Dorzucam jeszcze gierke ktora \"prawie\" ukonczylismy z kumplami w \'97:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=16727 No i troche jestem zawiedziony, ze nikt nie wspomnial o tym (2007):
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=45809(zdobyla 2 miejsce w konkursie)
to sa praktycznie calkowicie polskie produkcje.
ps. Rigor - ciekawa gra, cos w rodzaju Yoomp\'a na Atari, brakuje czegos wiecej w samej rozgrywce, ale reszta jak najbardziej ok.
ps2. Co do Mortal Kombat-a, nawet przez jakis czas mialem chetke na probe napisania tej gierki. Zalozenia w sumie nie byly zbyt skomplikowane:
-grafika (animacja) postaci - przekonwertowac z wersji PC ( wszystko jest do wziecia np. stad
http://www.mortalkombatwarehouse.com/mk1/subzero/ )
sprite 4x4 (w wiekszosci wypadkow 2x4) pakowac exomizerem i umiescic w pamieci,a klatki animacji rozpakowywac w locie.
- ekran scrollowac za pomoca efektu VSP (juz to wykorzystalem w Bombermanie) zajmuje to z 6 linii rastra, a wiec prawie nic
- muzyka
- obsluga kontrolerow
Niestety juz na pierwszym etapie sie wywalilem- nie moglem znalezc dobrego konwertera, ktory przerabia bmp na multicolor ktory nie zamienia kolorow przy kazdym nastepnym pliku (i takiego uruchamianego z linii polecen), a co najistotniejsze zeby przerabial na inna rozdzielczosc niz tylko 320x200 (160x200) - az dziwne.