Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL  (Przeczytany 6138 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #45 dnia: 06 Listopada 2008, 20:37 »
No wiec, od wewnatrz to stoi calkiem niezle (przynajmniej tak mi sie wydaje) to co jest przedstawione na screen-ie to rozgrywka w trybie multiplayer i w zasadzie oprocz poprawienia paru drobnych bledow jest juz ukonczona. Jest oczywiscie tez zaimplementowana cala masa efektow, ktorych oczywiscie na statycznym obrazie ciezko pokazac.
Elementem ktory ewentualnie dodalbym do tego trybu to sztuczna inteligencja graczy sterowanych przez komputer. W tej chwili rozgrwka moze sie toczyc tylko przy udziale ludzi (2 joy-e normalne + 2 z CGA adapter Protovision [Bombmania] + klawiatura ).
Oczywiscie liczbe graczy sie ustala (max 5).
@Fenek - to wszystko sa sprite graczy, dwuwarstwowe jak widac. Wszystko dziala fajnie (multiplekser) do puki wszyscy nie stana w jednym wierszu (w sumie musialoby byc 10 sprite, a c64 ma tylko \"Cool\", wtedy sie wlacza tryb ktory nazwalem semi-interlace i dziala to tak, ze co 5 ramke ktorys z graczy znika na jedna ramke. W sumie efekt nie jest az taki dokuczliwy (na pewno lepiej od interlace), a po za tym informuje wszystkich, ze sa blisko siebie, co mozna wykorzystac w rozgrywce stawiajac odpowiednio bombe\"Wink\". Oczywiscie w trybie od 4 graczy w dol tego problemu nie ma.
A moze znasz jakis sposob zeby uzyskac wiecej sprite w jednej linii rastra - z checia bym to dolozyl  \"Smile\"

Co do reszty (single player) pomysly sie nie koncza, a pamiec niestety co chwila, jest juz loader i dziala calkiem ladnie ale jeszcze musze dopisac jakis modul do koordynacji pamieci.

Nitro__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #46 dnia: 07 Listopada 2008, 16:13 »
                   
Cytat:
A moze znasz jakis sposob zeby uzyskac wiecej sprite w jednej linii rastra - z checia bym to dolozyl Smile

Da sie wladowac 9 sprite\'ow na linie, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da sie chyba tylko ten trik wykonac w dolnej ramce.
Sa jeszcze software sprite\'y, ktore mozna miksowac z hardware\'owymi, ale to w przypadku gry chodzacej na znakach nie wypali.

Co do sztucznej inteligencji, to moge poradzic zobaczenie zrodel jakis Bombermanow napisanych na PC czy tam dla przegladarki.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #47 dnia: 07 Listopada 2008, 16:25 »
podgladanie zrodel prowadzi do wykonania od zera swojego konceptu..
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Izaak Berenbaum__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #48 dnia: 07 Listopada 2008, 16:39 »
                   
Nitro napisal:
Da sie wladowac 9 sprite\'ow na linie, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da sie chyba tylko ten trik wykonac w dolnej ramce.

Krestage3 i nie w dolnej ramce tylko daleko w prawej.

Nitro__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #49 dnia: 07 Listopada 2008, 16:58 »
Jak sie komus chce zglebic ten efekt, to tutaj jest dosyc dokladne wyjasnienie:
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=11&topicid=40763#60271
do wyswietlania w ramce dochodzi jeszcze wymog wyswietlania sprite\'ow co druga linie, tak wiec duzego zastosowania tak jak mowilem ta metoda nie ma.

Druid__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #50 dnia: 04 Grudnia 2008, 08:52 »
Witam wszystkich :]

                   
fenek napisal:
\"Later\" - grupa:Agony, pelna wyszla
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=2889


Tak do tego zrobilismy jeszcze:

\"Timtris\" - grupa Agony, wydawca : Timsoft
grafika Astaroth
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=27953

\"Coldiarus\" - pod szyldem Bad Bytes, wydawca : Magna Media (DE)
grafika Cruise / ESM
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=10875

oraz ostatni produkt:
\"Arthema\" - Inflexion Development, wydawca : Timsoft
grafika Carrion / ESM + Comanche
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34395

Niestety Arthema nie zostala juz wydana przez Pana Timsofta ale gra jako taka zostala skonczona.

                   
elban napisal:
Moze czytaja to koledzy, ktorzy mogli by napisac wiecej o tworzeniu gier w Polsce przez scenowcow. O wspolpracy z panem Timsoftem, probach sprzedazy gier zagranice, albo z czasow nowozytnych o Protovision

No to byly ciekawe czasy. Mysle ze spora wiedza mogli by sie tu pochwalic Zephyr i Morris.

                   
elban napisal:
na koniec ciekawostka: edytor Hardtrack Longhaira zostal wydany komercyjnie.

Tak tak, mam go nawet w domu.

kotrobot__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #51 dnia: 04 Grudnia 2008, 10:53 »
Hardtrack to byl chyba sprzedany nawet dwa razy.

Nie pamietam kto kupil go za pierwszym razem - moze firma GRUBCIO z Tarnowa/Krakowa?
Nie pamietam. \"Wink\"

Cobra of Samar

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #52 dnia: 04 Grudnia 2008, 14:46 »
Wszystko fajnie, ale to o czym piszemy, to juz zamierzchle czasy (lata 90-te)
A jest jakas gra wydana w ostatnim 2 leciu?, ba 4-5 leciu? Moze cos bylo? Oczywiscie mam na mysli gre wydana w Polsce. Ja nie pamietam, zeby cos wydano.

__moog__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #53 dnia: 05 Grudnia 2008, 18:58 »
Jol Robert, Pan Timsoft Artheme kupil chyba dla siebie \"Wink\"

Nitro__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #54 dnia: 05 Grudnia 2008, 19:43 »
Jesli ktos w Polsce teraz zrobilby gre, to spokojnie mozna by ja wydac, mam kontakt z scenowcem, ktory mysle chetnie by sie tego podjal.
Kwestia jest tylko i wylacznie ja zrobic, samo wydanie nie jest niczym nadzwyczajnym.

leming__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #55 dnia: 05 Grudnia 2008, 22:15 »
no to dalej no nitro na co czekasz \"Razz\" zamiast tyle pic w weekendy to bys sie wzial za jakies kolko i krzyzyk =]

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Stycznia 2009, 23:02 »
Samber / Lepsi, rok 1996
kupione i wydane przez Eagleware International
kod Zielok, grafika Stone, muzyka Gregfeel
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35158
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20373

Izaak Berenbaum__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #57 dnia: 04 Stycznia 2009, 02:01 »
sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.

zielok__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #58 dnia: 04 Stycznia 2009, 10:46 »
                   
Izaak Berenbaum napisal:
sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.


eee, z tego co pamietam to Eagleware International chcialo druga czesc... Nawet zaczalem robic levele ale jakos ich nie dokonczylem (nie pamietam dlaczego).. Reasumuja to nie ma Samber2.

ps. Mam w planach (gdzie od okolo roku ) zrobic port Samber\'a na PocketPC, GP2x, PSP, Windows i Smartphony. Moze cos z tego wyjdzie.

Izaak Berenbaum__

  • Gość
Wydawanie gier - niemozliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
« Odpowiedź #59 dnia: 04 Stycznia 2009, 15:15 »
a nowe demo miracles ? masz emulatory,wygodne cross assemblery,tworzenie efektow w zoom4 nigdy nie bylo prostsze \"Smile\"