Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: tryby graficzne na C64  (Przeczytany 1761 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Marca 2011, 19:16 »
@xpo
nauczenie sie kodowania nie wystarczy przy nufli. tutaj trzeba byc crossbow\'em \"Wink\"

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Marca 2011, 19:42 »
                   
xpo napisal:
ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc.  zaluje ze nie nauczylem sie kodowania :]

Sa juz takie tryby np Super Hires Fli z dwoma warstwami sprajtow w hiresie nalozymi na siebie, nie musisz umiec kodowac zeby przekonwertowac swoj obrazek na SHF, tylko obrazek musi byc troche mniejszy niz 1/3 szerokosci ekranu, maxymalnie 96 pixeli z 320. Nie przypomniam sobie takiego trybu AFLI lub FLI z warstwa sprajtow HOM (jedna warstwa 4 sprajtow multi nalozona na warstwe 4 sprajtow w hiresie). Mozna dodac jeszcze rozciagniecia sprajtow np 4 normalne multi i dwie rozciagniete warstwy po 2 sprajty w hiresie. Zainteresuj tym pomyslem jakiegos kodera, ale tutaj nie znajdziesz takich hardkorowych koderow jak Crossbow \"Smile\"

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Marca 2011, 19:43 »
                   
xpo napisal:
NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.


XPO, Obczaj dosc dosc dobry przeglad trybow graficznych (aczkolwiek nie wszystkie sa wymienione) http://www.algotechproductions.com/articles/c64gfxmodes/c64gfxmodes.htm oraz tu http://noname.c64.org/csdb/forums/index.php?roomid=7&topicid=25743&showallposts=1

                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:
Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem \"Smile\"


Czyli XFLI (w demach Dane\'a jest tego troche, np. w Digital Magic, Phases i Cycle). S(zt)uczka z 9 sprajtem IMHO tu nie wyjdzie, kiedys myslalem, ze wystarczy np. zmienic $D010 np. w polowie linii... ale to nie tak latwo. Nie wystarczy juz nawet byc Xbowem \"Wink\"

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #33 dnia: 06 Marca 2011, 19:46 »
xpo: jesli chcesz, aby te sprite\'y sie ruszaly, to zapomnij - ruch rozwali timing procedury FLI i bedzie sieczka zamiast obrazka.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Marca 2011, 19:54 »
jaki 9-ty sprite - przy nufli ? Zapewniam was ze jakby mozna bylo cos wiecej to i w formacie nufli byloby wykorzystane.
Rozwiazania sa trzy:
- sprites softwarowe - czyli przepisywanie czastki bitmapy (i w warstwie sprites)
- wezszy obrazek i wtedy mozna odzyskac kilka sprites (ale ruch tylko w poziomie inaczej zgubisz synchro i po nufli)
- nie nufli, a mucsu -> w porywach wyglada identycznie jak nufli, a zawsze zostaje jeden sprites do wlasnego wykorzystania - pole obrazka nie jest cyklowane jak przy nufli, fli itd. - zostaje wiecej czasu na efekty.

xpo__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #35 dnia: 06 Marca 2011, 20:32 »
dzieki wszystkim za informacje. no coz, Crossbowa nie bede w takim razie niepokoil hehe :] w sumie to nie planowalem przesuwania spritow nad grafika, ale raczej o wyswietlenie trzyklatowej animacji wielkosci jednego HOMa 1x1. jak sie nie da to placzu nie bedzie \"Wink\"

anyway dzieki jeszcze raz