Haha, no co do Macow to sie w pelni z Toba zgadzam, na codzien mam z nimi doczynienia i niestety z kazdym dniem coraz wiekszym resentymentem je darze
![\"Wink\"](\"images/smiles/icon_wink.gif\")
.. z drugiej strony co sie dziwic Jobsowi, skoro w jakis sposob musi bronic swoich interesow
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
, bo tutaj tak naprawde nie chodzi o flasha, a o to ze mamy multum aplikacji flashowych vs AppStore, ktory kontroluje instalowanie i ew. sprzedaz aplikacji na urzadzenia mobilne
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
(Jobs musial wymyslec bajeczke o niebezpiecznym flashu zeby to jakos usprawiedliwic). A nowy OS 10.7 Lion, bedzie mial nawet AppStore na desktopie
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
Ale Mac Pro (boot camp) z Windowsem 7 64 bit hula jak trzeba (8 rdzeni Xeon + 12 giga ram) --- ale zbaczmy troche z tematu.
No Synth1 mnie nie zachwycil, oscylatory dalej nie grzesza jakoscia. Aliasing przy tonach podstawowych dosyc wysokich ciagle sie pojawia i jest \"przykry\" dla ucha, a przy najwyzszych rejestrach bredzi juz totalnie (obrazy, czyli skladowe o czestotliwosciach teoretycznie ujemnych i syfy na skladowej stalej).
Problem polega na tym, ze dobry oscylator powinien byc ograniczony widmowo do czestotliwosci Nyquista, tak jak to ma miejsce przy probkowaniu syntezatora analogowego w filtrze aproksymacyjnym przetwornika. Niestety teoria za tym idaca jest naprawde skomplikowana, aby taki oscylator zaimplementowac. Najprostszym rozwiazaniem jest oversampling, ale niestety zezre CPU i pomoze znacznie dopiero przy duzych mnoznikach. Techniki jak BLIT (Band Limited Impulse Train) czy BLEP (Band Limited Step Response) dopiero zaczynaja byc stosowane. Obecnie mozna policzyc na 3 palcach jednej reki softwareowe syntezatory, ktore to stosuja
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
.
Sync, Ring modulation czy FM dla zle napisanego oscylatora moze brzmiec juz tylko tragicznie, dlatego nie bede sie rozpisywal o Synth1. Kazda \"nieciaglosc\" fali, czyli nagly skok, powoduje aliasing.