy \"show bitmap\"
c) najezdzamy kursorem na jeden z przekreslonych na czerwono przyciskow - na ten na ktorym pojawi sie opis \"DELETE LAST SPRITE\". ale go nie klikamy normalnie, tylko lewym przyciskiem myszy. Pojawi sie \"DELETE ALL SPRITES\" i to naciskamy.
d) naciskamy strzaleczke z tabliczka, znajdujaca sie z prawej strony ekranu u gory, opisana jako \"Create Sprite Matrix\" (utworz matryce sprajtow)
e) w polu ROWS wpisujemy 1 (bo chcemy 1 wiersz), w polu Columns wpisujemy 8 (bo chcemy 8 kolumn). Reszte zostawiamy bez zmian i klikamy OK
f) powinna sie pojawic aranzacja 8 sprajtow ulozonych obok siebie.
g) wybieramy jakie docelowo kolory maja miec sprajty. Zalozmy ze wszystkie maja byc zolto-zielono-czerwone, czyli 7,5,2. W tym celu klikamy kolorowy przycisk po prawej bez szachownicy, opisany jako \"SET COLORS\". W wierszu \"C64 color\" wpisujemy kolejno wartosci \"7\", \"5\", \"2\" i wybieramy \"Switch mode to... MultiColor\". Reszte zostawiamy standardowo ustawiona.
h) zatwierdzamy \"OK\". po przeniesieniu na C64 sprajty beda zolto-zielono-czerwone i w MultiColor
i) Zapisujemy aranzacje, czyli klikamy szeroki przycisk \"Store Object\". Pojawi sie pole wyboru. Zaznaczamy ze interesuje nas aranzacja (rozmieszczenie), atrybuty (kolory), i puste sprajty (clear sprites)(bo nic nie konwertujemy z zadnego obrazka) - czyli 3 pozycja od gory.
j) klikamy \"Store Object\"

Przechodzimy do \"Objects Editor\"

- wybieramy kolor czerwony, zolty lub zielony z palety Multicolor i mozemy sobie rysowac po 8 sprajtach. tryb rysowania mozna przelaczac na Set/Invert/Clear. Mozna tez korzystac z ZOOM. Mozna zmienic tlo zeby lepiej bylo widac obszar sprajtow
- w zakladce Object view mamy podglad aktualnego dziela. Mozna wczytac pod spod jakas bitmape jesli to potrzebne.

Przechodzac do zakladki \"Object Browser\" widac efekty pracy (po kliknieciu Show). Mozna zobaczyc obiekt, albo jako bank sprajtow. Tak samo mozna zapisac na dysk sprajty tylko zapelnione, albo caly bank.

Mozna zapisac sprajty od razu z przykladowa wyswietlarka na C64 (uruchamia sie ja przez SYS6656), ale wiadomo ze jak jest ich wiecej niz 8 to sie beda grupami wyswietlac. Dodatkowo mozna zapisac plik POS+COS ktory zawiera informacje o pozycjach i kolorach sprajtow.

Tu jest efekt gryzmolenia w czasie pisania tego tekstu, odpalony pod emu:


To tyle drugiego prostego przykladu.

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Września 2010, 12:42 »
W powyzszych dwoch przykladach, chcac uzyskac inne ksztalty niz matryca 8x1, po prostu po stworzeniu matrycy na poczatku przeciaga sie sprajty na takie pozycje w jakich maja byc. Jak maja byc mieszane Hires z Multi to sie zmienia dla odpowiednich sprajtow: podswietla sprajta klikajac go i klika przyciskiem zmiany trybu Hires/Multi. Kolory mozna ustawic w tabeli kolorow, dowolne dla dowolnego sprajta.

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Września 2010, 12:56 »
Temat: Generowanie tabel

1) odpalamy IMOSa
2) przechodzimy na zakladke Table Generator
3) klikamy Draw Function
4) klikamy Generate Table
5) zaznaczamy \"animate\"

widzimy jak na podstawie wygenerowanej tabeli 8 sprajtow moze poruszac sie po ekranie C64. Zmieniajac \"output values\" mozna zawezic albo rozszerzyc ruch (trzeba ponownie kliknac Generate Table). Tabele mozna nagrac na dysk przez \"Save Table\". Jesli nagramy z wyswietlarka, to na emu dostaniemy inny efekt bo wyswietlarka nie jest dopracowana - trzeba sobie samemu napisac najprostsza.

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Września 2010, 00:00 »
                   
kisiel napisal:
ja mam pytanie dlaczego :http://apt.tyszkiewicz.edu.pl/~nes/imos.html
nie dziala?


zmienila sie domena - jest http://mayk.pl/~nes/imos

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
IMOS
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Września 2010, 06:57 »
projekt oczywiscie bardzo ciekawy, nie wiem jak teraz ale jak ostatnio cos probowalem w nim zrobic to sie nie udalo...
dzieki za instrukcje moze tym razem pojdzie lepiej

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Września 2010, 09:35 »
Najprosciej by bylo zrobic video z ekranu i przeklikac pare przykladow ale jeszcze nie odkrylem jakim softem na PC nagrywac ekran.
No i np. w edytorze powinna byc mozliwosc poruszania sie kursorami a nie ma, itp. Przerosl mnie troche ten projekt ale cos tam dziala.

comankh__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Września 2010, 18:54 »
nes: win gui - camtasia, dx - fraps.

piszesz jakbys mial grzyba od wczoraj :>

fenek__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Września 2010, 19:44 »
Kilka lat temu jak skladalem Sweet Infection to ten program bardzo przydal
mi sie do przeniesienia grafiki w hiresie na kolumny sprajtow, logos
Arise w parcie z wektorowka kolorowa.
Byla tam bardzo fajna opcja konwertowania jakos od roznej pozycji Y,
np. kilka kolumn sprajtow, ale kazda zaczynala sie od innego Y.
To tyle.

nes__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Września 2010, 20:06 »
No bo wiecej niz konwertowanie, edytor dowolnie ulozonych sprajtow w dowolnych kolorach i mieszane hires/multi, edytor tabel i konwertowanie fontow z ttf na sprajty nie dziala \"Sad\"

W zalozeniu mial byc player dzialajacy podobnie jak playery SIDow, czyli stala procedurka + dane, zawierajacy:

- ruch po linii z punktu X do Y
- zmiane ksztaltow sprajta w czasie ruchu (animacja)
- ruchy po tabelach (tabele mialy byc o roznych dlugosciach)
- przemieszczanie do innej pozycji
- reakcje na kolizje
- do tego proste instrukcje jak petle kilku-powtorzeniowe, oczekiwanie, reakcje na sygnaly z zewnatrz

i pare innych gadzetow.

To mialo byc w formie prostego jezyka programowania, a konwerter i edytor mialy byc jako pomoce.

Pewnie jakby to jako projekt open source zrobic z osobnymi modulami i dokumentacja to by cos z tego bylo, ale nie wpadlem w jakim jezyku programowania by to najlepiej napisac, a BCPP nie jest darmowy.

                   
comankh napisal:
nes: win gui - camtasia, dx - fraps.

piszesz jakbys mial grzyba od wczoraj :>


mam ale nie uzywam \"Wink\" dzieki za nazwy. a to \"dx\" przy fraps to co to ?

comankh__

  • Gość
IMOS
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Września 2010, 02:17 »
directx