Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Meonlawel  (Przeczytany 17133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Meonlawel
« dnia: 17 Maja 2007, 23:04 »
 Pracuję  powolutku  w  wolnym  czasie  nad  projektem  gry,  której  przedstronę  znajdziesz  tutaj:  
   
  http://www.drakmo.ovh.org/meonlawel/index.php\' target=_blank>http://www.drakmo.ovh.org/meonlawel/index.php
   
  Ja  nie  wiem  czy  zainteresowanie  projektem  gry  na  c64  może  znaleźć  szersze  grono  odbiorców,  ale  chcę  taki  projekt  zrealizować.  Niestety  moje  umiejętności  na  c64  są  niewielkie,  stąd  też  gra  powstaje  w  BASIC`u.  Do  jej  technicznych  atutów  można  jednak  zaliczyć  zmianę  graficznych  znaków,  wczytywanie  plansz  z  dyskietki,  zapis  stanu  gry  na  dyskietkę.  Screenshoty  znajdziecie  na  tej  stronie,  są  jeszcze  nie  wykończone,  ale  grunt,  że  cały  system  działa  i  co  najważniejsze  łatwo  wdraża  się  kolejne  plansze  i  przedmioty  w  nim.  Kwestia  może  z  tygodnia  na  dokończenie  systemu  i  wiele  tygodni  na  narysowanie  plansz  :D.  
   
  Krótki  opis  gry  znajdziecie  na  stronie,  zaś  wersja  do  przetestowania  będzie  kiedyś  gotowa  zapewne.  
  Co  o  tym  sądzicie?  
   



Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Meonlawel
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Maja 2007, 09:45 »
 mozesz  tez  sprobowac  poszukac  wydawcy  :)  i  to  nie  jest  zart  bo  sa  jeszcze  ze  2  czy  3  firmy  wydajace  soft  na  c64  :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

BENEFACTOR

  • Gość
Meonlawel
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Maja 2007, 11:16 »
 Jeżeli  to  Cie  interesuje  to  możesz,  a  raczej  powinieneś  tworzyć  programy  na  C-64.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Meonlawel
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Maja 2007, 11:47 »
 Tylko  nie  wiem  czy  jakiś  wydawca  chciałby  wydać  grę  napisaną  w  bejzolu.  Ale  oprócz  technicznych  -  słabych  aspektów  -  gra  mam  nadzieję,  że  będzie  interesująca.  Bardzo  bym  chciał  wprowadzić  do  niej  muzykę,  choćby  z  dwa  kanałki,  tylko,  że  nie  bardzo  wiem  jak  to  zrobić  tak,  aby  muzyczka  leciała  sobie  na  przerwaniach  w  tle  i  nie  zwalniała  podczas  gry.  
   
  A  jakie  to  firmy?  Ciekawa  sprawa  :D

BENEFACTOR

  • Gość
Meonlawel
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Maja 2007, 13:57 »
 Co  do  muzyki,  to  możesz  dać  tam  jakąś  moją.  Tylko  podpisz  że  to  ja.  ;)  
   
  Co  do  firm  to  nie  jestem  Tobie  wstanie  pomóc,  nie  będę  zmyślał  jak  inni  na  forach,  ale  powiem  że  na  zachodzie  jest  tego  pełno,  nawet  w  sklepach  można  kupić.  
  Szkoda  że  Polska  jest  takim  zacofanym  krajem,  bo  nawet  są  kłopoty  z  dostaniem  programów  na  PC.  
   
  Pozdrawiam!!

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Meonlawel
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Maja 2007, 16:19 »
 ..a  co  dopiero  z  dostaniem  softu  na  Amigę,  teraz  tylko  net  został.  Naprrrawdę  za  granicą  taki  oldskul  jest  sprzedajny?  No  muzykę  bym  podpiął,  ale  nie  potrafię.  Musiałbym  jakieś  rutynki  poszukać  gdzieś.  
   
  A  sama  gra  fajnie  sobie  chodzi,  mam  wielką  ochotę  wieczorami  sobie  ją  pisać  na  c64  tudzież  emulatorku  Frodo  też  się  zdarza.  
   
  Zamierzam  wydać  ją  porządnie,  bo  marzy  się  Meonlawel  w  pudełku  -  gra  na  c64  datowana  na  2007  rok,  otwierasz  a  tam  dyskietka,  książeczka  :).  Puszczę  wcześniej  ofkors  jakąś  demówkę,  w  trakcie  tworzenia,  byście  mogli  zaopiniować  czy  to  może  się  podobać.  Kto  jest  za?  Betatesterzy  miło  będą  widziani,  najlepiej  tacy,  którzy  potrafią  dopiąć  jeszcze  muzykę do  tego  :).  
   

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Meonlawel
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Czerwca 2007, 17:13 »
 Prace  nad  grą  Meonlawel  poszły  do  przodu,  doczekała  się  numerku  0.71.  Na  stronie  znajdziecie  kilka  nowych  screenshotów.  Plik  z  grą  nie  jest  na  razie  dostępny,  gdyż  na  razie  świat  jest  bardzo  \'wąski\'.  Zresztą  testuję  cały  czas  i  powoli  wypełniam  krainę  Meonlawel  w  lokacje.  Następny  i  ostatni  krok  to  napisanie  walki  turowej.  Przewidziałem  też  (ale  nie  wiem  co  z  tego  wyjdzie)  robienie  własnych  mikstur,  których  efekt  nawet  dla  mnie  jako  autora  nie  jest  do  końca  znany  -  takie  postawiłem  sobie  założenie.  Pomysł  ten  wykorzystuję  z  innego,  bardziej  rozbudowanego  projektu,  który  piszę  pod  PHP:  Ondorr  Drakmo.  
   
  Miło  widziane  komentarze  nt.  tego  tytułu.  Myślę  nad  implementacją  muzyki,  choćby  jednego  kanału  odtwarzanego  po  uruchomieniu  jakiejś  procedurki  bez  potrzeby  odwoływania  się  do  danych  podczas  gry.  Pomoc  mile  widziana.  
   

Ramos

  • Gość
Meonlawel
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Czerwca 2007, 15:10 »
 Co  dokładnie  zrobić  z  muzyką  w  grze?  Jeśli  chcesz,  aby  leciała  muzyka  w  tle  gry  to  nie  ma  problemu  mogę  napisać  ci  procedurkę  do  której  będziesz  mógł  się  odwołać  w  BASIC`u.  Jedynie  musisz  mi  powiedzieć  ile  zajmuje  pamięci  gra  i  gdzie  masz  wolną  pamieć  na  wrzucenie  muzyki  i  procedurki.  Ach!  Ważna  rzecz  muszę  mieć  muzykę  co  chcesz  dać  do  gry,  bo  napewno  będę  musiał  ją  zrelokować  pod  inny  adres  pamięci.  Kiedy  pisałem  proste  gry  w  BASIC`u  niestety  duże  projekty  gier  nie  skończyłem.  Jak  co  to  możesz  na  mnie  liczyć.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Meonlawel
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Czerwca 2007, 15:15 »
 strzelam  pod  C000  ?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Meonlawel
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Czerwca 2007, 15:49 »
 Kisiel  ;->  
   
  Co  do  gry  to  ciekawie  prezentuje  się  na  screenshotach  -  oryginalny  styl  grafiki  (no  i  hires).    
  Ostrzegam  jednak,  że  Basic  jest  strasznie  pamięciożerny  i  się  wkrótce  okaże,  że  nie  wiele  będziesz  mógł  wstawić  tych  lokacji.  Radzę  powolutku  uczyć  się  assemblera  (na  początek  to  wpięcie  muzyczki  -  nie  będzie  trudne).  Rzeczywiście  jak  Kisiel  zauważył  od  adresu  $c000  spokojnie  możesz  tam  ją  wstawić,  ponieważ  basic  nie  wykorzystuje  dalszych  adresów  (chociaż  można  konfigurować  zakres  pamięci).  No  i  muzyczka  nie  za  duża  bo  już  od  $d000  zaczynają  się  rejestry  vic-a.  
  W  każdym  razie  cieszę  się,  że  jest  zapał  i  nie  mogę  się  doczekać  wersji  demo:P  

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Meonlawel
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Czerwca 2007, 16:08 »
 Dzięki  za  odzew  :D.  
  Co  do  braku  pamięci  to  nie  ma  problemu.  Mam  już  długie  doświadczenie  z  bejzolem  :)  i  wiem  co  to  znaczy  brak  wolnej  pamięci  nie  mówiąc  o  zwolnieniu  działania.  Dlatego  oczywiście  wszelkie  lokacje  są  wczytywane  z  dyskietki.  Serce  gry  to  loader,  sterowanie  postacią,  rozpatrywanie  warunków,  etc.  Reszta  jest  zapisana  w  plikach,  tj.  lokacje,  rzeczy,  grafiki  historyjek.  Rysuję  sobie  grafę  na  Amidze  pod  PersonalPaint`em,  następnie  napisanym  przez  siebie  programem  w  BlitzBasic2  przekształcam  to  na  datę  i  zapisuję  jako  plik  do  odczytu  na  c64.  Tam  następuje  konwersja  znaków  i  wyświetlenie.  Na  c64  wczytuje  się  to  stosunkowo  szybko.  
   
  @Ramos  
  Co  do  pamięci  to  nie  bardzo  wiem  jak  to  jest.  Nie  znam  się  na  tym.  Znalazłem  nawet  takowy  listing  z  odgrywaniem  muzy,  ale  niestety  jest  strasznie  zawiły  a  ja  chciałbym  zrozumieć  dokładnie  jak  to  działa  a  nie  na  zasadzie  prób  i  błędów.  Na  tworzeniu  muzyki  na  c64  nie  znam  się  za  dobrze,  ale  zamierzam  to  nadrobić,  mam  kilka  własnych  utworów  w  THX  więc  kwestia  tylko  przepisania  nut,  no  przynajmniej  jednego  kanału  choć  myślałem  o  dwóch.  Co  do  lokacji  pamięci  nie  znam  się  na  tym,  ale  może  to  pomoże:  przekształcane  znaki  ASCII  (tak  działa  grafa)  wywoływane  są  przez  SYS  49152.  Jest  tam  trochę  poke`ów,  nie  znam  się  na  tym  niestety.  Byłbym  bardzo  wdzięczny  za  listing  albo  sensowny  link,  mógłbym  go  sprawdzić  przynajmniej.  Za  wszelką  pomoc  z  góry  dzięki.  
   
  Aha,  gra  nie  jest  w  HiRes  niestety.  To  tylko  screenshoty  niektóre  tak  wykonałem  na  prędko  na  emulatorze  Frodo  odpalonym  w  HiRes.  Ale  i  tak  wygląda  to  imho  dobrze.  
   

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Meonlawel
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Czerwca 2007, 17:57 »
 no  to  $c000  masz  zajęte,  będzie  cięzko.  Może  tak  przerelokować  jeszcze  tą  procedurkę...  duża  ona  jest????
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Meonlawel
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Czerwca 2007, 18:16 »
 dobre  kody  zrodlowe  do  nauki  assemblera  znajdziesz  na  www.codebase64.org  ,  w  tym  tez  takze  do  odgrywania  muzyki  na  przerwaniach  -  to  akurat  doklejone  do  basica  jest  bardzo  poreste  ,wystarczy  sie  podpiac  pod  przerwanie  i  potem  wyskakwiac  do  procedur  w  ROMie  C64  :)  (no  i  gdizes  po  drodze  timery  skonfigurowac  jeszcze)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
Meonlawel
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Czerwca 2007, 18:29 »
 No  $c000=49152  zajęte,  ale  $a000  wolne.  W  sumie  to  mogę  chyba  podpiąć  muzykę  nawet  pod  poke  jakieś,  np:  1024+  nie  są  używane,  bo  program  korzysta  z  mapy  ekranu  w  innym  obszarze.  Nie  wiem  ile  to  to  zajmuje,  wydaje  się  być  krótkie,  no  ale  mam  fatalną  wiedzę  na  ten  temat.  Sprawdzam  tą  stronkę  codebasec64..  
   

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Meonlawel
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Czerwca 2007, 20:27 »
 $a000  albo  wolne  albo  basic.    chyba  że  napiszesz  coś  koło  stosu  jako  przełącznik  banków.....  oczywista  na  irq.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....