Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Bomberman C64  (Przeczytany 1566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Bomberman C64
« dnia: 26 Stycznia 2007, 12:06 »
 Witam  wszystkich!    
  Mam  zaszczyt  przedstawić  nową  gierkę  na  C64  :  
  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=45809\' target=_blank>http://noname.c64.org/csdb/release/?id=45809
   
  Jest  to  wersja  grywalna,  ale  nie  ostateczna,  dlatego  zapraszam  do  testowania,  oceny  i  czekam  na  wszelkiego  rodzaju  sugestie  i  pomysły.  
   
  ..aha  jest  konkurs  na  najlepszy  wynik  score  po  przejsciu  gry.  Zwycięzca  oprócz  światowego  prestiżu  :P  dostanie  flaszkę  dobrego  trunku:)  Konkurs  trwa  do  końca  lutego  -  a  więc  bierzcie  sie  do  roboty!  :))  
  Pozdro



ch0m1k

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Stycznia 2007, 05:20 »
 A  w  jakiej  formie  ma  być  dostarczony  wynik  z  gry  :>?  Też  w  flaszce?  xD

Gob.20

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia 2007, 16:45 »
 DZIĘKI  ze  zrobiliście  nową  grę  dla  c64  !!!  Gra  jest  bardzo  dobra  .  Mam  nadzieję  że  to  nie  ostatnia  a  pierwsza  gra  z  wielu  które  Panowie  zrobicie  czego  Wam  życzę  !!!!  I  mam  pytanie  czy  moglibyście  zająć  się  ulepszeniem  ,  rozbudową  gry  MOOD  (doom  dla  c64)  tyle  lat  a  nikt  się  tym  poważniej  nieinteresuje  a  przecież  WARTO  !!

Ramos

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Stycznia 2007, 19:07 »
 W  sumie  i  można  by  spróbować.  Na  razie  mamy  w  planach  stworzenie  Bombermana  na  5  osób  (4  joy+1  klawiatura).  Będzie  to  w  sumie  rozbudowana  gra  Bombermana  z  więcej  bajerami  plus  trochę  więcej  grafiki.  Co  do  gry  MOOD  to  jest  przyniej  sporo  roboty  i  ciężko  będzie  zrobić  grę  z  lepszą  grafiką  w  64KB  i  1MHz.  Do  takiej  gry  potrzeba  naprawdę  dobrego  kodera,  a  roboty  przy  niej  jest  sporo  niż  w  klasycznej  grze.

bloodmoon

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2007, 21:29 »
 Gierka  bardzo  fajna  prawie  taka  sama  jak  na  NEA-a  a  nawet  lepsza..więcej  bonusów  itp.  Już  sobie  pykam  na  swojim  Commodore..

Ramos

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Stycznia 2007, 11:18 »
 Jeśli  ktoś  chce  sobie  prograć  w  coś  podobnego  do  MOODa  to  niby  gra  w  dooma  w  wersji  wloskiej  można  ściagnąć:  
  http://ready64.altervista.org/download/scheda_download.php?id_download=13\' target=_blank>http://ready64.altervista.org/download/scheda_download.php?id_download=13
   
   

Magnate

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2007, 11:52 »
 Świetna  gra.    \'\'    Scrollowane  plansze  robią  wrażenie.  Oprawa  też  niezła,  choć  przydałoby  się  wymienić  logo  w  menu  głównym.  Czekam  z  niecierpliwością  na  ostateczną  wersję,  zwłaszcza  że  od  niedawna  mam  4-player  adapter.  
   
  Doom  na  C64  to  trochę  sztuka  dla  sztuki,  ale  miałbym  propozycję  innej  konwersji.  
  http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_City_(video_game\' target=_blank>http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_City_(video_game) -  czyli  popularne  Tanki  z  Pegasusa  :-)  Niesamowicie  grywalne  (zwłaszcza  w  dwie  osoby),  a  chyba  brak  podobnej  gry  na  C64.

Magnate

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Stycznia 2007, 11:59 »
 Zepsuło  link,  po  kliknięciu  trzeba  dopisać  )  na  końcu.

Ramos

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Stycznia 2007, 12:47 »
 Z  tego  co  wiem  podobną  grę  3  lata  temu  zaczał  kodować  Cactus.  Gra  była  przeznaczona  dla  4  graczy,  ale  projekt  na  razie  zawiesił,  bo  teraz  kończy  studia  i  ma  związki  z  tym  mało  czasu  na  kodowanie.

Gob.20

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Stycznia 2007, 16:59 »
 Dobrze  skoro  MOODa  nie  ma  sensu  rozwijać  czy  ulepszać  to  może  tak  by  zrobić  inną  gierkę  strzelankę  3d.  Nie  musi  być  przecież  tekstur  wystarczą  szybkie  wektory(nie  jak  total  eclipse)  w  obniżonej  rozdzielczośći  czy  na  pomniejszonym  ekranie  i  już.  byle  by  sie  fajnie  grało  .    Myślę  że  grą  która  powinna  także  zagościć  na  c64  jest  Super  Frog  czy  mortal  kombat  (skoro  street  fighter  jest)  .

Ramos

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Stycznia 2007, 17:12 »
 Nie  napisałem,  że  nie  ma  sensu  napisanie  nowej  wersji  MOODa,  bo  jest  sens,  jednak  musi  to  być  koder  który  naprawdę  zna  się  na  kodowaniu.  
  Stworzenie  nowej  dobrej  gry  ma  sens,  ale  jest  jeden  problem,  do  tego  potrzeba  pracowitego  dobrego  grafika  no  i  kodera.  Jeśli  znajdziesz  dobrego  i  chętnego  grafika,  który  by  chciał  zrobić  grafikę  do  gry  to  można  o  czymś  pomyśleć  i  stworzyć  coś  fajnego.  Ostatnio  na  c64  ukazało  kilka  fajnych  gier,  które  można  znaleść  na  CSDB.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Bomberman C64
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Stycznia 2007, 17:40 »
 MOOD  jest  (relatywnie)  bardzo  zaawansowany  juz  w  obecnym  stadium  -  ta  gra  osiagnela  praktycznie  swoj  limit.  
   
  a  czy  sens  produkcji  gier  jest?  jesli  ktos  to  hobbistycznie  robi  -  czemu  nie.  w  dzisjszych  czasach  jednak  robienie  gier  na  c64  poza  hobby  jest  bez  sensu  ,  no  chyba  ze  byloby  komercyjne...  bo  wbrew  pozorom  na  pewno  sa  jeszcze  ludzie  ktorzy  byliby  sklonni  zaplacic  za  nowke  gierke  ,  pomijajac  nasz  zlodziejski  graj  pelen  ignorantow  ,  frajerow  i  piractwa.  
   
  PS.  Ramos  :  jakbym  byl  zlosliwy  albo  totalnie  nie  wiedzial  na  czym  rzecz  polega  to  bym  powiedzial  Ci  co  sadze  o  tej  grze  od  strony  technicznej  dokladnie  to  samo  co  Ty  mi  powidziales  o  roznicy  miedzy  69  positions  98%  a  100%  -  czyli  ze  wiekszosc  kodu  zrodlowego  juz  mialem  :)  
   
  Respect  dla  Skull`a  ,  ja  na  jego  miejscu  bym  w  tym  momencie  zebral  kilka  kompetentych  osob  ,  dopiescil  ta  gre  i  uderzyl  do  Protovision  aby  ja  wydac  komercyjnie.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Bomberman C64
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Stycznia 2007, 12:40 »
 Hej,  na  wstępie  dziekuję  wszystkim  za  opinie.  
  Co  do  gry  to  już  wcześniej  uprzedzałem  że  ją  piszę  ;-)  http://c64power.com/forum/index.php?id=1022&fid=4&keyword=boombastic&page=#7510\' target=_blank>http://c64power.com/forum/index.php?id=1022&fid=4&keyword=boombastic&page=#7510
   
  Hehe  od  strony  technicznej  gra  wykorzystuje  całkiem  udany  (tak  mi  się  wydaje)  multiplexer  sprite`ów,  oraz  procedurę  dynamicznej  zmiany  obiektów  -  tak,  aby  każdy  mob  (potworek)  mógł  przemieszczać  się  po  całej  planszy.  (dla  przypomnienia  commodore  oryginalnie  dysponuje  8  sprite  -  zeby  polepszyc  grafikę  skleja  sie  po  dwa  -  czyli  normalnie  można  wyświetlić  gracza  +  3  potworki.  Gra  przy  \'pomyślnych  wiatrach\'  obsłuży  do  12  monsterów  +  gracza  czyli  26  sprites).  Jak  ktoś  interesuje  się  tym  tematem  to  mogę  podać  więcej  szczegółów.  Do  scrolla  wykorzystuje  efekt  VSP  -  co  znacznie  skraca  czas  procedury.  Można  nawet  rzec,  że  w  niekórych  partiach  kodu  gra  jest  \'cyklowana\'  na  poziomie  dem  (ale  pewnie  tego  nie  widać  ;-)  )  są  też  oczywiści  inne  triki,  ale  już  nie  będę  zanudzał.  
  Jak  tu  trafnie  Raf  zauważył  gier  na  c64  nie  opłaca  się  pisać,  mam  na  razie  z  czego  żyć  i  traktuję  to  właśnie  hobbystcznie  -  nagrodą  są  własnie  wasze  komentarze.    
  Co  do  Mooda,  no  to  niestety  moje  zdanie  jest  również  jak  Raf-a,  i  tak  to  co  osiągnieto  przekracza  ludzkie  pojęcie  -  amiga  ma  z  tym  problem,  a  co  mówić  tu  o  c64.  
   
  Pozdrówka  
   
  ps.  Co  do  konkursu  -  po  przejsciu  8  poziomow  zostaje  generowany  klucz  adekwatny  do  wyniku  -  ten  klucz,  wynik  score  i  nicka  przesyłać  do  mnie  ;-)  
  ps2.  Co  do  szczegółów  następnego  wydania  -  to  5  playerów  (w  sumie  już  mi  działa),  i  jak  ktoś  sie  pokusi  o  graficzkę  nastepnych  leveli  to  będą  nowe.  

Gob.20

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Stycznia 2007, 10:21 »
 A  co  Panowie  powiecie  o  C64DTV?  o  tych  nowych  możliwościach  które  posiada?  
   
  http://galaxy22.dyndns.org/dtv/\' target=_blank>http://galaxy22.dyndns.org/dtv/ strona  o  C64DTV

Ramos

  • Gość
Bomberman C64
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Stycznia 2007, 12:57 »
 Stron  o  C64DTV  jest  więcej.  Nawet  jest  na  to  coś  scena.  Z  tego  co  wiem  specialnie  pod  to  wyszła  jedna  gra,  ale  w  planach  są  następne.  Jak  na  razie  jest  to  zabawka  i  nie  sądze,  że  w  Polsce  będzie  ją  miało  sporo  osób.  Z  tego  co  wiem  ma  ją  około  5  osób.  Możliwości  ma  nawet  fajnie,  ale  dopiero  po  przeróbce  takiej  konsoli  możesz  ją  wykorzystać  jako  komputer.  
  Z  względu  na  małe  rozmiary  można  C64DTV  przerabiać  na  różnie  sposoby,  nawet  laptopa  można  z  zrobić  :  
  http://jledger.proboards19.com/index.cgi?board=dtvhacking&action=display&thread=1167546608\' target=_blank>http://jledger.proboards19.com/index.cgi?board=dtvhacking&action=display&thread=1167546608