Dzięki za odzew
.
Co do braku pamięci to nie ma problemu. Mam już długie doświadczenie z bejzolem
i wiem co to znaczy brak wolnej pamięci nie mówiąc o zwolnieniu działania. Dlatego oczywiście wszelkie lokacje są wczytywane z dyskietki. Serce gry to loader, sterowanie postacią, rozpatrywanie warunków, etc. Reszta jest zapisana w plikach, tj. lokacje, rzeczy, grafiki historyjek. Rysuję sobie grafę na Amidze pod PersonalPaint`em, następnie napisanym przez siebie programem w BlitzBasic2 przekształcam to na datę i zapisuję jako plik do odczytu na c64. Tam następuje konwersja znaków i wyświetlenie. Na c64 wczytuje się to stosunkowo szybko.
@Ramos
Co do pamięci to nie bardzo wiem jak to jest. Nie znam się na tym. Znalazłem nawet takowy listing z odgrywaniem muzy, ale niestety jest strasznie zawiły a ja chciałbym zrozumieć dokładnie jak to działa a nie na zasadzie prób i błędów. Na tworzeniu muzyki na c64 nie znam się za dobrze, ale zamierzam to nadrobić, mam kilka własnych utworów w THX więc kwestia tylko przepisania nut, no przynajmniej jednego kanału choć myślałem o dwóch. Co do lokacji pamięci nie znam się na tym, ale może to pomoże: przekształcane znaki ASCII (tak działa grafa) wywoływane są przez SYS 49152. Jest tam trochę poke`ów, nie znam się na tym niestety. Byłbym bardzo wdzięczny za listing albo sensowny link, mógłbym go sprawdzić przynajmniej. Za wszelką pomoc z góry dzięki.
Aha, gra nie jest w HiRes niestety. To tylko screenshoty niektóre tak wykonałem na prędko na emulatorze Frodo odpalonym w HiRes. Ale i tak wygląda to imho dobrze.