Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Stacje/Dopalki/Rozszerzenia  (Przeczytany 3083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #105 dnia: 13 Maja 2010, 06:29 »
                   
Jacek31 napisal:
A tak w ogole to pytanie dla koderow. Macie wy na tym zamiar tworzyc cos wiecej niz Dema  \"Question\" No nie wiem gry, programy uzytkowe czy cos w tym stylu. No bo tak defakto w kwestii Dem to chyba kazdy emul na PC ma tryb X2.


Ciezko teraz powiedziec jak to by sie rozwijalo. Na pewno czesc oprogramowania (moze i niewielka) juz ma obsluge tego urzadzenia (manipulacja rejestrem $d030, do przyspieszania gdy dziala na c128 w trybie c64).
No oczywista sprawa, jest ze taka dopalka mocno wspomoze tego typu gry/produkcje :
http://noname.c64.org/csdb/release/download.php?id=102609
http://gb64.com/game.php?id=1289&d=18&h=0

zwlaszcza, ze przerobka polegalaby tylko na dopisaniu przed uruchomieniem gry np inc $d030.

Ale to nie wszystko, jesli bylaby pelna synchronizacja, to oznacza ze liczba cykli w liniach podwoilaby sie, daloby to moze nawet nowe tryby graficzne, moze dodatkowego sprite, ale na razie mozna gdbybac.  
No i pewnie czesciej w produkcjach, goscilyby sampelki.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #106 dnia: 13 Maja 2010, 07:50 »
xxx
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #107 dnia: 13 Maja 2010, 09:54 »
                   
kisiel napisal:
dokladnie to wystarczy kazda gre freeznac geoactionem i zrobic zapis pod monitorem do d030. Oczywiscie odczyt z dysku skaszani zabawe.
Co do nowych trybow graficznych pewnie nikt nie czyta ze zrozumieniem, odczyt  vica oraz zapis podczas BA bedzie powodowal spowolnienie/zatrzymanie procka. To nie jest mod vica, za ta kase nie kupisz spartana.


No wiem ze VIC i tak bedzie rzadzil, ale takie gupie
sta $d020 stx $d020
w ile sie wykona ? po 4 czy po 2 cykle ? a manipulacja $3fff na ramce ? - to sa juz namiastki nowego trybu grafiki \"Wink\"
no z tym dodatkowym sprite sie troche rozpedzilem

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #108 dnia: 13 Maja 2010, 10:17 »
xxx
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Jacek31

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #109 dnia: 13 Maja 2010, 11:45 »
Kisielowi chodzi o to ze nawet jezeli przyspieszymy magistrale, to nie przyspieszy to w zaden sposob VICa, co zaowocuje tym ze:
- przy zapisie trzeba bedzie buforowac dane za pomoca kolejki FIFO, aby wolniejsze urzadzenie zdazylo je odczytac w swoim tempie.
- przy odczycie trzeba wstawic przynajmniej 1 takt zegara, na opoznienie, aby wolniejsze urzadzenie, wystawilo prawidlowo dane.
Ogolnie od strony VICa nowa \"szybsza\" magistrala musi byc asynchroniczna, czyli wykorzystywac sygnal REDY do synchronizacji wolniejszych urzadzen z szybszym CPU.
Skull no.. no.. \"Surprised\"  ten Doom sie nawet ladnie prezentuje, choc u mnie na emulu szybkosc ktora bym uznal za \"redy for game\" uzyskal jak szybkosc ustawilem sobie na 400%, choc na 200% musze przyznac tez to ladnie chodzilo. ogolnie od takich zastosowan to i tak przydalby sie wam bardzie wypasiony GEOAction, ktory potrafil by sprzetowo mnozyc i dzielic (przetwarzanie potokowe blokow na INT, takie prymitywne HT), oraz w locie dekompresowac tekstury.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #110 dnia: 13 Maja 2010, 00:00 »
xxx
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Jacek31

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #111 dnia: 13 Maja 2010, 13:34 »
Tak panie doktorze jest szansa na szympansa. \"Laughing\"  Tylko ze nie wiem ktorej czesci mojej wypowiedzi sie czepiasz, tej dla skulla ? Wiec nie wiem szansa na co ? Wygrac w Lotto czy co ?
Zreszta pozyjemy zobaczymy, jak bedziesz mial juz schemat. i bedzie wiadomo na czym stoimy. Jak bedzie to tylko kanapka pod VICa. OK spoko, gorzej jak trzeba bedzie cos bardziej w plycie operowac. Wtedy pewnie i entuzjazm spadnie.
EDIT.
A juz wiem o co ci biega przetwarzanie potokowe. Wykonalne ze sprzetowa jednostka mnozaca (sekwensyjna 8x8 bit, w jakims karcie na EXPort).Nie wnikajac w szczegoly budowy takiej jednostki dla nas istotne jest tylko to ze po zakonczeniu obliczen moze zglosic przerwanie INT ze skonczyla i jest gotowa do przyjecia kolejnej porcji danych. Wezmy np, ten fragment
Y0+(Y-Y0)*COS(A)
 z tego wzoru do przeksztalcen 3D
XR=Y0+(Y-Y0)*COS(A)+(Z-Z0)*SIN(A)
(Obrot w okol osi X).
Teraz zalozmy ze przetwarzamy tylko w 8 bitach wiec mamy 8-bitowa wartosc dla COS, ktora bedzie stala bo obracamy sie o dany kat A. Teraz chcemy przeliczyc jak najszybciej 256 bajtowa tablice wspolrzednych.
Ostrzegam ze nie jestem jakims guru programowanie wiec przyklad uproszcze do maksa aby pokazac tylko ide.
Otoz tak caly program to petla obliczeniowa ktora ma dodatkowo w sobie warunek If, ktory np po obliczeniu pierwszych 4 elementow Y0+(Y-Y0) i umieszczeniu ich w tablicy wynikow posrednich inicjuje jednostke MUL odblokowuje przerwania i wysyla do niej wartosc z pierwszej pozycji tablicy wynikow posrednich i COS(A). Teraz po zakonczeniu obliczen, jednostka MUL zglasza przerwanie i podprogram jego obslugi odczytuje dane z niej i umieszcza gdzie chcemy, sprawdza sobie index tablicy, aby przypadkiem koprocesor nie wyprzedzil procesora, i pobiera nastepne dane do obliczen. Chodzi o to zeby synchronizowac obliczenia w czasie, aby nie doszlo do sytuacji ze kooprocesor pobierze dane z miejsca w tablicy gdzie CPU jeszcze nie doszlo z obliczeniami.
Moze opisalem to troche pokretnie, ale chyba ci od programowania dostrzegaja wzrost mocy obliczeniowej, i fakt przetwarzania dwoch watkow obliczeniowych jednoczesnie. No i jednostka mnozaca nie musi byc jakims demonem szybkosci, wystarczy klasyczna implementacja na rejestrach przesuwnych i sumatorze, bo i tak ogranicza ns przepustowosci magistrali i szybkosc samego CPU.
PS. Oczywiscie to taka  tam idea na temat rozszerzen i nie nalezy jej laczyc z pomyslem kisla, to 2 rozne sprawy. Pamietajmy o tym ze to temat ogolny, na temat dopalek i innych pomyslow.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #112 dnia: 13 Maja 2010, 13:39 »
xxx
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #113 dnia: 14 Maja 2010, 07:04 »
                   
Jacek31 napisal:

Skull no.. no.. \"Surprised\"  ten Doom sie nawet ladnie prezentuje, choc u mnie na emulu szybkosc ktora bym uznal za \"redy for game\" uzyskal jak szybkosc ustawilem sobie na 400%, choc na 200% musze przyznac tez to ladnie chodzilo.

Ta dyskietka to dodatek do dema \"Andropolis\", na niej rowniez znajduje sie wersja pod c128- prawie dwurotnie szybsza. Odczucia do predkosci mam podobne, na 200% juz daloby sie grac (wersja na c128 juz jest dla mnie grywalna).

Jacek31

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #114 dnia: 15 Maja 2010, 18:24 »
No tak ale jak bys chcial zrobic gre to musisz jeszcze liczyc ze troche zasobow pojdzie na przeciwnikow, sterowanie nimi, interfejs i interakcje.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #115 dnia: 15 Maja 2010, 19:22 »
                   
Jacek31 napisal:
No tak ale jak bys chcial zrobic gre to musisz jeszcze liczyc ze troche zasobow pojdzie na przeciwnikow, sterowanie nimi, interfejs i interakcje.

To prawda, ale to juz zalezy od  poziomu atrakcyjnosci - jesli dodac klika \"plaskich\" sprites (akurat c64 moze sobie na to pozwolic) jak np. w \"duke\" to niewiele to wplynie na engine gry.

booker__

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #116 dnia: 17 Maja 2010, 10:48 »
                   
bimber napisal:

                   
fenek napisal:

Ktos wie czy korzystajac z 1541u mozna korzystac z jakiegos turbo/macro-assemblera ktory wykorzystuje REU ?


Fenek, pogadaj z Lukiem, walczy z tym tematem od meetingu.

Oprocz wspomnianego wczesniej Turbo Macro Pro, jest jeszcze X-Ass Fairlightow.

Ponoc kopie funkcja TronMon - dodatkowym monitorem dla REU + bakupowaniem grafy i muzy. Na CSDb jest jeszcze Dev kit 3.3 (nie wiem, czy to to samo \"Razz\" )

booker__

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #117 dnia: 17 Maja 2010, 11:02 »
                   
booker napisal:
W zasadzie podam Ci pomysl, jest takie cos C64HDD - jak zapewne wiesz jest to zwykly soft do odpalenia na PC z kablem Xe1541. Oczywista trza miec na to LPT a to juz przeszla epoka. I co wazniejsze, nie obsluguje w pelni 1541.

Bah \"Smile\"

W zasadzie, to jest 1541emu.

Ale ma poroniony kabel. Zebestowo bylo by,aby dzialal na USB. \"Smile\"

btw. gdzies tam powstala teoria, ze korzystajac ze zrodel 1541emu mozna by tak za 50zl machnac na atmedze karte z SD....jakby cos na wzor SIO2SD.

Jacek31

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #118 dnia: 24 Lipca 2010, 17:12 »
Poniewaz kisiel zrobil nam pare tematow o wdziecznych nazwach XXL, a nie chce mi sie ich przegladac i szukac gdzie, kto, kiedys zadal pytanie na temat dodatkowych kolorow dla VICa to pisze tu.
Otoz rozszerzenie kolorow to moze troche za wiele powiedziane, bo wiekszosc scalakow jakie znalazlem nie przebija palety C64, ale czy zastanawialiscie sie kiedys nad wykorzystaniem jakiego ukladu TV OSD wpietego juz za VICa jako dodatkowego procesora video ?? oczywiscie uzyskanie jakis dodatkowych efektow wymagalo by specyficznego programowania, ale moze bylo by to nawet ciekawe rozwiazanie \"Question\"

Nitro__

  • Gość
Stacje/Dopalki/Rozszerzenia
« Odpowiedź #119 dnia: 24 Lipca 2010, 17:20 »
Popatrz na architekture Atari skladajaca sie z dwoch procesorow graficznych.
ANTIC generuje obraz w roznych trybach graficznych, GTIA naklada na niego kolor i sprite\'y. Powstala karta graficzna, ktora zastepuje GTIA pozwalajaca generowac bardziej spasiony obraz.

Co do sceny komodorowskiej, to jestem zdecydowanie na nie, powinnismy sie trzymac oryginalnej konfiguracji a nie leczyc kompleksy rozszerzeniami.