Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Cross-dev  (Przeczytany 2456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

leming__

  • Gość
Cross-dev
« dnia: 16 Kwietnia 2009, 15:41 »
@Pajda DEMO! DEMO! DEMO! DEMO! DEMO! \"Very
_________________
Ten post wyraza moja opinie w dniu dzisiejszym.Nie moze on sluzyc przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani kazdym innym nastepujacym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.



zielok__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia 2009, 16:31 »
                   
pajda napisal:

Teraz przerabiam etap przypominania sobie podstaw assemblera bo po dekadzie mam duze problemy z najprostszymi rzeczami, mam kupe starych zrodel, jakies niepodokanczane stuffy wiec teraz tym sie bawie \"Wink\"


Na swoim przykladzie moge powiedziec, ze powrot jest prosty. Ja po powrocie nie umialem takze najprostszych rzeczy ale szybko wiele rzeczy sobie przypomnialem. A dzieki cross assemblerom frajda w kodowaniu jest jeszcze wieksza.

pajda

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia 2009, 17:11 »
                   
zielok napisal:
                   
pajda napisal:

Teraz przerabiam etap przypominania sobie podstaw assemblera bo po dekadzie mam duze problemy z najprostszymi rzeczami, mam kupe starych zrodel, jakies niepodokanczane stuffy wiec teraz tym sie bawie \"Wink\"


Na swoim przykladzie moge powiedziec, ze powrot jest prosty. Ja po powrocie nie umialem takze najprostszych rzeczy ale szybko wiele rzeczy sobie przypomnialem. A dzieki cross assemblerom frajda w kodowaniu jest jeszcze wieksza.


Fakt faktem, TASSa sie latwo obsluge przypomina, troche z rejestrami VICa mialem problemy, ale mapa pamieci troche sciagawek po zeszycie i dla przypomnienia sobie scrolla zwyklego, potem na proporcjach zrobilem, jakies rastry, splity, fld, bordery gorne/dolne i boczne. hires, multi, fli i ifli tez wyswietlilem wiec nie jest ze mna jeszcze tak zle \"Wink\"

Generalnie to mnie teraz cyklowanie bawi wiec jak zloze cos sensownego to pokaze \"Wink\"

btw. Zielok mozesz przyblizyc troche kodowanie cross assemblerowe, co uzywasz, jak, itp.

Aha! Co panowie uzywacie do transferu pc<>c64 (oczywiscie oprocz swoich mega zabawek z kartami pamieci  za 150 ojro \"Wink\" ) za moich czasow to uzywalem kabla amiga<>c64 i paru programow, ale w mojej A600 padl twardziel i ta opcja odpada. Mam jeszcze kabel wlasnej roboty 1541<>ltp (ten najprostszy bez ukladow/diod) ze Star Commanderem pod dosem i Win95/98 to sie 10 lat temy sprawdzalo ladnie, ale dzis przy xp, viscie i kompach bez lpt co mozna bezbolesnie i bezproblemowo uzywac?

_________________
Byla ciemna, burzliwa noc.

zielok__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia 2009, 18:36 »
                   
pajda napisal:

btw. Zielok mozesz przyblizyc troche kodowanie cross assemblerowe, co uzywasz, jak, itp.


Jako edytor Relaunch64 (http://www.popelganda.de/). Do niego mam podpiety Kick Assembler (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=56307) i emu Vice (naciskam F6 i po chwili mam w Vice uruchomiony kod). Z innych toolsow to uzywam jeszcze PUCrunch (http://www.cs.tut.fi/~albert/Dev/pucrunch/), RLEPack (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34686) i Sinus Creator (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=38353).
Konfiguracja Relaunch jest prosciutka (zajela mi jakas minutke). Jakby co sluze pomoca

Nitro__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwietnia 2009, 19:18 »
Tez uzywalem Relauncha, ale obie wersje sa niestety zabugowane i to niezle. Teraz uzywam odpowiednio skonfigurowanego Crimson Editora, ma o wiele wieksze mozliwosci edycyjne i jest wygodniejszy. Jesli ktos by reflektowal, to z checia przesle skonfigurowana wersje.
Co do sinusow, to polecam Wixbouncera:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=12618
P.S. booker - zmniejszaj zdjecia, bo sie forum rozjezdza dokumentnie.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Cross-dev
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwietnia 2009, 07:23 »
Izaak obrazek Ci nie bangla

Co do \"srodowiska programistycznego\" to ja tez uzywam reluncha64, podstawowa jego wada (moze i jedyna) jest to, ze co pewien czas sie wysypuje - wyglada to tak jakby zzeral ram, czyli mial zle destruktory.
Na szczescie dzieje sie to w okreslony sposob i mozna sie spodziewac kiedy nastapi \"wysypanie\", wtedy wystarczy zgrac pliki (ctrl+shift+A) i zrestartowac go.
Im mniej odpalonych programow w tle tym dzialanie ok(a przynajmniej duuuuzo dluzsze). Z zalet nalezy wymienic: bogate mozliwosci setupu dla commodorowcow, dopinanie cruncherow, konwerterow, przynajmniej 3 niezalezne sposoby kompilacji (pod trzema klawiszami), male sciagawki do kodowania na c64 (rejestry vic, organizacja pamieci, kolory, fli, rasterlines itd.), dodwanie linii basica, podzial pliku na pragrafy, bookmarki, dostosowanie wyswietlania skladni, oraz typowe wlasciwosci edycyjne (i jeszcze pare innych drobiazgow).
Z reszty moich toolsow to:
64tass - jako kompiler
exomizer - jako paker
makedisk - do scalania plikow w dyskietke
cygnus edytor - do obrabiania plikow w postaci hex,
PicChar - konwersja grafiki na alfabet (wraz z mapowaniem)
Timanthes - do obrobki grafiki (konwersji)
no i wiele innych
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

pajda

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2009, 08:14 »
                   
skull napisal:
Izaak obrazek Ci nie bangla

Co do \"srodowiska programistycznego\" to ja tez uzywam reluncha64, podstawowa jego wada (moze i jedyna) jest to, ze co pewien czas sie wysypuje - wyglada to tak jakby zzeral ram, czyli mial zle destruktory.
Na szczescie dzieje sie to w okreslony sposob i mozna sie spodziewac kiedy nastapi \"wysypanie\", wtedy wystarczy zgrac pliki (ctrl+shift+A) i zrestartowac go.
Im mniej odpalonych programow w tle tym dzialanie ok(a przynajmniej duuuuzo dluzsze). Z zalet nalezy wymienic: bogate mozliwosci setupu dla commodorowcow, dopinanie cruncherow, konwerterow, przynajmniej 3 niezalezne sposoby kompilacji (pod trzema klawiszami), male sciagawki do kodowania na c64 (rejestry vic, organizacja pamieci, kolory, fli, rasterlines itd.), dodwanie linii basica, podzial pliku na pragrafy, bookmarki, dostosowanie wyswietlania skladni, oraz typowe wlasciwosci edycyjne (i jeszcze pare innych drobiazgow).
Z reszty moich toolsow to:
64tass - jako kompiler
exomizer - jako paker
makedisk - do scalania plikow w dyskietke
cygnus edytor - do obrabiania plikow w postaci hex,
PicChar - konwersja grafiki na alfabet (wraz z mapowaniem)
Timanthes - do obrobki grafiki (konwersji)
no i wiele innych


A powiedz mi jak masz skonfigurowane Relaunch64 w ustawieniach Compilera (Parameter)?
Jak zostawie puste to nic mi nie kompiluje, otwiera tylko emu, jak probuje parametry to bledy input/output.

Moze faktycznie przeniesiemy sie do dzialu kodowania & stuff? \"Wink\"

_________________
Byla ciemna, burzliwa noc.

zielok__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Kwietnia 2009, 16:46 »
W sumie odpowiedzialem ci na PM ale dam tu dla potomnych

w Compiler-Setings mam ustawione -log c64error.txt INPUT -o OUTPUT

pajda

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Kwietnia 2009, 20:11 »
                   
zielok napisal:
W sumie odpowiedzialem ci na PM ale dam tu dla potomnych

w Compiler-Setings mam ustawione -log c64error.txt INPUT -o OUTPUT


Dobra juz jest gitara: problem byl ze sciezkami dostepu (za dlugie) po wrzuceniu do glownego katalogu c64 a tam wszystkiego wsio lacznie z emulatorem wszystko smiga.

Juz sobie potrenowalem troche i wygodnie sie tego uzywa,  netbook i cale to srodowisko skonfigurowane troche rozpieszcza \"Smile\"

Jeszcze mi Panowie powiedzcie, czego uzyc zeby wygodnie przerzucic swoje zrodla spod TASSa z C64 do Relauncha?

_________________
Byla ciemna, burzliwa noc.

Nitro__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Kwietnia 2009, 20:52 »
No niestety konwerterow zrodel nie ma, trzeba to robic recznie co nie jest zbytnio klopotliwe. Zapomnialem wspomniec o kolejnej perle cross-devu, emulatorze no$c64.
Genialne narzedzie do debugowania efektow, koniec z zmudnym sleczeniem w monitorze, polecam wyprobowac.
http://nocash.emubase.de/c64.htm
W opcjach tylko przestawic skladnie na 6502

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Cross-dev
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia 2009, 22:00 »
                   
Nitro napisal:
No niestety konwerterow zrodel nie ma..

jak nie ma? to bierz : http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34833

w 64tass pojdzie od razu bez zadnych przerobek

co do konfiguracji w relunch - pojechalem po bandzie i tam gdzie compilatory, wstawilem link do odpowiedniego pliku bat.

_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Nitro__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Kwietnia 2009, 08:38 »
Chodzilo mi o KickAssa.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Cross-dev
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwietnia 2009, 18:21 »
no ale przerobic juz jest duzo szybciej, niz z formatu c64
_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Cross-dev
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Kwietnia 2009, 18:55 »
Do toolsow dorzuce jeszcze jeden, ktory zaimponowal mi ostatnio - jest to MUCSU-Hires Converter http://noname.c64.org/csdb/release/?id=76055
Dla mnie to rewe(o)lucja, nowy tryb graficzny dorzucajacy do grafiki w hiresie, sprite\'y w multikolorze i jeszcze rozszerzone w x.
Nigdy nie przypuszczalem, ze mozna zrobic cos ladnego z wykorzystaniem tak kulfoniastego trybu jak rozszerzenie w sprite\'ach i to jeszcze w multicolor (pixel szerokosci 4 \"Smile\"))
a tu prosze...
Format jest calkiem uzyteczny, zuzywa niewiele rastra (w porownaniu do fli to wrecz nie zauwazalne \"Smile\" ), nie dostaniesz tez apopleksji jak przy interlace.
Nawet zostawia jeden sprite wolny przy obrazku na pelnym ekranie ( ale mozna tez robic mniejsze) i nie zajmuje tez duzo miejsca w pamieci porownaniu z innymi \"scenowymi\" formatami. Az szkoda, ze powstal dopiero teraz.
Juz go zaczalem wykorzystywac do swoich celow \"Smile\".   

   

                                                                                    
ferrari_c64.jpg
 :Opis:                                                
      
 :Rozmiar: :118.37 KB
 :Wyswietlen: :Plik sciagnieto 2241 raz(y)

\"ferrari_c64.jpg\"

   


_________________
Bo pecet to zwykly banan...

Nitro__

  • Gość
Cross-dev
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Kwietnia 2009, 20:02 »
Popieram, bardzo fajna rzecz, w wiekszosci przypadkow dobrze zastepuje AFLI.