Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Muzyka na C64 i Atari  (Przeczytany 4584 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

~creamd@c64.nospam.sk#*#CreaMD

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #75 dnia: 02 Stycznia 2003, 16:47 »

Napisał: Greg/Bit Busters

Co do fałszowania to problem może być też spowodowany (oprócz wymienionych przez XRAYa wcześniej) też przez inne tablice basów. Otóż swojego czasu jeden z edytorów modułów na atari (CMC) miał dwie wersje - z dwoma różnymi tablicami basów. Problem w tym, że po samym pliku nie dało się rozpoznać (o ile pamietam) czy był on napisany przy użyciu tej czy innej tablicy basów. (Trzeba było ``na słuch``) Oczywiście SapPlayer tego zapewne też nie rozpoznaje a jeśli ktoś przy ``zSAPowaniu`` utworu CMC na SAP użył błędnego playera i tablicy basów, no to wyszedł problem.
 Co do SAPPLayera, to nie wszystkie moje (i nie tylko moje) utwory brzmią na nim tak samo jak na atari, ale jest to już problem PC-ta a nie Atari jak się okazało. Oczywiście dużo zależy też od słuchu muzyka    
 
 Co do ADSR: ``u nas`` zrobione jest to nieco inaczej. Po prostu dla każdego kanału osobno można ustawić głośność wybrzmiewania (przyjmuje ona $10 poziomów). Głośność tą oczywiście można zmienić w dowolnym momencie. Na atari przyjęło się już, że zamiast ADSR jest po prostu edytor obwiedni, czyli po prostu ustawia się ``manualnie`` wartości głośności w ustalonych interwałach czasu od rozpoczęcia wybrzmiewania instrumentu. Patrząc na jakikolwiek edytor na atari można zobaczyć ``słupki`` - to właśnie edytor obwiedni...
 
 CreaMD: z tymi 8-bitowymi kanałami to nie do końca jest tak... Zresztą, nieważne      
 
 

Really? And how is it? Vaznie? You didn\'t say anything to prove me wrong (and I\'m not wrong of course, because I\'ve studied the tech articles about that)
 
 You can put 2 registers together to get 16 bit sound? Yeah.. well.. but then you will have 2x8 plus 1x16bit.. (= 3channels) or do you want 2 x 16 bit?  (2 channels)
 
 Right?

~gregus@igf.edu.pl#*#Greg/Bit Busters

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #76 dnia: 03 Stycznia 2003, 10:11 »

Napisał: CreaMD

Really? And how is it? Vaznie? You didn\'t say anything to prove me wrong (and I\'m not wrong of course, because I\'ve studied the tech articles about that)
 
 You can put 2 registers together to get 16 bit sound? Yeah.. well.. but then you will have 2x8 plus 1x16bit.. (= 3channels) or do you want 2 x 16 bit?  (2 channels)
 
 Right?

CreaMD: You\'ve right, of course, that putting 2x2 registers together makes only 2 channels... (2x16 bits) on Atari
 but Maybe you don\'t know, that in above configuration of channels there is a possibility to use 2 AUDC registers (strictly speaking: $d201 and $d203 - as I remember - I might be wrong...) in order to make a ``sample sounds`` (http://horror.mirage.com.pl/pixel/ksiazki/pww/dzwiek.html). To sum up: 2channels*16bits (non-sampled sound, pute atari sounds) + 2channels (sampled sounds).  
 I understand, that we were talking about nonsampled sounds... - then you\'ve right of course, but it\'s also realizable to play 4 channels (with 2 16-bit channels).
 
 With big greetings

~creamd@c64.nospam.sk#*#CreaMD

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #77 dnia: 03 Stycznia 2003, 12:32 »

Napisał: Greg/Bit Busters

CreaMD: You\'ve right, of course, that putting 2x2 registers together makes only 2 channels... (2x16 bits) on Atari
 but Maybe you don\'t know, that in above configuration of channels there is a possibility to use 2 AUDC registers (strictly speaking: $d201 and $d203 - as I remember - I might be wrong...) in order to make a ``sample sounds`` (http://horror.mirage.com.pl/pixel/ksiazki/pww/dzwiek.html). To sum up: 2channels*16bits (non-sampled sound, pute atari sounds) + 2channels (sampled sounds).  
 I understand, that we were talking about nonsampled sounds... - then you\'ve right of course, but it\'s also realizable to play 4 channels (with 2 16-bit channels).
 
 With big greetings

Thanx for info. I didn\'t know about that trick. Is there some tune in ASMA which is using it? I would like to check how it sounds.

~gregus@igf.edu.pl#*#Greg/Bit Busters

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #78 dnia: 07 Stycznia 2003, 11:41 »

Napisał: CreaMD

Thanx for info. I didn\'t know about that trick. Is there some tune in ASMA which is using it? I would like to check how it sounds.

Of course: For example my older modules which you can find in ASMA: Sill_of_Destiny.sap (2x16bit+1channel playing samples), voice_of_silence.sap (1*16bit+2*``normal`` channels+1channel playing samples) or Desastre.sap (1x16bit+2*``normal`` channels+1channel playing samples). All of them you can find in /Various/Kwiatek Grzegorz directory of ASMA.
 Unfortunately, there was no program on little atari ``platform``, which was able to produce 2x16bit+2*sampled channels in spite of it is practically possible... MPT (music protracker) can play maximum 2x16bit channels + 1xSampled channel (15kHz)and one channel remains empty... Maybe some of T.Liebich\'s or J.Husak\'s songs (look at ASMA!) play 2x16bit+2*sampled channels, I must check it by myself...

~gregus@hoga.pl#*#Greg/Bit Busters

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #79 dnia: 08 Stycznia 2003, 10:04 »
 CreaMD: Small update: I\'ve found some modules with 2x16bit channels + 2xsampled channels: please look at Vicky_4.sap (T.Liebich) or Blood_Fighter.sap (the same author).
 

~creamd@c64.nospam.sk#*#CreaMD

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #80 dnia: 11 Stycznia 2003, 08:39 »

Napisał: Greg/Bit Busters

Of course: For example my older modules which you can find in ASMA: Sill_of_Destiny.sap (2x16bit+1channel playing samples), voice_of_silence.sap (1*16bit+2*``normal`` channels+1channel playing samples) or Desastre.sap (1x16bit+2*``normal`` channels+1channel playing samples). All of them you can find in /Various/Kwiatek Grzegorz directory of ASMA.
 Unfortunately, there was no program on little atari ``platform``, which was able to produce 2x16bit+2*sampled channels in spite of it is practically possible... MPT (music protracker) can play maximum 2x16bit channels + 1xSampled channel (15kHz)and one channel remains empty... Maybe some of T.Liebich\'s or J.Husak\'s songs (look at ASMA!) play 2x16bit+2*sampled channels, I must check it by myself...

I\'ve checked them. Yeah the samples sound very good. I quite liked Desastre.sap. Kewl.  
 
 Btw. do you know about Forever 4 - party held in March/2003 in Trencin-Slovakia. There are compos for all 3 plattforms. Maybe you could compose something for Atari music compo. Party Page is at http://www.forever.sk (I organise the C64 compo so feel free to ask anything) Contact on atari organiser: xi@napri.sk . You can check Atari production from previous here: http://www.forever.sk/download.htm
 
 Last year Raster has reelased a very nice demo for Atari called Self-Demo. Great stuff check it if you didn\'t already ;-)
 
 Roman

~#*#Krusty

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #81 dnia: 14 Stycznia 2003, 11:25 »
 Ostatnio uslyszalem od kogoś, ze muuizyka na komodore brzmi na kazdym komputerze inczej. Glwonie chodziło o filtry. Ze to nie zależy od starego, czy nowego sida, ale w ogóle na każdym komie leci to trochę inaczej.  
 Czy to pravda?

~barts@wp.pl#*#Bart Simpson

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #82 dnia: 15 Stycznia 2003, 20:48 »

Napisał: Krusty

Ostatnio uslyszalem od kogoś, ze muuizyka na komodore brzmi na kazdym komputerze inczej. Glwonie chodziło o filtry. Ze to nie zależy od starego, czy nowego sida, ale w ogóle na każdym komie leci to trochę inaczej.  
 Czy to pravda?
A ja slyszalem ze na atari nigdy nie wiadomo jaka gra sie uruchomi - np. wczytujac River Raid zawsze moze uruchomic sie Montezuma albo Bruce Lee. Czy to prawda?

~#*#Krusty

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #83 dnia: 16 Stycznia 2003, 11:57 »
 Rozsmieszyles mnie, chlopcze.  
 Ja pytam poważnie, liczac na to, iz siedzą tu znawcy. Jakis Fin napisalm mi cos takiego, a zajmuje sie on dĽwiękiem na c64. Dlatego chce to skonfrontowac z opiniami inncyh.
 
 No widzisz, Dely, masz już odpowiedz: komodziarze maja poprowstu gigantyczne kompleksy i wszystko wydaje im się atakiem. Smutne.

~#*#Krusty

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #84 dnia: 16 Stycznia 2003, 12:00 »
 Niektorzy najwodoczniej zatrzymali sie w rozwoju emocjonalnym na przelomie lat 80/90... Wojny interplatformowe im sie marzą.

~#*#Krusty

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #85 dnia: 16 Stycznia 2003, 12:24 »
 A w ogole idz no stąd, panie \'mobbysta\', \'prezes ex-samar\', czy jakich tam jeszcze aliasow uzywasz. jestes koder, to koduj, a nie siej zamętu...

~atari@ulega.czesto.awarii#*#Prezes

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #86 dnia: 16 Stycznia 2003, 16:23 »
 Ciumciek, sluchaj.  
 
 1. Zadales glupie pytanie na ktore znawcy (twoje okreslenie) reaguja pustym smiechem. Jakiej odpowiedzi sie spodziewales, ze kazdy komodorek brzmi inaczej? A moze tez dodaje, mnozy i dzieli inaczej? Stuknij sie w glowe i wracaj do kreskowki bo tam twoje miejsce, nie siej zametu.
 
 2. Jak widac emocje raczej tobie puszczaja o czym swiadcza trzy twoje odpowiedzi do mojego posta, w kazdej masz wiecej piany na pysku.
 
 3. tak, zgadles, mamy straszne kompleksy wzgledem atari, a szczegolnie zajebistego dzwieku tego komputera, ktory jest tak nieprawdopodobny ze nawet gluchoniemi uzywaja atari jako budzika. Nie ma chuja zebys rano nie wstal jak wlaczysz atari - ile bys wczesniej nie wypil. Tryby graficzne atari tez sa tak wyjebane w kosmos, ze biura projektowe silicon graphics, nvidia, sony i ibm probuja je wdrozyc w kartach graficznych geforce6, jednak nie moga uzyskac tak ogromnej liczby kolorow jak w grafice atari. Jak tu nie miec kompleksow?
 
 4. tak, to jest poczatek wojny interplatformowej, no kurwa, bezbledne.

~#*#Krusty

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #87 dnia: 17 Stycznia 2003, 10:53 »
 Ojej, tylko sie nie spusc, palanciku.
 Masz głeboką neuroze... Z tą pianą to dopiero mnie rozbawiłes. Potrzebujesz pomocy.  
 Panowie, ten błazenek robi Wam zła opinię.

~abra@kadabra.pl#*#Prezes

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #88 dnia: 17 Stycznia 2003, 18:54 »
 Palancik, blazenek - jak slodko. Wiec to tak zwracaja sie geje do kogos kogo nie lubia...

Luc (webmaster)

  • Gość
Muzyka na C64 i Atari
« Odpowiedź #89 dnia: 17 Stycznia 2003, 19:33 »

Napisał: Krusty

Ojej, tylko sie nie spusc, palanciku.
 Masz głeboką neuroze... Z tą pianą to dopiero mnie rozbawiłes. Potrzebujesz pomocy.  
 Panowie, ten błazenek robi Wam zła opinię.
Sam każdy wyrabia sobie opinie. Że wam się chce tak kłócić... Za dużo czasu, czy jak? ;-)
 
 Kłaniam się.