Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Baza informacji  (Przeczytany 1640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zyga

  • Gość
Baza informacji
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Sierpnia 2009, 06:40 »
Polecam tez zamontowanie \"CPU speed indicator\" (wyswietlacz MHZ) wg projektu YTM/Elysium. Schemat (i wiele innych ciekawych rzeczy): http://ytm.bossstation.dnsalias.org/html/projects.html

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Baza informacji
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Sierpnia 2009, 20:30 »
Dzieki Zyga za zina, wlasnie o taki opis mi chodzilo. Od razu, pozwolilem sobie na przetworzenie artow o c128 na format pc-towski (dla potomnych \"Wink\" ) Mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko?

zyga

  • Gość
Baza informacji
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Sierpnia 2009, 07:36 »
Pewnie ze nie mam nic przeciwko. Ciesze sie ze informacje moga byc komus przydatne. BTW. fajnie wyszlo !

piotrek__

  • Gość
Baza informacji
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Lutego 2010, 19:46 »
Czesc.

Ad 4)
Bardzo dawno temu bawilem sie w bootowanie z dyskietki.
Po starcie systemu wysylany jest sygnal do 1571 przelaczajacy stacje w tryb szybkiej transmisji danych. Jak sygnal zostanie potwierdzony mamy szybsza od 1541 maszyne, a ze sciezki nr. 1 jest czytany adres (sciezka:sektor) z ktorego ma zostac zaladowany program.
Po tym widac komunikat \"BOOTING nazawa programu\", a nastepnie automatycznie uruchomiony.
Pieknie to widac w grze \"F-14 Combat\" (gra dziala zarowno na C64 jak C128).

Ad 6)
Do pelnych 128 kb ramu masz tylko w BASIC-u, bo on sie zajmuje wymiana danych miedzy dwoma bankami po 64kb.
VIC-II wiadomo ze adresuje 16kb i mozna zmienic polozenie tego bloku w 4 roznych miejscach banku 64kb ram.
Wymiana danych miedzy bankami 64kb odbywa sie za pomoca programowania komorek od adresu $DF00 dla C64 i dodatkowo $FF00 dla C128 (DMA)
Szczegoly na stronie C64POWER - dzial programowanie - REU.

Pozdrawiam.

PS.
Pieknie Skull, duzo nowego sie dowiedzialem o MMU i VDC.