Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Bufor Z  (Przeczytany 1834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nitro__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Lutego 2010, 10:56 »
Build engine to nie jest raycaster tylko portal engine, Andropolis udowadnia, ze mozna to i u nas zrobic, tylko bez teksturowania, ktore bez uzycia ray castingu jest cholernie kosztowne.
Co do wolfow na Spectrumie, to maja ich troche:
http://www.youtube.com/watch?v=vzm9KkJ5lGI
http://www.youtube.com/watch?v=3v7cFGneuaw
http://www.youtube.com/watch?v=2rWooGqqQ5w

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Bufor Z
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Lutego 2010, 11:23 »
                   
Nitro napisal:
Build engine to nie jest raycaster tylko portal engine, Andropolis udowadnia, ze mozna to i u nas zrobic, tylko bez teksturowania, ktore bez uzycia ray castingu jest cholernie kosztowne.


nikt nie napisal chyba ze build to raycaster?

posilkujac sie tym : http://en.wikibooks.org/wiki/Build_a_3D_Engine#What.27s_a_portal_engine_anyway.3F

moge przyznac ze moze sie to nazywac portalowy silnik czy jak kto tam chce, co nie zmienia faktu, ze i w doomie i w build idea jest taka sama - drzewa bsp, sectory, ale finalny rendering odbywa sie poprzez raycasting (przynajmniej w doomie jest to na 100% raycasting poszczegolnych sectorow).

swoja droga w Atarowskim \"Numenie\" zaprezentowano silnik bazowany na build.

tak przy okazji:
http://en.wikipedia.org/wiki/Build_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_engine
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Nitro__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Lutego 2010, 11:44 »
Moze zle Cie zrozumialem, wracajac do meritum sprawy Doom i Build mimo moze dla niektorych podobnego wygladu gier to dwie odrebne technologie, Doom uzywa spasionego ray castingu, Build to portal engine, ta technika jest wydajniejsza od Dooma dzieki czemu mamy Numen\'a i Andropolis, oba silniki bez tekstur.

Jacek31

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Lutego 2010, 14:24 »

Nitro__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Lutego 2010, 16:36 »
                   
Cytat:
A widzieliscie Pixel Shader na Zx Spectrum. Masakra.
http://www.youtube.com/watch?v=yTmmnb3KvVU&feature=related

Nie rozumiem jak mozna byc tak madrym, zeby pisac color clash na wspolczesne komputery..

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Bufor Z
« Odpowiedź #35 dnia: 04 Kwietnia 2010, 18:15 »
W Legoland 3 jest part nazwany Z-Clipper

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=11664
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Nitro__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #36 dnia: 05 Kwietnia 2010, 03:27 »
O ile sie nie myle, to nie ma to nic wspolnego z z buforem, jak sama nazwa wskazuje jest to z clipping, przycinanie wierzcholkow, mniejszych/wiekszych niz tam wybrane z.