Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Problem z magnetofonem  (Przeczytany 346 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kaf

  • Gość
Problem z magnetofonem
« dnia: 28 Listopada 2007, 20:20 »
 Witam  wszystkich.  Mam  problem  z  commodorkiem.  Gdy  podłączam  do  niego  magnetofon  i  chcę  wczytać  jakiś  program  to  po  wydaniu  polecenia  i  naciśnięciu  PLAY  ekran  się  wygasza  i  nic  się  nie  dzieje.  Mimo  iż  program  jest  na  taśmie  on  się  zachowuje  jakby  taśma  była  pusta.  Przy  zapisie  mam  podobnie.  Niby  pisze  ze  program  zapisano,  ale  gdy  chcę  go  zweryfikować  to  sytuacja  się  powtarza.  W  jakiejś  instrukcji  naprawczej  pisało  aby  sprawdzić  łączenia  z  procesorem  i  są  w  porządku.  Mam  dwa  commodorki  (wersja  C  i  G)  i  dwa  magnetofony  i  na  obu  w  dowolnej  kombinacji  sytuacja  nie  ustępuje.  U  kolegi  magnetofon  normalnie  wczytuje  i  zapisuje.  Jest  na  to  jakaś  rada?



zyga

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Listopada 2007, 21:34 »
 Sprawdź  bezpiecznik  w  zasilaczu.

kaf

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Listopada 2007, 13:43 »
 Bezpiecznik  w  zasilaczu  jest  w  porządku.  W  komputerze  również,  a  jak  jest  w  magnetofonie  to  nie  sprawdzałem.  Silnik  magnetofonu  działa,  mogę  normalnie  przewijać  taśmy  itp.  

chipTracker

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Grudnia 2007, 21:51 »
 No  cóż,  może  spaprałeś  rom/ram?    
  Kiedyś  eksperymentowałem  i  zmieniłem  komórkę  #$0210  na  FF  i  występował  podobny  problem.  Spróbuj  zresetować  rom  lub  chociaż  przywrócić  parę  ustawień,  które  kiedykolwiek  zmieniałeś.  Na  Google  możesz  odnaleźć  schemat  ROM-u  C64  i  poprawić  własny  za  pomocą  np.assemblera  lub  monitora  albo  innych  narzędzi.  A,  to  łatwo      
  do  tego  ROM-u  to  ty  nie  wejdziesz  ;)

zyga

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudnia 2007, 08:14 »
 ROM  jak  sama  nazwa  wskazuje  \'Read  Only  Memory\'  i  nic  tam  nie  zapiszesz.  Co  najwyżej  do  RAMu  który  leży  pod  ROMem.  
  I  w  zależności  od  wartości  w  komórce  $01  odczytasz  to  co  zapisałeś,  lub  wartość  ROMu.  Oczywiście  po  resecie  wszystko  wraca  do  normy...

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudnia 2007, 15:42 »
 @chipTracker  ładna  prowokacja

zyga

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudnia 2007, 20:12 »
 Ta  w  wątku  \'Emulator  Vice...\'  też  jest  niezła.

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Grudnia 2007, 11:17 »
 Schemat  ROMu  to  nic,  ważniejszy  jest  jego  layout  -  no  wiecie,  rysunek  scieżek  układu  scalonego  (krzem,  dwutlenek  krzemu,  aluminium  itp).  Jak  już  z  Googli  ściągniecie  taki  layout  i  wydrukujecie  (na  arkuszu  minimum  A1),  to  teraz  trzeba  delikatnie  otworzyć  plastikową  obudowę  ROMu  (no,  lepsze  są  EPROMu  z  okienkiem  kwarcowym  -  bo  okienka  przecież  sa  do  tego,  żeby  je  otwierać)  i  pod  lupą  albo  mikroskopem    końcówką  igły  albo  innego  ostrego  narzędzia  poprzestawiać  spaprane  bity  (zgodnie  ze  schematem  ROMu  ściągniętego  z  Googli).  
   
  Ja  sam  tak  uratowałem  kilka  komodorków,  którym  przez  złą  komendę  POKE  poprzestawiały  się  bity  w  pamięci  ROM  :P
-profil nieaktywny-

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Grudnia 2007, 12:56 »
 tak,  tak  to  się  zdarza...  sam  kiedyś  nieopatrznie  ustawiłem  komodę  w  pionie  i  kilka  bitów  wysypało  mi  sie  na  podłogę.  Niestety  części  z  nich  już  nie  odnalazłem,  i  pewnie  dlatego  nie  działa  mi  joy  w  porcie  2.    
  A  propos,  ma  ktoś  na  zbyciu  kilka  bitów  z  romu  (jak  ktoś  byłby  tak  miły  to  może  i  ze  dwa  bajty  z  Kernala)?  -  szukałem  na  allegro,  niestety...  rzadko  bywają,  a  ich  ceny  są  kosmiczne.

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Grudnia 2007, 15:51 »
 Kilka  bitów  z  małego  Atari  możesz  wziąć.  Nawet  z  konsolki  2600  czy  5200  -  w  sumie  to  ten  sam  procesor  co  w  komodach.  Natomiast  odradzam  wyciąganie  bitów  z  maszyn  napędzanych  Z80  (Spektrumny,  Meritumy,  Amstrady  itp)  -  no,  chyba  że  chcesz  mieć  CP/M  zamiast  Commodore  Basic  2.0  ;)
-profil nieaktywny-

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Grudnia 2007, 18:19 »
 Skull,  uzyj  bitow  od  wkretarki  akumulatorowej  ;-)  najlepiej  bosch.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

arti77

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Grudnia 2007, 21:10 »
 Polecam  bity  z  Amigi.  Komputer  działa  wtedy  ok.  4  razy  szybciej  (test  w  BlitzBasic`u  pokazuje  4.07  prędkości  \'normalnego\'  C64).

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Grudnia 2007, 11:43 »
 Z  Amigami  trzeba  uważać,  bo  to  właśnie  w  Amidze  po  raz  pierwszy  zastosowano  trójkolorowe  bity  (dzięki  nim  uzyskano  paletę  4096  kolorów).  Pod  żadnym  pozorem  nie  wyjmować  bitów  z  Denise.  Można  wyjąc  kilka  z  Pauli  albo  Agnusa.
-profil nieaktywny-

chipTracker

  • Gość
Problem z magnetofonem
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Grudnia 2007, 17:32 »
 A  właśnie,  że  się  da.  Wystarczy  dobry  emulator,  w  którym  można  zmienić  ROM.  Po  za  tym  nie  mówię  o  prawdziwym  komciu,  ale  o  emulowanym.  A  jak  ktoś  ma  maszynę  do  edytowania  mikroprocesorów,  to  już  jego  sprawa...  \'\'