Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: fade in/out grafiki w multicolorze  (Przeczytany 1505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
fade in/out grafiki w multicolorze
« Odpowiedź #30 dnia: 19 Maja 2010, 09:20 »
co druga ramke 0,32 sekundy ?  Bedzie cos widac?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

fenek__

  • Gość
fade in/out grafiki w multicolorze
« Odpowiedź #31 dnia: 19 Maja 2010, 09:21 »
Takie podsumowanie co do cykli:
Liczac 256 odczytyow bajtow z tabelek i 1000 bajtow do postawienia dla pamieci kolorow
i osobno 15 odczytyow z tabelek kolorow i 1000 bajtow do postawienia dla $d800 wychodzi.
256*4+1000*4+15*4+1000*4=1024+4000+60+4000=9084

9084/18656=0,48 ramki \"Wink\" Czyli mniej niz jedna ramka \"Wink\"

Carrion: ale i tak bedziesz musial trzymac w pamieci przeliczone dane dla $d800 dla tych 8 faz fadeu.
Te dane bedziesz musial kopiowac na $d800, bo adresu pamieci kolorow nie moze sobie dowolnie wybrac w pamieci.

Nitro__

  • Gość
fade in/out grafiki w multicolorze
« Odpowiedź #32 dnia: 19 Maja 2010, 10:04 »
                   
Cytat:
mowie 8 faz bo nie wydaje mi sie aby 16 faz (przez wszystkie kolory) wygladalo ok ablo bylo wogule potrzebne. zgadzam sie z zielokiem ze 8 faz (po odcieniach) wystarczy aby to ladnie wygladalo.

W EoD fade\'y sa szesnastokolorowe tak apropo.
                   
Cytat:

i jeszcze raz na koniec - nie jestem przekonany zeby to musialo chodzic co ramke - 8 odcieni np co druga ramke powinno wygladac rownie plynnie i ladnie.
Tak patrzac na ten watek mam coraz wiecej szacunku dla SES\'a ktory skodowal fade po okregu we FLI. (COP 75%/100%)

W COP leca trzy okregi po jeden na kazda ramke i nie jest to klasyczny fade po wszystkich luminancjach.

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
fade in/out grafiki w multicolorze
« Odpowiedź #33 dnia: 19 Sierpnia 2011, 19:07 »
                   
fenek napisal:
Przeszukujemy ekran pamieci kolorow dla pary bajtow zamienionych nybblami czyli np. dla wartosci #$5b szukamy #$b5 i jak znajdziemy #$b5 w pamieci kolorow to bierzemy wartosci bitmapy dla tego pola i podmieniamy kombinacje bitow \"Smile\"

Staram sie zrobic najszybsza procedure do fade in, chodzi o czas rastra. Skanuje pixele w blokach, jesli w bloku mam tylko uzyte dwa kolory to sprawdzam czy sa zapisane w pamieci ekranu, a 0 wrzucam do pamieci koloru. Dzieki temu zostaje np polowa bajtow do zmiany w pamieci kolorow. Ekrany z kolorami ekran wygenerowane, tabelki kolorow wg sposobu Nitro, speedcode wg Fenka w postaci procedury wywolywanej z x-em i zmieniajacej tylko pamiec koloru z bajtami innymi niz 0.

A do scrolli w multicolorze najlepiej wybrac kolor ktory najczesciej sie powtarza np moj ulubiony #$0f i ten kolor jest wrzucany do pamieci kolorow. Jest sa tylko dwa kolory uzyte w bloku to tez wrzucam tam #$0f
tak zeby cala pamiec kolorow byla wypelniona jednym i tym samym kolorem. Jesli sa trzy kolory w bloku i zaden z nich nie jest #$0f to wtedy brute force najblizszego koloru np #$0c lub $07 na #$0f. Dzieki temu nie trzeba w ogole przepisywac $d800 przy przesuwaniu grafiki w multi.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
fade in/out grafiki w multicolorze
« Odpowiedź #34 dnia: 19 Sierpnia 2011, 19:29 »
Wiecie co...
dawajcie lepiej do opisu, fragmenty listingow,
terminologia/nazewnictwo jest u kazdego z koderow wrecz indywidualne - kod w assemblerze na szczescie nie.