Oczywiscie ze sie da, wiekszosc dzwiekow generuje sie matematycznie. Caly dzwiek cyfrowy to matematyka. Na tym wlasnie polega robienie super ekstra modow do 64kb. Kisiel, pobawilbys sie troche synteza modularna to bys najszybciej to zrozumial. Polecam buzza
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
Generalnie uzywasz specjalnego softu do wygenerowania sampli i nalozenia na nie efektow. Ten soft opracowuje matematyke ktora pozniej jest to w stanie wygenerowac od zera podczas uruchamiania 64kb. Tak naprawde w srodku takiej 64kb lub 4kb zapisane sa puste patterny i ich uklad, oraz te wlasnie \"metody\" na poszczegolne sample oraz engine generatora. Wiadomo ze zapis \"4 sekundy white noise z low pass filter przy 1000Hz\" zajmuje o wiele mniej miejsca niz takowy sampel
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
Patterny kompresuja sie rewelacyjnie, wiec...
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")
Jest tez druga metoda - muzyk dostaje za zadanie zrobic modul ktory kompresuje sie np. do 8kb i siedzi i dlubie chipa az mu sie to uda (ja tak robilem do \'backpage\'/suspend). Mistrzem takich chipow oczywiscie byl Dune/Orange
![\"Smile\"](\"images/smiles/icon_smile.gif\")