Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: tryby graficzne na C64  (Przeczytany 1130 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

joodas__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« dnia: 19 Grudnia 2009, 10:48 »
Witam wszystkich,

Bladze po sieci w poszukiwaniu opisow nowych trybow graficznych C64 i nie moge sie w nich polapac. W momencie gdy opuszczalem scene kolorowe logosy rysowalo sie na Advanced Art Studio, obrazki we FLI lub w IFLI w roznych edytorach. Czy moglby ktos napisac jakie nowe ryby graficzne zostaly opracowane i jakie edytory sie uzywa do rysowania obrazkow? Czy istnieje jakis rozdzial co do trybow uzytkowanych do rysowania logosow i obrazkow?

Dzieki wielkie



kotrobot__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Grudnia 2009, 00:00 »
Sprawdz to. Jest troche informacji.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=33660

SUDi__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudnia 2009, 00:00 »

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudnia 2009, 13:13 »
Jesli jeszcze chwile zaczekasz, to przed swietami pojawi sie  numer C&A fan, w ktory bedzie moj art. o NUFLI- ale rowniez maly przeglad innych wspolczesnych trybow na c64.

xpo__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego 2011, 12:48 »
hej. tu tez znajdziesz sporo informacji o formatach graficznych na komode

http://www.algotechproductions.com/articles/c64gfxmodes/c64gfxmodes.htm

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2011, 13:11 »
Heh, odkop watku, rzadka rzecz na tym forum, z racji bycia swiezym userem jestes usprawiedliwiony, ale na przyszlosc tego nie rob.
Tj. patrz na daty tematow - autor po okresie czasu, ktory minal na pewno zdobyl informacje, ktore chcial.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lutego 2011, 16:14 »
Oj nie sprawiedliwy nitrus, imo watek diggera(hardware) tez nie jest na swoim miejscu ale ja tam sie nie czepiam.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lutego 2011, 18:31 »
Zrobione, dziw, ze tego nie zauwazylem..

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lutego 2011, 23:59 »
Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Lutego 2011, 08:35 »
                   
Digger napisal:
Mowiac o NUFLI... czy ktos rozcykal displayer na zrodlo w Kick Assie? Ja zaczalem gdzies kiedys ale porzucilem z braku czasu. Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.

Nie - zreszta opisywalem to w arcie (patrz kilka postow wyzej).
Jest to napisane ciurkiem instrukcja po instrukcji kawal kodu (obszar $1000-$1fff), taki rodzaj speed code, bez zadnej petli, a wiec nie ma co sie silic na zrodlowki, tylko \"przeklejac\" zywcem.

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Lutego 2011, 09:55 »
                   
Digger napisal:
Ciekawi mnie jak to jest rozwiazane, podobno kod wykonuje sie na strone zerowej itd.

Tylko generator speedcode korzysta ze strony zerowej. Displayer jest w zrodlach mufflona w pliku mufflon.h, tylko ze jest tam juz skompilowany \"Smile\"

                   
skull napisal:
wiec nie ma co sie silic na zrodlowki, tylko \"przeklejac\" zywcem.

Taki Oswald napisal wlasna wyswietlarke nufli. Zrobil nawet wlasne tabelki do tworzenia speedcode pod $1000. Nie wiem tylko czy uzywa Kick Assa, ale chyba pod monitorem tego nie kodowal i jakies zrodla ma, wiec mozna sie do niego zglosic.

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Marca 2011, 13:29 »
                   
Oswald napisal:
Hi Digger!

I don\'t know where that\'s coming from but its wrong \"Smile\" I havent done
any NUFLI displayer so far \"Smile\"

Kind regards,

O


Hmmmmmmmmmm...

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Marca 2011, 15:47 »
                   
Digger napisal:
                   
Oswald napisal:
Hi Digger!

I don\'t know where that\'s coming from but its wrong \"Smile\" I havent done
any NUFLI displayer so far \"Smile\"

Kind regards,

O


Hmmmmmmmmmm...


User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
Leon\'s first try at NUFLI, the supposed feeling of lonelyness comes through nicely, the building blocks of the picture are great, but overall feels rushed. I have helped to create the executable.

User Comment
Submitted by Oswald [PM] on 28 October 2010
ofcourse I have coded a nufli displayer just for fun.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=95299

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marca 2011, 21:28 »
                   
Oswald napisal:
haha, it was just a stupid joke, meaning \"ofcourse I havent coded a displayer\" \"Wink\"


No i widzicie.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Marca 2011, 07:51 »
co tak sie uparles na ta zrodlowke? Przeciez to caly kawal kodu w ktorym praktycznie nic nie mozna modyfikowac, bo od razu stracisz synchronizacje rastra.
Wytnij z pliku obrazka (zgraj pod monitorem vice-a obszar $1000-$1fff, oraz kawalek od $3000) i wklejaj to do kodu na zasadzie binarki.

No chyba, ze zamierzasz napisac wlasny edytor do nufli.